Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2016, 11:12
Monica201189 Monica201189 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2016
Berichten: 4
Monica201189 is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief nakijken

Hallo iedereen,
Zouden jullie mijn sollicitatiebrief willen nakijken op (taal)fouten? Ik heb moeite met -dt. Ik heb ook het idee dat de tekst nog een beetje "bla" is maar ik weet niet goed wat ik het moet veranderen. Heb ik bijvoorbeeld mijn motivatie en wat ik kan bieden goed onderbouwd?

-----

[mijn adres]

[adres van geadresseerde]

[mijn woonplaats], 24 oktober 2016


Betreft: Sollicitatie stageplaats leerafdeling Nefrologie/Interne geneeskunde


Geachte mevrouw [achternaam],

Op 13 oktober van dit jaar heb ik een informatiebijeenkomst over de stage op de leerafdeling van Isala ziekenhuis mogen bijwonen. Hier ben ik erg enthousiast geworden over deze stageplaats. Naar aanleiding daarvan wil ik solliciteren op een stageplaats in periode 3 en 4 van schooljaar 2016-2017.

Momenteel volg ik met veel genoegen de opleiding Verpleegkundige (BOL Maatwerk) bij Deltion College te Zwolle. Voor ik begon aan deze opleiding heb ik mijn diploma Verzorgende IG/MMZ in ontvangst mogen nemen. Tijdens deze opleidingen en de bijbehorende stages heb ik de nodige ervaring opgedaan om zo mijn kwaliteiten verder te ontwikkelen. Mijn ambitie is om op de Spoedeisende hulp / Ambulance te werken.

Het werken op de leerafdeling lijkt mij erg stimulerend en daarom spreekt het mij erg aan. Dit komt doordat ik hier het beste kan ervaren wat de theorie in praktijk betekent. Een van de belangrijkste dingen vind ik dat dat de patiënt zich gezien en gehoord voelt.
Dat Isala lesmiddagen aanbiedt zie ik als een enorm voordeel om zo mijn kennis verder te vergroten.

Als stagiaire ben ik leergierig, gepassioneerd en geduldig. Ook kan ik mijn functioneren reflecteren. Tijdens de afgelopen stage heb ik gemerkt dat ik in staat ben om op te komen voor mijn leerproces en daarbij mijn grenzen bespreekbaar te maken.

Ik ben van mening dat ik door mijn enthousiasme en leergierigheid een aanvulling kan zijn voor uw afdeling. Graag zou ik in een persoonlijk gesprek een verdere toelichting willen geven en uw ziekenhuis beter willen leren kennen. Ik zie dan ook graag een uitnodiging tegemoet.

Met vriendelijke groet,


[handtekening]


Monica [achternaam]




Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 oktober 2016, 15:18
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Dag Monica,

ik vind het al een keurige brief van je hoor.
Met veel zorg samengesteld.

wat ik mis, is de "beargumentering" van de feiten en persoonskenmerken die je jezelf toekent. De vraag die ik dan meestal stel is, waar blijkt dat uit dat je iets goed kunt, of dat je zo bent.

Doe dat voor jezelf bij elke feitelijke beschrijving over jezelf.

Dan deze zin:
Het werken op de leerafdeling lijkt mij erg stimulerend en daarom spreekt het mij erg aan. Dit komt doordat ik hier het beste kan ervaren wat de theorie in praktijk betekent. Een van de belangrijkste dingen vind ik dat dat de patiënt zich gezien en gehoord voelt.

Het LIJKT je erg stimulerend... maar je weet het niet zeker, dan kan het je ook nog niet met zekerheid aanspreken. Dan valt het vervolg in de soep, terwijl dat wel krachtig is. Maar in een andere context. Dit komt doordat ik hier het beste kan ervaren wat de theorie in praktijk betekent.

Bijvoorbeeld:
De aangeboden leeromgeving biedt mij de mogelijkheid om theorie met de praktijk samen te laten smelten. Dat is precies wat ik wil.

Dan kun je aangeven waarom juist in die omgeving, zoals ik hiervoor al aangaf. Leg uit waarom je daar je interesse in hebt. Wat maakt die plek nu zo bijzonder voor JOU?

Voor zover even.
Als je dit op de goede manier toevoegt, dan heb je een prachtige brief, waar niemand omheen kan.

groet,
Erik
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 oktober 2016, 16:48
Monica201189 Monica201189 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2016
Berichten: 4
Monica201189 is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je advies! De voorbeeldzin die je geeft komt inderdaad beter over, dit stuk ga ik veranderen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2016, 18:01
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard graag gedaan Monica.. en kijk ook nog even..

.. naar de data, want:
periode 3 en 4 van schooljaar 2016-2017.

is niet voor iedereen duidelijk.

groet,
Erik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn sollicitatiebrief nakijken en correctie maken toyyou2jp Sollicitatiebrief en cv 1 25 oktober 2012 02:14
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Wie wil mijn sollicitatiebrief als assistent planner nakijken? bert1972 Sollicitatiebrief en cv 1 3 augustus 2010 14:31
Sollicitatiebrief Consulent: graag nakijken.. Ben weer op banenjacht groentje Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2009 22:19
sollicitatiebrief afmaken en nakijken SweetKimmiej Sollicitatiebrief en cv 5 9 januari 2009 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon