Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2016, 01:24
Ceasar1994 Ceasar1994 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2016
Berichten: 2
Ceasar1994 is on a distinguished road
Standaard Feedback motivatie Callcenter medewerker

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over de ongebruikelijke teksten.

Geachte mevrouw xxx,

Na het doorlopen van de test en vragen is het nu tijd om een motivatiebrief te schrijven. Misschien wel het lastigste punt binnen een sollicitatieprocedure! Hoe ga ik in een tekst mijzelf zo goed mogelijk verwoorden, voorkomen dat alle clichés genoemd worden en zorgen dat ik boven de andere kandidaten uit spring.

Laat ik beginnen met mijn keuze voor xxx. Om heel eerlijk te zijn had ik nog nooit van xxx gehoord. Mijn verloofde bracht xxx onder mijn aandacht na een gesprek over een baan naast mijn studie. Ik heb eerder Callcenter werk gedaan, zoals te lezen in mijn cv, bij xxx Noord-Nederland. De openingstijden van xxx Noord-Nederland pasten niet naast het rooster van mijn studie. Erg jammer aangezien ik het werken in een callcenter erg uitdagend vind en mijn commerciële kant graag wil verbeteren. Na het bestuderen van de website, de vacatures en een google-sessie, zou ik graag bij Custom Connect werken. De kernwaarden van Custom Connect spreken mij aan op dezelfde manier als mijn studie Sociaal Juridische Dienstverlening doet. Gericht op de mens, maar nooit het doel vergeten!

Op dit moment volg ik het keuzeblok conflictmanagement en gedurende de studie zijn gespreksvaardigheden regelmatig aan bod gekomen. Hier heb ik geleerd te luisteren, te reflecteren en om samen te vatten. Hetgeen ik uitvoerig gebruik voor mijn vrijwilligerswerk bij Stichting Leergeld.

Een sociaal gesprek en een commercieel gesprek kunnen nogal verschillen van aard en boodschap. Ik zal eerlijk zijn, mijn sociale kant wint het soms van mijn commerciële kant. Iets wat in het begin niet ideaal lijkt voor een commerciële functie, maar niet perse een probleem hoeft te zijn. Bij een probleem of klacht moeten mensen hun gevoelens kwijt en zoeken ze vaak begrip voordat ze kunnen luisteren naar wat iemand te zeggen heeft. Natuurlijk houd ik het doel voor ogen en zou ik graag verder willen werken aan mijn commerciële vaardigheden.

Verder wil ik nog aangeven dat de cliches ook op mij van toepassing zijn. Om het interessant voor u te houden zal ik kort aangeven waarom deze van toepassing zijn.

Verantwoordelijk: Makelaars allemaal op vakantie en dus alleen op kantoor.
Discipline: Altijd op tijd en voorbereid.
Geen 9-5 mentaliteit: Ouders met eigen bedrijf, het werk stopt nooit.
Accuraat: Altijd controleer en verbeter ik werk van mij en anderen.

Mocht u anders denken over mijn mening en standpunt, dan ga ik graag met u een dialoog aan.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 februari 2016, 11:12
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Een sociaal gesprek en een commercieel gesprek kunnen nogal verschillen van aard en boodschap. Ik zal eerlijk zijn, mijn sociale kant wint het soms van mijn commerciële kant.
Dit komt in je brief inderdaad heel duidelijk naar voren Een sollicitatiebrief is een verkoopbrief en ik durf wel te zeggen dat je op basis van deze brief niet zult worden uitgenodigd voor een gesprek. Je hebt bewust gekozen voor een ongebruikelijke tekst en dat is dapper, maar zorg er dan wel voor dat je een paar dingen in de gaten houdt:
- Koppel je vaardigheden op een concrete en positieve manier aan de gestelde functie-eisen.
- Geef een duidelijke en positieve motivatie waarom je voor een bedrijf wilt werken.
- Let op je toon. Je komt nu wat arrogant over en ik vermoed dat je zo helemaal niet bent. Vooral de afsluitende zin heeft een vervelende bijsmaak.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
feedback gevraagd op sollicitatiebrief administratief medewerker en receptioniste Femke1234 Sollicitatiebrief en cv 3 17 februari 2016 12:22
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker; graag wat feedback Sammieshiba Sollicitatiebrief en cv 0 17 november 2015 14:16
Sollicitatiebrief Financieel administratief medewerker, graag feedback Noukkii93!! Sollicitatiebrief en cv 2 11 juli 2014 00:37
Sollicitatiebrief huishoudelijk medewerker, graag feedback elvira184 Sollicitatiebrief en cv 3 8 december 2011 00:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon