Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2008, 13:55
babysitter babysitter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 7
babysitter is on a distinguished road
Standaard Aagenomen worden en daarna 3,5 wk weg..

Hallo Allemaal,

Ik word binnenkort waarschijnlijk aangenomen en krijg dan een vast contract voor 4 dagen in de week..alleen nou ga ik eind november 25 dagen weg...en dat heb ik al een tijd geleden geboekt en betaald ...dus dat staat vast..

Alleen nou vraag ik me af wanneer moet ik daarmee komen bij de leidinggevende? meteen al bij de sollicitatiegesprek of bij het 2e gesprek..?
en is de kans dan niet klein dat ik word aangenomen?

wie o wie kan me helpen, groetjes Babysitter.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2008, 14:48
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Aagenomen worden en daarna 3,5 wk weg..

Dag babysitter,

Eerlijkheid duurt het langst. Ik zou het gewoon meteen zeggen, dan weet de werkgever ook waar hij aan toe is. Als je het later zegt wordt hij/ zij daar vast niet blij van.
Als je de baan perse wilt hebben en de werkgever gaat niet accoord met 4 weken vakantie kun je overwegen om de vakantie te annuleren. Een nieuwe baan is voor de verzekering een "geldige"reden om te annuleren.
Die keus is uiteraard aan jou.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 augustus 2008, 16:03
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Aagenomen worden en daarna 3,5 wk weg..

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe zeker je bent dat je wordt aangenomen, want je zegt dat je nog op gesprek moet?

Maar goed, dat terzijde, goed dat je zo zeker van je zaak bent

Ik vraag bij sollicitanten standaard bij het eerste gesprek altijd naar vakantieplannen. Op het einde van het gesprek zijn dat van die losse eindjes die je nog even bij elkaar moet knopen. Ik vraag naar salarisindicatie, opzegtermijn, vakantieplannen of andere bijzonderheden om mensen een kans te geven om andere afwijkende dingen zelf nog te melden.

Ik heb nog nooit een kandidaat afgewezen vanwege een geplande vakantie.

Sterker nog, ik heb onlangs nog een kandidaat aangenomen die jammer genoeg een maand later kon beginnen dan wij officieel wilden, omdat ie al een vakantie had gepland. Maar de kandidaat was zo goed dat we graag een maandje op hem wachten.

Dus gewoon zeggen, want het is vrijwel zeker dat ze er naar vragen.

Succes!

Tessa

PS: en idd is een nieuwe baan een geldige reden om te annuleren, maar ik kan me voorstellen dat jij die vakantie niet voor niks geboekt hebt en je gewoon wilt gaan...
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 augustus 2008, 18:28
babysitter babysitter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 7
babysitter is on a distinguished road
Standaard Re: Aagenomen worden en daarna 3,5 wk weg..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe zeker je bent dat je wordt aangenomen, want je zegt dat je nog op gesprek moet?

Maar goed, dat terzijde, goed dat je zo zeker van je zaak bent

Ik vraag bij sollicitanten standaard bij het eerste gesprek altijd naar vakantieplannen. Op het einde van het gesprek zijn dat van die losse eindjes die je nog even bij elkaar moet knopen. Ik vraag naar salarisindicatie, opzegtermijn, vakantieplannen of andere bijzonderheden om mensen een kans te geven om andere afwijkende dingen zelf nog te melden.

Ik heb nog nooit een kandidaat afgewezen vanwege een geplande vakantie.

Sterker nog, ik heb onlangs nog een kandidaat aangenomen die jammer genoeg een maand later kon beginnen dan wij officieel wilden, omdat ie al een vakantie had gepland. Maar de kandidaat was zo goed dat we graag een maandje op hem wachten.

Dus gewoon zeggen, want het is vrijwel zeker dat ze er naar vragen.

Succes!

Tessa

PS: en idd is een nieuwe baan een geldige reden om te annuleren, maar ik kan me voorstellen dat jij die vakantie niet voor niks geboekt hebt en je gewoon wilt gaan...
Hallo Allemaal,

Harstikke bedankt voor jullie reactie's, nou het is natuurlijk niet zeker dat ik word aangenomen maar de kans is wel groot omdat ik intern ben en de andere sollicitant niet.
En andere collega's waar ik mee kom te werken hadden al de voorkeur gegeven waardoor ik dus beste grote kans heb..

Maar heel fijn dat je hebt gereageerd want ik had het dus bijna niet gedaan vanwege mijn geplande vakantie..ik dacht ik wordt nooit aangenomen als ik vlak daarna wegga.. De vakantie annuleren kan ik niet want ik heb er letterlijk jaren lang voor gespaard het is een hele dure vakantie die ik niet 123 zomaar kan laten gaan..

groetjes Babysitter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon