Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2011, 21:04
Eline Eline is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2011
Berichten: 1
Eline is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie leerkracht leerwegondersteunend onderwijs

Kunnen jullie naar mijn open sollicitatie kijken. Alvast bedankt!!!


Betreft: open sollicitatie leerkracht lwoo

Geachte heer/mevrouw,

Is er een vacature op uw school voor een enthousiaste jonge leerkracht met ervaring?
De afgelopen jaren heb ik als docent op MBD een brede ervaring opgedaan binnen het onderwijs. Ik heb zowel voor het SO als voor het VSO de theorie lessen verzorgd. In mijn huidige functie ben ik uitgegroeid tot een enthousiaste, motiverende en breed inzetbare leerkracht. Ik heb bewezen dat ik niet alleen vakinhoudelijk op VMBO niveau mijn mannetje sta, maar ook op sociaal en communicatief vlak uitstekend functioneer. Ik zie het mede als mijn taak leerlingen te motiveren en tot prestaties aan te zetten. Ik vind het erg leuk om mijn vakinhoudelijke kennis over te dragen aan leerlingen. Het gaat mij makkelijk af, en ik vind het bovendien erg leuk. Ik ben ervan overtuigd dat ik als docent een waardevolle aanwinst ben voor uw scholengemeenschap.
Hoewel ik het bij mijn huidige werkgever goed naar mijn zin heb, komt er hier een einde aan mijn contract. Wegens bezuinigingen worden tijdelijke aanstellingen jammer genoeg SSOT breed niet verlengd. Helaas behoor ik tot de grote groep van mensen die een tijdelijke aanstelling hebben.
Ik zou mezelf tenslotte willen beschrijven als iemand met een resultaatgerichte instelling, een harde werker en - niet onbelangrijk - een leuke collega!
Wanneer er binnen uw school op dit ogenblik of op korte termijn een functie voor groepsleerkracht vacant is, dan kom ik hier graag voor in aanmerking. Voor meer gegevens over mijn opleiding, ervaring en interesses, verwijs ik u naar bijgevoegde curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2011, 22:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eline Bekijk bericht
theorie lessen
theorielessen is één woord, zie het artikel Sollicitatie brief: de meestgemaakte spelfout

Citaat:
VMBO niveau
vmbo-niveau (kleine letters, koppelstreepje)

Citaat:
SSOT breed
SSOT-breed

Afgezien van deze kleine taalfoutjes, leest je brief prettig en vlot. Ik zou alleen proberen je kwaliteiten wat meer aan te tonen, in plaats van ze alleen te benoemen. Anders krijgt de lezer een gevoel van "ja ja, dat zal wel". Ik zou in het bijzonder proberen je geschiktheid voor het leerwegondersteunend onderwijs wat overtuigender neer te zetten.

Over je vorige (huidige) werkgever zou je iets neutraler mogen zijn. Je wilt neem ik aan overbrengen dat je contract ophoudt buiten jouw schuld, maar daar zou ik wat minder teleurstelling ('helaas') en negativiteit ('bezuinigingen') in laten doorklinken.

Verder neem ik maar aan dat de lezer de gebruikte afkortingen wel kent, ik heb bij sommige slechts een vaag vermoeden waar het over gaat
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie voor leerkracht basisonderwijs estherlems Sollicitatiebrief en cv 2 21 maart 2010 22:00
Open sollicitatie voor leerkracht in het basisonderwijs N1c0l3 Sollicitatiebrief en cv 0 8 maart 2010 18:13
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie leerkracht basisonderwijs ChantalH Sollicitatiebrief en cv 1 29 januari 2009 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon