Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2008, 13:03
Femmetje Femmetje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 december 2008
Berichten: 2
Femmetje is on a distinguished road
Standaard Vraag over sollicitatiebrief

Hoi mede forummers,
Ik heb me zojuist hier aangemeld omdat ik bezig ben met een sollicitatiebrief en ik kom er niet helemaal uit.
Heb op dit forum al diverse topics doorlopen voor tips e.d.
Nu is het zo dat ik een open sollicitatie wil sturen voor in de kinderopvang. (naar een peuterspeelzaal)
Ik heb van de peuterleidster van mijn zoontje gehoord, dat ze op zoek zijn naar nieuwe leidsters en mij heeft het altijd al aangesproken om in de kinderopvang te gaan werken. Nu is het echter wel zo, dat ik momenteel een hele andere baan heb, momenteel doe ik administratief werk, ik houd de administratie en boekhouding e.d. bij van een supermarktketen.
Ik zal dus nog een opleiding moeten volgen om mijn diploma's in de kinderopvang te halen, dit wil ik doen d.m.v. een BBL opleiding. Hiervoor wil ik dus die sollicitatiebrief schrijven, het is dus de bedoeling dat ik ga werken en leren tegelijk (wat volgens de peuterleidster van mijn zoontje geen probleem is dat ik nog de ervaring niet heb)
Nu mijn vraagjes: Hoe meld ik dit in mijn sollicitatiebrief dat ik dus eigenlijk geen ervaring heb maar bereid ben scholing te gaan volgen? Moet ik vertellen wat ik nu voor werk doe bijv ik heb nu wel een leidinggevende functie en 20 medewerkers onder me, dus ik kan wel 'overzicht houden' (al snap ik dat dat niet het enige is in de kinderopvang maar lijkt me wel een belangrijk iets, maar moet ik dat vermelden wat me functie nu is?)
Moet ik ook vertellen dat ik zelf 2 kleine kinderen heb of is dat geen pluspunt?
Verder zijn alle tips/ideeen welkom, alvast bedankt.
Groetjes Femke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2008, 14:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vraag over sollicitatiebrief

Dit is zo'n beetje wat ik nu heb:

Betreft: open sollicitatie naar de functie groepsleidster

Woonplaats, datum

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op een eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen uw instelling.

Graag zou ik bij uw instelling gaan werken, omdat ik er namelijk van overtuigd ben dat een baan in de kinderopvang perfect bij mij zou passen.
Het spreekt mij aan om in een peuterspeelzaal te werken als groepsleidster omdat ik dol ben op kinderen. Met kinderen werken heeft mij altijd al aangesproken.
Verder denk ik dat ik de juiste persoon ben omdat ik goed met kinderen, maar ook met ouders om kan gaan.

Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn enthousiasme en verantwoordelijkheidsgevoel uw team kan versterken. Ook ben ik bereid om scholing te volgen om mijn kwaliteiten te ontwikkelen. Dit middels een BBL-opleiding kinderopvang.
Verder ben ik creatief, energiek, erg geďnteresseerd in de ontwikkeling van kinderen, zelf mama van twee kinderen en zeer gemotiveerd.

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijk groeten,

Voornaam en Achternaam

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 december 2008, 15:34
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vraag over sollicitatiebrief

Hoi Femmetje,

Een paar tips:

Probeer eens een pakkende opening waar je het gesprekje met de peuterleidster van je zoontje in verwerkt.

Om je enthousiasme wat beter over te brengen is het misschien een idee om hier eens te kijken. Er staat ook wat over de inhoud van het werk. Door inhoudelijk op het werk in te gaan, geef je aan te weten waar je het over hebt. Dol op kinderen enz. is wat te algemeen. Leuk natuurlijk, maar dat maakt je niet per definitie een goede groepsleidster.

Deze (goede) zin "Ik ben creatief, energiek, erg geďnteresseerd in de ontwikkeling van kinderen, zelf mama van twee kinderen en zeer gemotiveerd." zou je verder (inhoudelijk) kunnen uitbouwen met bovenstaande tip.

Van je huidige werkervaring als leidinggevende zou je kunnen aanstippen wat de meerwaarde van deze ervaring zal zijn bij het omgaan met ouders. Denk daarbij aan details in je werk die iets kunnen toevoegen aan dit aspect van het werk als groepsleidster in de kinderopvang.

Verder duidelijk vermelden dat je een BBL opleiding gaat doen en dat je (bijvoorbeeld vanwege goede ervaringen) deze peuterspeelzaal graag als werkervaringsplaats wilt. "Ook ben ik bereid om scholing te volgen om mijn kwaliteiten te ontwikkelen" hoef je niet te vermelden als je schrijft dat je een BBL opleiding gaat doen (daadkracht). Dat je dat doet om je kwaliteiten te ontwikkelen en bereid bent om scholing te volgen spreekt voor zich.

Dus even opnieuw beginnen en alle algemeenheden en twijfelachtigheid eruit halen. Zoals ook bijvoorbeeld "als u nog vragen heeft" omzetten naar daadkracht "ik zie uit naar uw reactie" o.i.d.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 december 2008, 19:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vraag over sollicitatiebrief

Hoi Rianne,
Bedankt voor je reactie en tips.
Ik ga er meteen even mee aan de slag!
Groetjes Femke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Originele vraag: hoe vinden jullie mijn sollicitatiebrief? Franksayshello Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2008 14:42
Ben afgewezen. Wat is er mis met mijn sollicitatiebrief? anoniem2008 Sollicitatiebrief en cv 5 4 oktober 2008 23:20
Sollicitatiebrief baliemedewerkster/receptioniste + vraag bullie Sollicitatiebrief en cv 1 27 juni 2007 20:09
Sollicitatiebrief doktersassistente en opleidingsplaats Elmo Sollicitatiebrief en cv 2 7 november 2006 11:42
Vraag/ discussie: Is er een geschikte sollicitatiebrief aankomstdag?? Myrthe Sollicitatiebrief en cv 1 25 augustus 2005 15:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon