Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2011, 01:32
Woef Woef is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2011
Berichten: 2
Woef is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie als projectleider/coach bij goede doel instelling. Svp feedback

GRaag wil ik feedback op onderstaande sollicitatiebrief! ik heb eerst een verkorte vacature bijgevoegd.

Vacature:

Projectleider/Coach M/V voor 28-32 uur per week



Functieomschrijving

Het project ******* is gericht op de versterking van kennis, kunde, capaciteit en netwerk van onze 30 werkplaatsen. Als projectleider/coach ondersteun je vrijwilligers bij het formuleren van concrete toekomstplannen en het inzichtelijk maken en mobiliseren van lokaal netwerk en draagvlak. Je helpt vrijwilligers bij de opzet van een vriendennetwerk bestaande uit particulieren en vertegenwoordigers uit bedrijfsleven, lokale overheid, welzijn- en onderwijsinstellingen. Een netwerk dat de zeer praktisch ingestelde vrijwilligers van ********* helpt om hun toekomstplannen te realiseren. Je werkt vanuit het hoofdkantoor van ******** maar zal vooral ook veel op pad zijn in Nederland.

Wat zoeken wij?

Wij zoeken voor dit project een initiatiefrijke pionier met minimaal HBO denk- en werkniveau en aantoonbare managementervaring. Je bent een geboren communicator en bent in staat onze vrijwilligers op aanstekelijke wijze te motiveren en ondersteunen. Je bent iemand met een zakelijk talent voor netwerken en weet structurele verbintenissen te leggen tussen uiteenlopende doelgroepen binnen en buiten de organisatie. Je onderschrijft de doelstellingen van ******* en wilt graag, op lokaal niveau, een bijdrage leveren aan de versterking van onze vrijwilligersorganisatie.

Mijn sollicitatiebrief:

Den Haag, 10 augustus 2011.


Geachte mevrouw ******,

Ik wil graag solliciteren naar de functie van Projectleider en coach. Bij het lezen van de vacature betrapte ik mezelf op het enthousiaste gevoel dat je hebt als je weet dat je iets leuks gaat doen!

Ik heb het idee van ********* (goede doel instelling die middelen ter beschikking stelt aan minderbedeelden) altijd al een mooi initiatief gevonden. Je kan voor iemand een vis vangen. Hij heeft dan even te eten. Je kan hem ook leren te vissen en een hengel geven, zodat hij zijn hele leven kan eten. Ik geloof er in dat het constructief is om iemand vaardigheden te leren en tools te geven. En dat is precies wat ********* doet!

Waar ik het meest enthousiast van word, is de functie! Deze functie combineert datgene waar ik goed in ben en wat ik leuk vind! Ik ben die geboren communicator die in staat is mijn managementervaring te combineren met het bouwen van verbindingen en het motiveren en begeleiden van mensen.

Ik heb een onwijze drive om mensen te motiveren datgene te doen waar ze in geloven en waar ze blij van worden! Ik doe dit al op kleine schaal in mijn eigen coachingspraktijk en op grotere schaal in mijn functie als manager van twee horeca outlets. Door gebruik te maken van communicatiemethoden als NLP, Transactionele Analyse, systemisch werk en mijn eigen ervaring weet ik op een hele intuďtieve manier zaken inzichtelijk te krijgen en mensen te motiveren in beweging te komen.

Ik wil alleen meer! Ik heb ook de uitdaging nodig om te bouwen. Als manager van twee horeca outlets in het centrum van Den Haag ben ik ook constant bezig om met beide teams samen resultaten neer te zetten. Ik heb in deze functie, maar ook in de functie van adviseur facility management meer dan voldoende ervaring opgedaan in het opzetten en begeleiden van projecten. En door mijn enthousiasme lukt het me om steeds weer een level op te schakelen en een goed resultaat neer te zetten!

Ik vertrouw erop dat ik u heb kunnen aansteken met mijn enthousiasme! Graag wil ik in een persoonlijk gesprek uitgebreider toelichten waarom ik voor ******** wil werken. Ik hoop dat u in mijn brief en cv aanleiding ziet om mij uit te nodigen!

Met vriendelijke groet,

*********
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2011, 11:14
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Ik heb eigenlijk alleen een paar opmerkingen:

- Je schrijft: "Waar ik het meest enthousiast van word, is de functie!". Ik vind dat dit te algemeen is. Noem iets concreets en ga daar op in. Zoals bijvoorbeeld de veelzijdigheid van de functie, of het communicatief karakter daarvan.

- Je gebruikt het uitroepteken iets te veel. Het is duidelijk dat je enthousiast bent over deze functie, en dat is mooi want dat willen ze zien, maar het komt minder zakelijk over.

- Tot slot, vind ik het "ik" gehalte te hoog. Probeer jouw zinnen iets anders te formuleren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

Ellie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 augustus 2011, 13:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Ellie!!

Dank je wel voor je reactie!! Ik zie je punten. grappig dat je daar zelf overheen leest, terwijl het eigenlijk zo duidelijk is. Ik ga er mee aan de slag.

Uiteraard blijft ook feedback van anderen welkom!!

Groet,
Hans
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2011, 14:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hoi Ellie!!

Dank je wel voor je reactie!! Ik zie je punten. grappig dat je daar zelf overheen leest, terwijl het eigenlijk zo duidelijk is. Ik ga er mee aan de slag.

Uiteraard blijft ook feedback van anderen welkom!!

Groet,
Hans
Je mag iets zakelijker zijn. Termen als 'onwijze' doen wat studentikoos aan.
Positief vind ik het enthousiasme wat uit je brief blijkt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 september 2011, 14:16
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

Inderdaad een fijne brief, mits je de genoemde puntjes veranderd hebt.
Deze nog:
Citaat:
Ik ben die geboren communicator die in staat is mijn managementervaring te combineren
Veranderen in: Ik ben die geboren communicator die in staat is ZIJN (of haar) managementervaring te combineren ...

Ik zou graag weten of je de baan hebt gekregen eigenlijk.

Groetjes

Angelina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback gevraagd op sollicitatie bij de politie niveau 4 pj-jjm Sollicitatiebrief en cv 5 21 januari 2011 17:00
Open sollicitatie als operatieassistente bij een oogziekenhuis Andromache Sollicitatiebrief en cv 2 10 oktober 2009 13:26
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon