Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 september 2014, 13:56
juridisch1 juridisch1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 1
juridisch1 is on a distinguished road
Standaard Advies verlaten huidige baan en solliciteren

Hallo allemaal,

Allereerst dank dat jullie de tijd nemen om mijn verhaal te lezen. Ik zit momenteel met een vervelende situatie waar ik zo goed mogelijk uit wil komen. Wellicht dat iemand mij kan adviseren welke stappen ik het beste kan nemen.

Ik ben een jurist die nu sinds een jaar (eerste twee maanden op stagebasis) werkzaam is bij een klein advocatenkantoor. Hoewel ik het werk in het begin erg leuk vond, ga ik de laatste twee maanden met een knoop in mijn maag naar het werk. De reden hiervoor is dat ik er gaandeweg achter gekomen ben dat dit kantoor en deze organisatie niet voor mij is weggelegd. Ik ben me steeds ongelukkiger gaan voelen en vraag me af of ik hier wel op de juiste plek ben. Dit heeft verschillende redenen, waarvan mijn werkgever er eentje is. Hij is een enorme chaoot die elke dag het kantoor volledig op stelten zet. Aangezien er momenteel maar twee werknemers zijn en zeer weinig zaken , krijgen wij telkens de volle lading. De sfeer op het kantoor wordt met de dag grimmiger. Dit is in de afgelopen maanden zijn tol gaan eisen. Ik voel me simpelweg niet meer thuis op deze plek en ik wil graag weg solliciteren. Mijn jaarcontract loopt in februari af.

Alleen welke reden moet ik opgeven in mijn sollicitatiebrief waarom ik weg wil bij mijn huidige werkgever? De reden is namelijk voor het grootste deel gevoelsmatig en dat is moeilijk uit te leggen. Ook wil ik deze plek niet met ruzie verlaten. Hebben jullie misschien tips voor mij over hoe ik deze situatie het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 september 2014, 18:29
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Geen reden aangeven of wellicht dat je op zoek bent naar een groter kantoor met mogelijkheden tot professionele / vaktechnische groei. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2014, 10:59
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Alleen welke reden moet ik opgeven in mijn sollicitatiebrief waarom ik weg wil bij mijn huidige werkgever?
In je brief hoef je helemaal niet aan te geven waarom je weg wilt bij dit kantoor (= negatief). Het gaat er juist om dat je concreet uitlegt waarom je bij het bedrijf wilt werken waarvoor je sollicitatiebrief bestemd is (= positief).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 september 2014, 11:31
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

De reden is niet moeilijk. Je contract loopt af in februari en er is weinig werk dus zal het (waarschijnlijk) niet verlengd worden en je bent nu reeds op zoek naar een nieuwe uitdaging. Dat klinkt heel logisch en het zou zelfs waar kunnen zijn.

Zeker niet vertellen je ruzie hebt met je baas en dat je er niet mee om kunt, wel ingaan op de mogelijkheden die je in een nieuwe functie wel kunt hebben: promotiemogelijkheden, omdat je liever in een groot kantoor zou werken, opleidingsmogelijkheden, ...

Veel suc6 !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mag dit? binnen huidige baan op dezelfde functie solliciteren? Heijnen Je rechten en plichten als werknemer 1 26 november 2012 17:14
Gratis e-boek; solliciteren kun je zelf! 12 hulpmiddelen om de baan te krijgen wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 13 september 2010 09:21
Solliciteren.. Met een huidige 40 uur baan groentje Sollicitatiegesprek 7 25 oktober 2009 21:21
Advies in baan en studie! mary Loopbaanvragen 0 3 oktober 2007 21:42
Hoe heb jij je huidige baan gevonden? René Loopbaanvragen 2 12 januari 2007 00:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon