Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 april 2007, 11:15
eska1983 eska1983 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 april 2007
Berichten: 2
eska1983 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Medewerker Marketing & Communicatie (starter)

Beste mensen,
Graag wil ik commentaar op onderstaande brief! Ik ben een starter en dit is één van mijn eerste solllicitatiebrieven... Dus alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!

************************************************** **
(plaatsnaam, datum)

Geachte heer, mevrouw,

Via uw website heb ik vernomen dat u op zoek bent naar een Medewerker Marketing & Communicatie. Na het lezen van de vacature was mijn interesse onmiddellijk gewekt en daarom zou ik bij deze graag willen solliciteren naar deze functie.

De diversiteit aan disciplines en projecten is wat ik zo interessant vind aan (naam bedrijf); kunst, cultuur, entertainment en media gebundeld onder één dak. Met deze gebieden heb ik mij tijdens mijn studie (...), die ik (afstudeerdatum) verwacht af te ronden, ook bezig gehouden. Verder heb ik een minor (...) gevolgd, waarin ik heb geleerd hoe communicatie en de samenleving op elkaar kunnen inspelen.

Naast mijn studie heb ik de nodige ervaring en vaardigheden opgedaan die de functie van Medewerker Marketing & Communicatie vereist. Zo heb ik gedurende mijn stage en tijdens mijn werkzaamheden als lid bij de (naam commissie) geleerd om evenementen te organiseren en te werken in zowel teamverband als op individuele basis. Bovendien was ik verantwoordelijk voor alle promotie en publiciteit rondom de (projectnaam). Persberichten schrijven, publicaties verzorgen en contact maken en onderhouden met de regionale en landelijke media behoorden tot mijn taken.

In bovenstaande werkzaamheden, maar ook tijdens mijn studie, heb ik geleerd prioriteiten te stellen, het overzicht te bewaren en dringende zaken te relativeren. In mijn werk ben ik dan ook goed georganiseerd, nauwkeurig en verzorgd. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel, ben flexibel en nieuwsgierig en ik houd van aanpakken. Daarnaast ga ik graag met mensen om en leg gemakkelijk contacten.

Mijn veelzijdigheid sluit perfect aan op de functie van Medewerker Marketing & Communicatie, waarin veel verschillende werkzaamheden tot het takenpakket horen. Het lijkt mij geweldig om deze levendige functie te vervullen bij een bedrijf als (naam bedrijf).

Graag zou ik mijn sollicitatie mondeling willen toelichten tijdens een persoonlijk gesprek. In afwachting op uw reactie, verblijf ik.


Met vriendelijke groeten,

(mijn naam)

Bijlage: Curriculum Vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2007, 22:35
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief starter

Hoi Eska,

Wat een vlote vloeiende brief.

Het enige wat ik minder vind is jouw openingszin. Deze is redelijk standaard en daagt niet uit om de rest van jouw brief te lezen. (wat zeker de moeite waard is)

Spiegel je brief even aan het AIDA-model en je bent klaar.

Succes met je sollicitatie en laat even weten hoe het vervolg is gegaan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 april 2007, 13:15
eska1983 eska1983 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 april 2007
Berichten: 2
eska1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief starter

Rens, bedankt voor je positieve en nuttige commentaar! Een openingszin vind ik echt het allermoeilijkste..!
Ik heb hem gisteren met een iets andere openingszin verstuurt via de mail en vandaag heb ik al een reactie: helaas ben ik niet uitgenodigd omdat ze te weinig aanknopingspunten in mijn brief en cv hadden gevonden. Eigenlijk heel redelijk, want ze vroegen minimaal 1 jaar ervaring in soortgelijke functie.
Groetjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MBO niveau 4 Commercieel Medewerker Marketing en Communicatie Erik Opleiding kiezen en volgen 13 30 maart 2012 15:58
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 23:41
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief Medewerker Communicatie - graag commentaar DannyMariel Sollicitatiebrief en cv 2 25 mei 2006 11:58
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon