Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2007, 19:30
Subhero Subhero is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2007
Berichten: 5
Subhero is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief dialoogschrijver spelletjesindustrie

Hopelijk is er nog 'iets' goed aan bekijk maar even
____
We are looking for a motivated dialog writer to work on our next-gen RPG. Your tasks will include the creation of in-game dialogs and interactive scenes. Additionally you will need to develop new quests and sub-quests to spice up the game world.

We offer a fun, creative, and technically challenging environment filled with very talented people.

Requirements:

- Strong and demonstrable writing skills
- A passion for role playing games and a deep understanding of why they work
- A broad background
- Excellent communication and team skills
- The ability to work in an organized and disciplined manner
- The right attitude

Plusses:

- Professional game development experience
- Familiarity with scripting systems and game-editors
- Programming experience

No follow-up calls or e-mails, please. This is a full-time position.

To apply, please send a cover letter, résumé, and salary history/requirements in separate Word format documents and text samples to X

____
'Adres'

6 juni 2007

Geachte heer/ mevrouw,

Om mijn dorst naar RPG's te kunnen lessen, leek het mij zeer interesant om voor de functie dialogue writer te solliciteren. Het lijkt me belangrijk een glansrijke fantasie, kennis en ervaring te hebben in het bedenken van boeiende dialogen en questes. Net om die reden denk ik de geknipte man te zijn voor de job.

Ik ben 19 jaar oud en ben al gamer vanaf dat ik 6 jaar was. Niet volledig onverwacht dat ik een groeiende interesse heb ontwikkelt voor alle games, en later in Role Playing Games en Massive Multiplayer Online Roleplaying Games zoals Diablo I & II, Dungeons and Dragons, Dungeon Siege, World of Warcraft, Ragnarok Online, Mu Online, Final Fantasy series en ga zo maar door. Ik heb ook een half jaar voor X gewerkt waarvan er reeds een programmeur bij X werkt.
Doorheen de voorbije jaren heb ik ook verschillende fantasy-based boeken gelezen van o.a. Warcraft, Heralds of Valdemar en Lord of the Rings, wat tegelijkertijd mijn inspiratie heeft aangewakkerd en mijn kennis van de basis voor RPG's verbreed heeft. Het is bij mij al sinds jong gegroeid dat ik iets in de software-industrie en specifiek de gaming-industrie moest doen, en dit lijkt me de perfecte opportuniteit.

Met een goede inzet, flexibiliteit en dynamiek blijf ik een kalme aangename persoon die het werken in teamverband meer dan begrijpt en meester is. Leuk in de omgang, stipt en correct, altijd op zoek naar verbetering en luisterend naar ideëen van anderen zijn enkele eigenschappen die al bij vorige werkgevers en in mijn opleiding op prijs werden gesteld.

Een job bij X beoefenen is voor mij evenveel een leerschool als mijn job. Door te werken in een professionele omgeving met talentvolle mensen wil ik weten hoe het voelt om iets te creëeren waar zoveel mensen plezier aan beleven. Net datgene wat videogames en specifiek RPG's zo aantrekt bij veel mensen is het even ontsnappen aan de dagelijkse routine, 'in-game' een held zijn en je machtig voelen, kortom virtueel transformeren in een andere persoon. En gamen met andere mensen voegt het sociale aspect toe, wat onmiskenbaar succesvolle gevolgen heeft gehad in games zoals bv. World of Warcraft. Net daarom is de achtergrond van een game waarin deze spelers in kunnen 'ontsnappen' zo belangrijk. Daar hoop ik in de toekomst bij X iets aan te kunnen bijdragen.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2007, 12:04
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief dialoogschrijver spelletjesindustrie

Je brief heb ik nog niet goed doorgelezen, maar het eerste wat ik mij afvraag n.a.v. de vacature tekst die in het engels is geschreven is: moet je de sollicitatiebrief dan ook niet in het engels schrijven?

als ik vluchtig even naar je brief kijk zou ik de opsomming van alle spellen weglaten.
Ook vind ik de opmerking dat je ergens gewerkt hebt en dat daar iemand werkte die nu bij X werkt niet relevant. Vermeld liever wat JIJ daar gedaan en geleerd hebt.
In de laatste alinea maak je jezelf te klein. Dat je nog niet veel ervaring hebt dat kunnen ze aan je CV en leeftijd ook wel aflezen. Haal de positieve dingen beter naar voren en benadruk waarom ze je aan moeten nemen. (laat dus dat zinnetje "Een job bij X beoefenen is voor mij evenveel een leerschool als mijn job"maar weg)

Misschien heb je je brief al opgestuurd aangezien deze post al een paar dagen oud is?
Succes in elk geval!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juni 2007, 13:14
Subhero Subhero is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2007
Berichten: 5
Subhero is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief dialoogschrijver spelletjesindustrie

Maar het feit is dat ik wel kan zeggen dat ik ervaring heb, want ze zoeken iemand die gepassioneerd is in games, en dat ben ik al heel mijn leven. En hoe raar dat ook klinkt, dat is erg belangrijk in deze job.

Maar ook omdat ik jong ben, kan ik gewoon nog veel leren. Wanneer je iets 'kan' leren ontstaat er ook de gedachte dat je 'wil' leren en op die manier progressief bent in je baan.

De vacature is wel in het engels, maar de gamestudio is Vlaams, dus kan ik het ook in het Nederlands opsturen. Natuurlijk zou het een goed idee zijn om de brief ook in het engels te versturen. En misschien heb je gelijk van dat die persoon nu daar werkt, maar het feit is is dat ik zijn naam ben vergeten maar die zin zal ik maar weglaten.

Zou ik minder spellen moet opsommen of gewoon helemaal weglaten?

Nee de brief is nog niet verstuurt :-) Ik heb mijn CV opgesteld en over mijn loonstaat moesten ze ook nog wat weten plus moet ik text samples doorsturen die nu net af zijn.

Bedankt voor de tips! Nog iemand verdere commentaar voor ik ze verstuur? [wss voor vandaag]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
games-industrie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 23:41
Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed? Erik Sollicitatiebrief en cv 9 17 maart 2007 11:41
Eerste sollicitatiebrief: praktijkplaats (stage) ruud Sollicitatiebrief en cv 1 23 januari 2007 16:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon