Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2010, 16:01
Meike Meike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 6
Meike is on a distinguished road
Standaard Arbeidsvoorwaardengesprek: hoeveel hoger salaris zal ik vragen?

Ik heb binnenkort een 3e (arbeidsvoorwaarden) gesprek. Het gaat om een functie ‘secretaresse personeelszaken’. Het zal gaan tussen mij en nog een andere kandidaat.

Heb echt geen idee wat ik moet aangeven, mochten ze me vragen wat ik wil gaan verdienen. Ik ben nu eigenlijk best tevreden met mijn huidige salaris. Maar moet in deze nieuwe functie zeker wat gaan inleveren, vastigheid (vast contract voor half jaar contract), extra reistijd, paar uur extra werken. Heb 5 jaar werkervaring als secretaresse, werk binnen een klein organisatie dus heb te maken met een breed takkenpakket waarvan personeelszaken ook een onderdeel is.

Deze functie is voor mij echt een vervolgstap in mijn carričre. Alleen al qua grootte van de organisatie.

Ik vindt het dus niet meer dan normaal dat ik er iets op voorruit wil gaan.
Maar hoeveel? welke marges kan ik hiervoor aanhouden. Heb echt werkelijk waar geen idee…

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
Meike
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2011, 16:43
Angelaatje's schermafbeelding
Angelaatje Angelaatje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 7
Angelaatje is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het jammer dat we niet meer informatie van je krijgen qua leeftijd etc.

Je geeft zelf aan best tevreden te zijn met je huidige salaris, dus is het aan jou een afweging te maken; Is het wel nodig om meer te vragen?
Je gaat al meer uren werken, dus uiteindelijk ga je er al op vooruit.

Hou het in ieder geval schappelijk en in verhouding met je werkzaamheden. Je kunt later toch ook nog omhoog (loonsverhoging etc.)?

Je kunt het natuurlijk ook zo draaien; wat vindt de werkgever een redelijk salaris?
__________________
You gotta do, what you gotta do.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2011, 23:02
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard

Mieke,

Aan de ene kant zeg ik wat zou jij extra willen verdienen in een dergelijke functie. Dat zul je voor jezelf eens op papier moeten zetten. Met hoeveel geld extra zou jij volmondig JA zeggen op die functie.

Dat wetende moet je voor jezelf nagaan wat deze functie uitoefenen voor jou waard is. Met andere woorden hoeveel is het voor jou waard om deze ervaring te mogen doen en wat levert deze ervaring voor jou op de langere termijn op.

Eigenlijk zou je dan fictief de volgende som moeten maken: Huidige salaris + volmondig JA verhoging - wat deze functie voor jou waard = Jouw salaris wens

Het klinkt heel theoritisch en dat is het ook, de boodschap moet zijn maak voor jezelf een afweging wat je zou willen verdienen en wat in de functie voor jou waard is om een deel van dat salaris in te leveren. Met wikken en wegen kom je dan op een salaris wens uit.

Even een snel rekenvoorbeeld:

-Stel je verdient per jaar € 25.000,- op basis van 5 werkdagen 40 uur
-In de nieuwe functie zeg je volmondig ja tegen een salaris van € 32.000,- op basis van 5 werkdagen van 40 uur
-Maar de functie biedt de mogelijkheid om 1 dag in de week thuis te werken waardoor je meer tijd kan besteden aan je kinderen en een dag in de week minder opvang hoef te betalen van ongeveer 260 euro. Waarbij je voorjezelf de afweging maakt dat deze situatie je € 3.000,- waard is.

De rekensom: Ideale salaris 32.000,- minus 3.000,-= salaris wens van € 29.000,-.

Je kunt dan bij gesprek ook aangeven dat de € 29.000,- afhankelijk is van omstandigheden (zoals thuiswerken, flexibele uren etc) en van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Op die manier gooi je niet de deur dicht in de onderhandelingen en heb je de mogelijkheid wanneer je salaris wens niet wordt geaccepteerd om met een lager voorstel te komen mits jij je daar goed bij voelt.

Een hoop gezweef van mijn kant maar ik hoop toch dat je er wat mee kunt. Dit is een lastig onderwerp zeker als je niet een vergelijking kunt maken met werknemers uit je branche. Wat ik je wel wil meegeven is dat je niet de fout maakt om jouw werksituatie te vergelijk met anderen mensen. Het gras is altijd groener bij de buren en daarnaast is het veel belangrijker om zelf tevreden te zijn met je eigen financiële situatie even los van het feit dat plezier in je werk ook niet te koop is

Groet,

Pieter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2012, 19:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelaatje Bekijk bericht
Ik vind het jammer dat we niet meer informatie van je krijgen qua leeftijd etc.

Je geeft zelf aan best tevreden te zijn met je huidige salaris, dus is het aan jou een afweging te maken; Is het wel nodig om meer te vragen?
Je gaat al meer uren werken, dus uiteindelijk ga je er al op vooruit.

Hou het in ieder geval schappelijk en in verhouding met je werkzaamheden. Je kunt later toch ook nog omhoog (loonsverhoging etc.)?

Je kunt het natuurlijk ook zo draaien; wat vindt de werkgever een redelijk salaris?
Nou, als je meer gaat werken en je uurloon blijft hetzelfde, ga je er toch echt niet op vooruit hoor.
Ja onder de streep omdat je meer uren werkt, maar daarvoor lever je vrije tijd in. Je gaat erop vooruit als je uurloon stijgt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2012, 17:26
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Waarom mak je niet de volgende rekensom:

Huidig salaris + verhoging extra uren + verhoging reistijd/kosten + verhoging voor het risico dat je neemt om je huidige contract in te wisselen = totaalbedrag. Dan ga je procentueel iets vooruit door de verhoging van het genomen risico.

Je kunt dan aangeven dat bij gebleken geschiktheid (en dit ook op laten nemen in de arbeidsovereenkomst) een loonsverhoging van 4% toegekend wordt.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2012, 19:32
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is een onderwerp van ruim een jaar geleden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
salarisonderhandeling

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoeveel salaris als junior accountmanager bij een reclamebureau? Reynaldo Salaris 10 12 september 2011 21:00
Sollicitatiegespek voor tijdelijke functie: zal ik deze vragen stellen? jekkie Sollicitatiegesprek 1 12 november 2006 20:15
(Hoeveel) vragen voor artikel meidenblad Fem Sollicitatiebrief en cv 8 17 januari 2006 17:54
Hoeveel mag ik vragen? koko02 Salaris 2 9 november 2005 14:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon