Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 8 augustus 2011, 16:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verpleger Bekijk bericht
Afgeraden, omdat men conservatief is in deze pr-chr instelling. In zijn functie als teamleider zou hij misschien minder gerespecteerd worden...
Ik hink op twee gedachten.

Aan de ene kant kun je principieel zeggen dat homoseksualiteit geen kwestie mag zijn, dat hij recht heeft op gelijke behandeling etc. Gewoon laten weten wat je wilt laten weten, uitleggen en het gesprek aangaan voor zover je dat wilt, en respectlozen laten voor wat ze zijn.

Maar aan de andere kant denk ik: waarom zou je eigenlijk op je werk je seksuele geaardheid bekend maken? Dat hoeft helemaal niet. Kijk, dat je dat wilt doen in de sfeer van familie en vrienden, begrijp ik. Maar werk is gewoon werk. In die gevallen waarin ik patiënt/zorgcliënt was, heb ik me nooit afgevraagd wat de seksuele geaardheid van de professionals (arts, verpleegkundige, verzorgende) was. En collega's hoeven dat wat mij betreft ook niet te weten.

Het komt er naar mijn mening op neer dat hij kan doen wat hem zelf goeddunkt. Vertellen is prima, niet vertellen evenzeer.
__________________
René
Met citaat reageren
  #12  
Oud 8 augustus 2011, 16:40
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Eigenlijk bevreemd het mij dat hierover nog steeds discussie is.
(voor de volledigheid, ik ben 100% hetero woon samen met vriendin en 2 kinderen)
Tja en toch vind je het nodig om dit te vermelden

Het is geen kritiek en ik snap het wel, maar het zou niet nodig moeten zijn. Je had ook prima met twee kinderen en een vriend kunnen samenwonen.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 augustus 2011, 12:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Nederland zou een tolerant land zijn. Veel Nederlanders zijn daar trots op. Voor mij betekent tolerant ook dat je anderen (zoals deze prot-christ organisatie) accepteert in het moeite hebben met homo's. Als je dat niet hebt, behandel je hen net zo als zij homo's doen en zij mogen dat weer niet, uh, wat doe je dan zelf?

Helaas weet ik uit ervaring dat Nederland niet zo tolerant is. Laten we privé aub privé houden. Ik verdraai de feiten even: stel dat ik werk met een niet-christelijke organisatie en ik vertel na jaren dat ik elke zondag naar de kerk ga, geen seks voor het huwelijk wil etc. hoe serieus zou ik genomen worden? (ik zeg niet dat dat van anderen gevraagd wordt, maar gewoon als plaatje). (geen persoonlijke ervaring, maar ik heb wel genoeg mensen gehoord die daar achter de rug van anderen heel moeilijk over doen, al doen ze in het gezicht nog wel alsof ze de ander vrijlaten.

Waarom mag dat wel en moeilijk doen over homoseksualiteit niet?

Hou privé maar privé.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 3 september 2011, 00:49
Ralf Ralf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 11
Ralf is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat het advies van de topicstarter prima is. Zijn teamleider hoeft het natuurlijk niet perse op te volgen.

@Rens; ik ben het erg eens met de poster voor me.
Door te stellen dat iedereen maar tolerant moet zijn, maak je van het hebben van bepaalde levenstijlen/overtuigingen/voorkeuren juist een issue.
Het gaat mij niet aan of werknemers/colleguas er prive zaken op na houden die ik mogelijk als verwerpelijk zie. Zelf ben ik uitgesproken atheist, maar mocht ik onverhoopt voor een christelijke organisatie komen te werken, houd ik mn prive mening mooi voor me, in functie van de samenwerking. Dat is voor een carrieretijger geen slechte eigenschap, lijkt me.
Door je op de vlakte te houden, verloochen je je identiteit heus niet.

Het is een typisch nederlandse misvatting dat tolerantie met 'bespreekbaarheid' gepaard moet gaan.
1- wederzijds respect kan prima bestaan onder het negeren/stilhouden van mogelijke breuklijnen
2- vrijwel alle escalaties beginnen met uitvoerige communicatie.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben erg liberaal als het op andermans keuzes aankomt. Maar ik hoef een ander niet perse te confronteren met mijn (zelf veronderstelde) morele gelijk.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 4 september 2011, 08:45
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik denk wel dat er een verschil is tussen een christelijke organisatie (als in bijvoorbeeld ik heb op twee katholieke scholen gezeten waar niet veel te merken was van het katholieke) en een strengere organisatie. Ik ga per definitie geen lange rok met kousen dragen. En stel je voor, lunch met collega's die allemaal bidden voor het eten, wat moet je dan.. je handen maar vouwen en net doen alsof. Nee sorry, je kunt niet je complete identiteit aan de wilgen hangen, tenzij je in een bedrijf werkt waar ieder voor zich is. Dat lijkt mij de ergste werksfeer ooit. Op de vlakte houden qua prive zaken ok. Gelukkig ben ik dan ook geen carrieretijger in die zin van het woord.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
sollicitatie teamleider graag reactie Elizabeth76 Sollicitatiebrief en cv 0 17 juni 2009 22:53
sollicitatie teamleider faruknl Sollicitatiebrief en cv 2 3 juli 2008 11:56
Sollicitatiebrief verpleegkundig teamleider Isis Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2007 16:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon