Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2007, 15:46
geitje3 geitje3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 2
geitje3 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage evenementenorganisatie

Hallo iedereen!
Voor mijn opleiding moet ik een sollicatiebrief schrijven naar aanleiding van de volgende advertentie:
Omschrijving
Wij zoeken voor de organisatie van haar jaarlijkse evenement in Amsterdam enthousiaste en capabele medewerkers. Het evenement bestaat dit jaar uit een informatieve tocht langs bedrijven en organisaties in Amsterdam, waarin de positieve kanten van het gedoogbeleid voor soft drugs in de verf worden gezet.

Wij willen met de Drugs Info Tour het publiek op een laagdrempelige manier informeren. Tijdens de educatieve tocht langs ondermeer coffeeshops, smartshops en instanties op het gebied van drugs, komen bezoekers op serieuze, dan weer ludieke wijze van alles te weten. Over cannabis en andere middelen die - ondanks een 30-jarig gedoogbeleid en in tegenstelling tot alcohol - nog altijd verboden of maatschappelijk niet geaccepteerd zijn. Wat heeft 30 jaar gedogen voor Nederland betekend? Wat gebeurt er als paddo’s verboden worden?
Maar ook: de honderden toepassingen van hennep en hoe de strijd tegen dit natuurproduct het wereldwijde verbod op cannabis tot stand bracht.

Organisatietalenten met verstand van fondswerving, publiciteit en mobilisatie van vrijwilligers worden verzocht zo snel mogelijk contact op te nemen. Je komt in een team van ervaren organisatoren terecht maar zal ook veel eigen initiatief kunnen en moeten nemen.
Een rijbewijs is geen vereiste.

Mijn brief:
Eigen adres


Utrecht, 1 juni 2007


Groen Vrij
Straatnaam 1
1097 JB Amsterdam


Betreft: Sollicitatie stageplaats

Bijlage: Curriculum Vitae

Geachte mevrouw/heer,

Met veel belangstelling heb ik op het internet gelezen over de stageplaats die Groen Vrij aanbied aan hbo’ers. Ik ben eerstejaars studente communicatiemanagement aan de Hogeschool Utrecht. Stage is een onderdeel van mijn studie, het lijkt me leuk om die bij jullie te volbrengen.

Ik denk dat ik geschikt ben voor de stageplaats omdat ik ruim drie jaar bij een Jongerencentrum heb gewerkt. Hier heb ik veel ervaring opgedaan met het organiseren en onder de aandacht brengen van projecten. Ook heb ik een cursus verantwoord alcohol- en drugsgebruik gehad en voldoende afgesloten. In het Jongerencentrum was de omgang met andere vrijwilligers en inbreng van creatieve ideeën erg belangrijk. Ik heb verschillende projecten georganiseerd. Bij projecten kunt u denken aan bandavonden, festivals en voorlichtingsavonden.

Nu werk ik in een apotheek waar ik veel balie- en telefonisch werk verricht. In mijn functie is het belangrijk om goed met de patiënten te communiceren. Ook in deze baan komen organiserende aspecten aan bod. De organisatie van de apotheek verloopt via protocollen en deze moeten maandelijks vernieuwd worden.

De stageplaats lijkt echt iets voor mij omdat ik hierin mijn creativiteit en organiserende instelling in kwijt kan. Ik hoop dat ik u heb overtuigd van mijn geschiktheid en dat u aanleiding ziet mij uit te nodigen voor een gesprek waarin ik mijn brief nader kan toelichten.


Met vriendelijke groet,


Handtekening


Voornaam Achternaam


Graag wil ik weten waar ik iets over referenties neer kan zetten. Of de spelling en grammatica correct is, en waar ik het kopje 'bijlage' moet neerzetten.

Alvast heel erg bedankt!!! Groetjes geitje...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2007, 15:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage evenementenorganisatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geitje3 Bekijk bericht
Graag wil ik weten waar ik iets over referenties neer kan zetten [...] en waar ik het kopje 'bijlage' moet neerzetten.
Dat soort dingen kun je opzoeken in de artikelen over de sollicitatiebrief en het cv op deze site.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juni 2007, 15:56
geitje3 geitje3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 2
geitje3 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage evenementenorganisatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Dat soort dingen kun je opzoeken in de artikelen over de sollicitatiebrief en het cv op deze site.
Oke ik ga gelijk even kijken!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juni 2007, 15:57
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief, graag controle en tips

het kopje bijlage plaats ik altijd onderaan de pagina, in een kleinere lettergrootte dan de rest van de brief.
referenties zou ik vermelden in je CV, niet in de brief.

verder heb ik niet veel aan te merken op je brief, toch nog een paar dingetjes:
ipv : "op het internet" zou ik zeggen "op jullie website" of " op de website www.??.nl" bijvoorbeeld.
verder zou ik in de eerste alinea nog wat duidelijker motiveren waarom je graag bij dat bedrijf stage zou willen lopen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juni 2007, 16:20
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage evenementenorganisatie

1. De tekst "Bijlage: Curriculum Vitae" wordt doorgaans onderaan de brief gezet, dus lager dan de naam.

2. “Met veel belangstelling heb ik op het internet gelezen over de stageplaats die Groen Vrij aanbied aan hbo’ers.” De constructie met 'aanbied aan' is verkeerd. Ik zou dit vervangen door 'biedt aan'. Eventueel de gehele zin: “Met veel belangstelling heb ik op internet gelezen over de stagemogelijkheid die Groen Vrij biedt aan hbo’ers.”

3. “De stageplaats lijkt echt iets voor mij omdat ik hierin mijn creativiteit en organiserende instelling in kwijt kan.” loopt niet zo goed. Een mogelijk alternatief: “De stageplaats lijkt me echt iets voor mij, omdat ik mijn creativiteit en organisatievermogen er goed bij kan benutten.”
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 17:53
Sollicitatiebrief voor stage MargrietN Sollicitatiebrief en cv 6 12 maart 2007 16:42
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
3de poging, sollicitatiebrief gemeente voor stage saartje Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 12:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon