Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2009, 23:46
irish irish is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2009
Berichten: 1
irish is on a distinguished road
Lightbulb Na mijn propedeuse..

Heyhey!

In het begin van dit schooljaar ben ik begonnen met mijn HBO opleiding. Deze is best leuk, maar ik denk dat een WO-opleiding beter bij mij zou passen. Ik heb namelijk vier jaar VWO gedaan met hard knokken en uiteindelijk doorgestroomd naar 5 HAVO(die ik weer op m'n sloffen haalde)om nu een HBO te doen.

Nu wil ik eigenlijk na mijn propedeuse van de HEBO een WOstudie doen. Ik heb alleen geen flauw idee of er zo'n dergelijke opleiding is.. En als het er is, waar ik dan meer informatie kan krijgen.

Zijn WOstudies zoveel zwaarder dan een HBOstudie? En waar kan ik aansluitende studies vinden op internet?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 november 2009, 17:51
MJM
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Na mijn propedeuse..

Kijk eens op de websites van verschillende universiteiten, ga naar open dagen en vraag het na!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 november 2010, 12:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo,

Als net afgestudeerd WO-student heb ik verschillende dingen gehoord over het verschil in HBO en WO. Er zijn veel ex-HBO studenten die na hun HBO studie een universitaire Master volgen. Dit zijn vaak studenten die goed kunnen meekomen. Dus je zou ook kunnen overwegen om pas na de HBO studie te hebben afgerond een pre-master te volgen van een jaar en dan een master. Dan kun je eerst bekijken of de HBO studie je makkelijk afging.
Het is namelijk zo dat veel HBO studenten wel een duidelijk verschil van niveau ervaren als ze op de universiteit komen. Dit heeft voornamelijk te maken met de hoeveelheid leerstof voor 1 tentamen en het klein aantal colleges. Wat inhoudt dat je veel zelfstudie moet doen.

Groeten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 november 2010, 17:38
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ene HBO is het andere niet en ook WO kan in niveau verschillen.

Met vwo-diploma ben ik WO gaan doen, dit viel tegen en ik stapte over op HBO. Nu twee hbo-diploma's en deze twee hbo's vond ik wel in niveau verschillen.

Familielid heeft met mbo-achtergrond na hbo-propedeuse, wo Rechten (bachelor) gedaan. Dat beviel goed, nu begonnen aan master.
Ander familielid koos ervoor om na mbo eerst volledige hbo te doen en daarna (eventueel) wo.

Ken HEBO en WO verder niet, maar zou informeren naar Rechten, Bestuurskunde, Politicologie, Internationale Betrekkingen e.d.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo, propedeuse, w.o, european studies

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Hoe kom ik onder mijn opzegtermijn uit? Niekie Je rechten en plichten als werknemer 4 23 september 2008 12:38
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon