Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juli 2013, 22:17
Gert-Jan Gert-Jan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Gert-Jan is on a distinguished road
Lightbulb Mezelf aanbieden als gratis werknemer

De vraag hier luidde:
Citaat:
Wat doe jij om beter te worden in je werk en er meer plezier in te hebben? Help elkaar om doelgericht carričre te maken en van je talenten te profiteren.
Ik ben 39, sinds vorige maand weer werkloos en Wajonger. Tot nu toe vooral gewerkt in de logistiek, en 2008-2010 ook enkele jaren wat op archiefgebied gedaan. Dat zijn beide echter banen waarbij je afhankelijk bent van werkgevers. Je zegt niet zo makkelijk: Ik begin zelf een magazijn / archief als kleine zelfstandige.

Vandaar dat bij mij het idee is ontstaan om mezelf aan te bieden als een gratis knecht van een ambachtsbedrijf, waarbij ik in ruil voor mijn arbeid vraag om mij het vak te leren. In plaats van salaris krijg ik dan kennis en werkervaring, die ik dan hopelijk kan benutten bij betaald werk. Dat mag van mij in loondienst zijn, maar als dat niet lukt, dan kan ik wellicht ook nog voor mezelf beginnen.

Het idee is overigens vandaag pas ontstaan. Hoe ik een en ander het beste aanpak weet ik nog niet zeker. Is er een website voor zoiets? Een standaard CV website lijkt me hiervoor minder geschikt. Of kan ik de betreffende bedrijven in de regio (Den Bosch - Tilburg) het beste gewoon individueel benaderen?
Ik had al wel een advertentie gezet op Speurders, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niet bijster veel van.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2013, 13:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Werkervaring

Een goed idee om jezelf op die manier aan te bieden. Ik zie dat je post van juli is, is het ondertussen al gelukt om ergens een leerplek te vinden?

Ikzelf heb het ook wel eens geprobeerd, maar krijg dan toch steeds te horen dat ze er teveel tijd in moeten steken waardoor het voor het bedrijf niet meer interessant is. Wellicht verschilt dit per vakgebied (ik ben afgestudeerd als sociaal psycholoog en opzoek naar een baan in de richting van marktonderzoek).

Ik ben nu mezelf aan het opleiden, maar vrees dat dat niet zwaar gaat meetellen bij een sollicitatie...

Nu kwam ik laatst de Startersbeurs tegen. Het leek mij de ideale uitkomst, maar nu blijkt het alleen voor werkzoekenden tussen de 18 en 27 jaar te zijn. Daar ben ik dus helaas te oud voor.

Weet iemand hier misschien een goed alternatief voor?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 september 2013, 23:16
Irma1966 Irma1966 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 september 2013
Berichten: 14
Irma1966 is on a distinguished road
Standaard

Je kan op 5 oktober hierheen:
http://www.galant.nl/projecten/den_b...t_2013-13.html
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 november 2013, 19:36
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoe het gegaan is. Op mijn website bloggen een aantal mensen die een baan zoeken. In ruil hiervoor krijgen ze gratis advies van mij. Jouw verhaal lijkt me interessant,dat ik je graag zou willen helpen. Misschien wil je ook bloggen, misschien ook niet.

Maar het zou leuk zijn als je laat weten hoe het ervoor staat, wie weet kan ik je helpen.

Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren voor job met als aanbod een gratis proefperiode? de Patrick Sollicitatiebrief en cv 18 4 december 2012 14:22
Vergoeding per pakket bij Selektvracht: wat zijn je rechten als werknemer? Caily Salaris 3 31 oktober 2012 22:01
Stoppen als ingenieur gwi Loopbaanvragen 1 28 mei 2012 23:06
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Nieuw forum: Je rechten als werknemer forumbeheerder Over Carričretijger 0 1 april 2010 17:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon