Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 17 oktober 2008, 11:43
Corsocomo Corsocomo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Berichten: 5
Corsocomo is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie junior consultant bij adviesbureau

Graag zou ik jullie commentaar hebben op mijn sollicitatiebrief voor mijn eerste 'echte' baan. Ik heb al een hoop tips van de site toegepast maar het is best wel pittig om je motivatie en kwaliteiten helder op papier te krijgen dus ik denk dat ik daar best wat hulp bij kan gebruiken. Ook inzichten mbt taal- en stijlfouten zijn welkom.

Het gaat om een sollicitatie bij een internationaal adviesbureau. Op de site wordt er over verschillende kernwaarden gesproken zoals: samenwerking, eerlijkheid, lef maar ook fun en eenvoud. Een aantal van deze aspecten heb ik dan ook geprobeerd te verwerken in de brief. Het is een online sollicitatie waarin er een apart vlak is vrijgemaakt waarin je je motivatie en kwaliteiten kan uitleggen. Ik twijfel dan ook nog of er een aanhef en/of afsluiting nodig is.

Alvast heel erg bedankt!





XX staat bekend als een bedrijf met een open cultuur waar samenwerking hoog in het vaandel staat. Daarbij is er ruimte voor opleiding en ontwikkeling waarin mede door eigen inzet veel kansen mogelijk worden gemaakt. Dit zijn aspecten die XX een aantrekkelijke werkgever maken voor mij.

Tijdens mijn stage bij adviesbureau XX op de afdeling XX ben ik enthousiast geworden voor het consultancyvak. Met plezier heb ik meegekeken hoe adviseurs zich vastbijten in een vraagstuk en samen met het team binnen de deadline een zo passend mogelijke oplossing vinden voor de opdrachtgever. Naast het werken aan mijn scriptie heb ik meegewerkt aan het opzetten van een quick scan voor veiligheidsmanagementsystemen in de XX sector. Ook heb ik bijgedragen in de initiële fase aan een spelsimulatie voor veiligheid in de XX. Hierdoor heb ik kunnen ervaren hoe het is om mee te draaien in een professionele werkomgeving en vond ik het vooral erg leuk om te leren en te zien hoe collega’s uit verschillende disciplines en met verschillende werkervaringen samenwerken.

Ook spreekt de diversiteit van het advieswerk mij aan doordat opdrachten in diverse organisaties en instellingen op wisselende afdelingen kunnen afspelen. Het lijkt mij dat je daarom als starter een heel steile leercurve doormaakt waarbij je een andere werkomgeving steeds weer eigen moet maken. Ik denk dat ik tijdens mijn studies en nevenactiviteiten al een bescheiden start heb kunnen maken om een aantal eigenschappen te ontwikkelen om te kunnen werken in de consultancy. Tijdens mijn uitwisselingen in het buitenland heb ik geleerd hoe ik mij snel kan aanpassen aan een andere omgeving door open te staan voor nieuwe ervaringen en mensen en vooral door hier ook nieuwsgierig naar te zijn. Dit heeft er sterk aan bijgedragen dat deze uitwisselingen een succesvolle en mooie ervaring zijn geworden.

Hierbij hoop ik uw interesse gewekt te hebben en kom ik graag in een gesprek mijn motivatie en ambitie verder toelichten.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 08:20
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 18:22
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 01:26
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 19:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon