Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 april 2013, 11:13
katim110 katim110 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2011
Berichten: 4
katim110 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief beveiliger, graag corrigeren

Dag tijger en tijgerin

Ik heb een sollicitatiebrief opgesteld, maar ik ben er niet echt blij mee? denk ik? zou iemand willen ernaar kunnen nakijken?

Geachte heer/mevrouw,
Na een persoonlijke oriëntatie op mogelijke functies die mij interesseren, ben ik erachter gekomen dat het van essentieel belang is dat mensen zich in de maatschappij enigszins veilig kunnen voelen.
Wat mij aanspreekt in de functie beveiliger (bewakingsagent) is het werken met mensen in verschillende situaties onder snel wisselende omstandigheden. Ik vind het belangrijk om de burgers en overige organisaties een gevoel van veiligheid te bieden, maar deze ook te kunnen waarborgen. Hoewel ik mij zeer bewust ben van mijn onervarenheid binnen deze sector lijkt het mij een ontzettende uitdaging om mijn persoonlijke ontwikkeling en mijn professionaliteit te vergroten.
Behalve dat ik erg leergierig en stressbestendig ben, heb ik het doorzettingsvermogen en de flexibele instelling om actief deel te nemen aan de beveiligingsbranche.
Ik ben geïnteresseerd in een baan bij de beveiliging omdat ik van uitdaging en afwisseling hou. Ik heb de motivatie en het doorzettingsvermogen om actief deel te nemen aan de beveiligingsbranche. Ik ben stressbestendig, leergierig, ik bezit heel wat doorzettingsvermogen en een flexibele, collegiale instelling.
Via de VDAB is het mogelijk om de opleiding te volgen mits een bedrijf mij een aanwervingsbelofte doet. Het bedrijf doet dan de belofte door een ondertekent brief waar in verklaart haar intentie, mij binnen het jaar na de opleiding tewerk te stellen voor een minimale periode van 3 maanden.
Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn brief nader kan toelichten. Voor een opgave van mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn C.V.
Met vriendelijke groet,
M.Faouzi
Bijgaande treft u:
Cv
Voorbeeld aanwervingsbelofte
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2013, 13:50
fransheideloo fransheideloo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 3
fransheideloo is on a distinguished road
Standaard

De zin ‘’Na een persoonlijke oriëntatie op mogelijke functies die mij interesseren’’ is geen meerwaarde, die kun je beter weg halen.
Een sollicitatiebrief is opgebouwd uit: aanleiding, motivatie+argumentatie en afsluiting. Het is belangrijk kort aan te geven waar de vacature precies staat en dat je graag erop wilt solliciteren. Een passende openingszin is ook belangrijk, maar daar ben ik ook niet zo goed in.
Mijn inleiding is meestal iets van dit:
Reeds heb ik kennis genomen van uw vacature voor de functie *** met een sterke en commerciële instelling. Dat is exact de functie waar mijn competenties uitstekend bij aansluiten. Ik zie voor mij mogelijkheden om naast de standaard werkzaamheden ook marktonderzoek en ketenlogistiek uit te voeren binnen een groot bedrijf. Daarom zou ik graag mijn talenten in uw organisatie willen inzetten en verder ontwikkelen.

Gebruik absoluut niet ‘’onervarenheid’’, daar moet het bedrijf maar achter zien te komen. Zeg dus ook niet dat je geen werkervaring hebt. Je kunt beter voorbeelden aandragen waardoor het lijkt dat je het wel beheerst.
Je gebruikt veel zinnen die beginnen met ‘’ik’’, dit moet je echt aanpassen.
Ik begrijp deze zin niet ‘’ Via de VDAB is het mogelijk om de opleiding te volgen mits een bedrijf mij een aanwervingsbelofte doet.’’ Wat voor opleiding? Ik heb nooit gehoord van aanwervingsbelofte.
Je geeft punten als ‘’stressbestendig, leergierig’’ etc, echter nergens motiveer je dit met echte voorbeelden. Het is belangrijk om het bedrijf te analyseren, dus kijk op de website, zoek naar linkedin profielen voor die mensen bij dat bedrijf etc.
De zin ‘’ Ik zou het fijn vinden …’’ is taaltechnisch wel goed, maar daarmee kom je onzeker over. Zeg iets van: Vanzelfsprekend ben ik bereid om tijdens een oriënterend gesprek u het een en ander toe te lichten.

Dus in het kort, verander de brief naar een structuur als aanleiding, motivatie+argumentatie en afsluiting.
Motiveer meer met voorbeelden. Onervarenheid absoluut niet vermelden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2013, 14:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel erg bedankt voor de reactie.

Het is een open sollicitatie. Dus er is geen vacatuur ofzo

Het zit zo.

Ik ben gisteren naar VDAB (een soort van CWI instantie, waar mensen werk kunnen zoeken, opleidingen enzo in belgie) geweest. VDAB is bereid om mijn opleiding te betalen mits ik een aanwervingsbelofte heb van een bedrijf.
Dus ik wil een bedrijf een sollicitatiebrief schrijven om te vragen of zij mij willen aannemen, nadat ik mijn diploma heb behaald.

Het gaat om de functie: beveiliging
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2013, 14:58
fransheideloo fransheideloo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 3
fransheideloo is on a distinguished road
Standaard

Het is mij op zich wel duidelijk. Bepaalde termen gebruikt men in Nederland anders, maar dan zal dat wel goed zijn. Je moet wel aangeven dat het om een open sollicitatie gaat.
Ik zou je adviseren om te kijken naar een dergelijke functie bij een ander bedrijf. Daarmee bedoel ik om te kijken welke eisen er gesteld worden aan de functie en van daaruit een goede brief maken.
Ik heb geen ervaring in het schrijven van een open sollicitatiebrief met het volgen van een opleiding.
Denk goed na waarom JIJ een meerwaarde voor een bedrijf bent en motiveer dit met voorbeelden. Schrijf ook alleen zaken op die voor de ander belangrijk zijn om te weten. Verplaats je dus in de ander
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 april 2013, 16:22
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard

Vergeet niet de structuur aan te houden door het maken van alineas, dan ziet je brief wat geordender eruit.

Laatst gewijzigd door Helpende85; 10 april 2013 om 16:23 Reden: klopte niet wat ik schreef
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 april 2013, 17:00
mdekker80 mdekker80 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 14
mdekker80 is on a distinguished road
Standaard

Behalve dat ik erg leergierig en stressbestendig ben, heb ik het doorzettingsvermogen en de flexibele instelling om actief deel te nemen aan de beveiligingsbranche.
Ik ben geïnteresseerd in een baan bij de beveiliging omdat ik van uitdaging en afwisseling hou. Ik heb de motivatie en het doorzettingsvermogen om actief deel te nemen aan de beveiligingsbranche. Ik ben stressbestendig, leergierig, ik bezit heel wat doorzettingsvermogen en een flexibele, collegiale instelling.



In bovenstaande zeg je nagenoeg 2x hetzelfde
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 april 2013, 18:01
katim110 katim110 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2011
Berichten: 4
katim110 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb mijn brief nog eens goed nagekeken en aangepast.


Geachte (naam)

Middels deze open sollicitatie wil ik graag mijn enthousiasme kenbaar maken voor de functie beveiliger (bewakingsagent).

Wat mij aanspreekt in de functie beveiliger (bewakingsagent) is het werken met mensen in verschillende situaties onder snel wisselende omstandigheden. Ik vind het belangrijk om de burgers en overige organisaties een gevoel van veiligheid te bieden, maar deze ook te kunnen waarborgen. Het lijkt mij een ontzettende uitdaging om mijn persoonlijke ontwikkeling en mijn professionaliteit te vergroten in deze sector.

Ik heb de motivatie en het doorzettingsvermogen om actief deel te nemen aan de beveiligingsbranche. Ik ben stressbestendig, leergierig, flexibel en collegiaal.

G4S Training Services organiseert de opleiding bewakingsagent in samenwerking met VDAB ten behoeve van werkzoekenden. Indien ik in het bezit ben van een aanwervingsbelofte door een erkend bewakingsbedrijf of interne bewakingsdienst kan ik toegang krijgen tot de opleiding bewakingsagent. De aanwervingsbelofte houdt in dat u de intentie hebt om mij binnen het jaar na de opleiding tewerk te stellen voor een minimale periode van 3 maanden.

Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn brief nader kan toelichten. Voor een opgave van mijn persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn C.V.

Met vriendelijke groet,

Naam.

Bijgaande treft u:
C.V.
Voorbeeld aanwervingsbelofte
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 april 2013, 19:39
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Standaard

Je brief ziet er zo al heel netjes uit

nog een klein verbeterpuntje:

- ik zou de afkorting cv niet gebruiken maar curriculum vitae schrijven.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 april 2013, 21:16
katim110 katim110 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2011
Berichten: 4
katim110 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helpende85 Bekijk bericht
Je brief ziet er zo al heel netjes uit

nog een klein verbeterpuntje:

- ik zou de afkorting cv niet gebruiken maar curriculum vitae schrijven.
dankje......
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beveiliger

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief beveiliger burgerluchtvaart, drama! labear1386 Sollicitatiebrief en cv 3 20 mei 2012 00:31
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief beveiliger dishano Sollicitatiebrief en cv 4 24 oktober 2006 20:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon