Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2011, 13:19
aerynn aerynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 5
aerynn is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief vacature verkoopster schoenenzaak, gaarne jullie mening

Bij deze mijn brief op een vacature. er werd om een versterking van ons verkoopteam gevraagd met gedegen ervaring in (schoen) mode en uitstekende verkoopkwaliteiten. Als laatste zin staat er voelt u zich aangesproken, dan vragen wij u...
Ik wil een orginele brief (wie niet?) die er uitspringt, waarvan ze denken, ja die wil ik wel eens spreken. Het is een gerenomeerd bedrijf die al lang in een klein stadje gevestigd is.
Graag jullie mening... Moet ik er nog in schrijven dat ik het bedrijf ken en op welke manier moet ik dat integreren?

Betreft: vacature verkoop(st)er




XXX, 3 januari 2011


Beste heer/mevrouw,

Toen ik uw vacature in de XX, voelde ik mij direct aangesproken. Ik denk dat ik een goede versterking van uw team ben, doordat ik mijn kennis die ik opgedaan heb tijdens mijn verschillende banen en mijn opleiding Pedicure, gericht kan toepassen.

Zoals u in mijn CV kunt zien, heb ik werkervaring in de mode opgedaan bij XXX. Ik ben altijd geďnteresseerd geweest in trends en mode, wat ik toepas in mijn hobby, namelijk sieraden maken. Door de gerichte verkoop bij de twee dierenspeciaalzaken waar ik gewerkt heb, heb ik mijzelf ontplooit als een enthousiaste, sociale werkneemster met een vlotte babbel en een juiste werkhouding. Ik denk dat ik de klant goed weet aan te voelen, en deze zo met een goed gevoel en een aankoop naar huis laat gaan. Daarnaast ben ik flexibel, meedenkend en kan ik goed in teamverband functioneren.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae die u als bijlage aantreft.
Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans
mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten.

Met vriendelijke groet,




XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2011, 13:27
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Als ik het goed begrijp is deze sollicitatie voor een schoenenzaak.

Uit je brief is niet te lezen dat je graag in een schoenenzaak wilt werken en waarom juist in deze winkel.

Wat lees ik wel in je brief: een opsomming wat je allemaal voor werk hebt gedaan, maar dat is ook in je CV te lezen. Dus deze info is dubbel.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 januari 2011, 14:24
aerynn aerynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 5
aerynn is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is deze sollicitatie voor een schoenenzaak.

Uit je brief is niet te lezen dat je graag in een schoenenzaak wilt werken en waarom juist in deze winkel.

Wat lees ik wel in je brief: een opsomming wat je allemaal voor werk hebt gedaan, maar dat is ook in je CV te lezen. Dus deze info is dubbel.

Groeten van Hetty
Dank je Hetty, ik heb het aangepast. De reden waarom ik deze 3 banen uit mijn cv heb toegelicht is dat ik veel verschillende banen heb gehad en ik toch wel wil laten zien wat ik geleerd heb, ook al heb ik geen ervaring in het verkopen van schoenen. Het zijn aspecten die mij tot een goede medewerker maakt en dat moet je toch ook toelichten?

de tweede allinea (dus na de openingsallinea) luidt nu
Mede door mijn opleiding als Pedicure weet ik hoe belangrijk goed schoeisel is. Dit is toch wel iets waar Van Onzenoort in de omgeving bekend om staat. Deskundigheid, vriendelijkheid en diversiteit. Dit is toch wel mijn grootste motivatie om juist bij u te solliciteren.

Laatst gewijzigd door aerynn; 3 januari 2011 om 14:26 Reden: toevoegen van tekst
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback op sollicitatiebrief verkoopster distel Sollicitatiebrief en cv 1 25 juni 2010 17:06
Sollicitatiebrief parttime verkoopster kathinko Sollicitatiebrief en cv 4 26 augustus 2009 00:05
Hoe vinden jullie deze sollicitatiebrief graag jullie mening Viona Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2009 18:36
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06
Sollicitatiebrief communicatieadviseur; hoor graag jullie mening sabo Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2005 02:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon