Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 mei 2009, 15:41
Mandare Mandare is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 2
Mandare is on a distinguished road
Exclamation onderhandelen salaris HELP

Ik heb een vraag over het voeren van salarisonderhandelingen.

Ik ben in augustus 2007 afgestudeerd als psycholoog en ben sinds november dat jaar werkzaam als gedragskundige. Hierbij verdien ik momenteel 3063 bruto per maand (CAO gehandicaptenzorg, functionele schaal 60, niveau 1)

Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen, maar die valt binnen een ander CAO. Als ik zou gaan naar niveau 2 in die schaal dan zit ik op een salaris van 2652 euro.

Ik zou dus 400 euro minder gaan verdienen. Om in die nieuwe CAO even veel te verdienen als mijn huidige baan zouden ze mij in niveau 4 moeten plaatsen, maar ik heb nog geen vier ervaringsjaren.

Is het zo zwart-wit dat je ervaringsjaren je salaris bepalen?
Ik ben bang dat ze me nu zo laag indelen, terwijl ik het verschil van 400 euro (en een verandering van 34 naar 28 uur pw) toch wel groot vind. Ik ben echter bang om hetzelfde salaris te gaan eisen, aangezien ik niet veel heb om op te staan...of kan ik dit gewoon aangeven? Ik heb namelijk niet een sollicitatieformulier hoeven invullen waarin ik mijn huidige salaris moest aangeven.

Het is wel zo dat er bij de nieuwe baan een 13e maand zit, maakt dit dan verschil?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 mei 2009, 18:14
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: onderhandelen salaris HELP

Hoi Mandare,

Voordat je aan een nieuwe baan begint krijg je doorgaans een arbeidsvoorwaardengesprek waarin het contract wordt ondertekend, een werkgever vraagt dan naar je salariswensen (of doet een voorstel en hoopt dat je daar niet tegenin gaat). Als je minder uren gaat werken zal het normaal zijn om iets minder te gaan verdienen, maar de CAO-niveaus liggen dus niet zwart-wit op het aantal jaren dat je hebt gewerkt. Ik werd bij mijn laatste baan ingedeeld in niveau 0 omdat ik daar nog niet gewerkt had, achteraf lachte mijn collega mij hard uit omdat ik niet onderhandeld had. Een CAO-schaal geft recht op "salaris tussen .... en ...." en op welke niveau jij eindigt is o.a. afhankelijk van je eigen salariswensen. Gewoon eerlijk zeggen dus dat je niet van plan bent er in salaris op achteruit te gaan! Succes, het blijft moeilijk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris HBO-starter? student Salaris 48 3 januari 2013 14:43
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
Solliciteren en salaris laura44 Salaris 5 8 augustus 2008 00:49
Onderhandelen over salaris Nina84 Salaris 1 22 april 2007 14:14
Onderhandelen over het salaris FrankJ Salaris 1 11 april 2006 15:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon