Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2008, 23:47
stewardess stewardess is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2008
Berichten: 3
stewardess is on a distinguished road
Standaard sollicitatie stewardess

Wat vinden jullie van deze brief? Het gaat hier over het overstappen van luchtvaartmaatschappij ´X´ naar een tijdelijke functie bij luchtvaartmaatschappij ´Y´.

Laura de Vries
Fahrenheitlaan 1
3553 HX AMSTERDAM

Amsterdam, 23 augustus 2007


Onderwerp: tijdelijke vacature ´Y´.



Geachte mevrouw Van der ...,

Via ***, de personeelspagina van ´X´, heb ik vernomen dat ´Y`
vanaf oktober een aantal tijdelijke contracten aanbiedt. Omdat het mij erg leuk lijkt een korte periode voor deze maatschappij te vliegen zou ik hier graag voor in aanmerking willen komen.

Ik werk sinds het jaar 2002 met veel plezier voor ´X´. De eerste twee jaar heb ik een seizoenscontract gekregen. Vanaf 2004 ben ik in dienst als oproepkracht. Dit maakte het makkelijker mijn deeltijdstudie algemene letteren aan de Universiteit van Utrecht af te ronden. Omdat ik voornamelijk Engelstalige cursussen heb gevolgd zal het samenwerken met Engelse collega´s daarom geen probleem voor mij zijn. Op dit moment ben ik een vervolg studie aan het afronden. Omdat een pauze van een aantal maanden hierbij geen problemen oplevert, ben ik tussen 16 oktober en 31 december fulltime beschikbaar.

Gedurende de 4 jaar waarin ik voor ´X´ werk heb ik mijn sociale vaardigheden goed kunnen ontwikkelen. Ik heb een zachtaardig karakter en ben erg begaan met de passagiers. Mijn werk als stewardess heeft mij daarnaast ook de benodigde assertiviteit opgeleverd. Deze combinatie maakt dat ik mijn werk naar tevredenheid van zowel de passagiers als mijn collega´s uitvoer. Ik krijg doorgaans goede beoordelingen en heb tevens een complimentbrief van een passagier en van onze voormalig directeur, de heer **** ontvangen.

Ondanks het gegeven dat ik het bij ´X´ altijd erg naar mijn zin heb gehad lijkt het me een aangename uitdaging om bij ´Y´ aan de slag te gaan. Ik begrijp dat mijn huidige werkgever zich als gevolg van veranderingen in de luchtvaartsector moet richten op de low-cost markt wat resulteert in een uitkleding van de service. Echter lijkt het me fijn om de passagiers, zoals ik dit voorheen gewend was, in materiele zin meer service te kunnen bieden. Als persoon kan het cabinepersoneel veel voor de reizigers betekenen en uiteraard is de flight- safety één van de belangrijkste taken. Echter geeft een uitgebreidere service het werk net iets meer flair. Tevens trekken de korte afstanden me erg aan. Omdat ik als oproepkracht werk bepaal ik zelf welke vluchten ik doe. Vaak kies ik voor korte vluchten omdat het cabinepersoneel daarbij een stuk actiever is. Ik geef er de voorkeur aan om lekker bezig te zijn.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitae. Ik kijk er naar uit om het een en ander nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek.



Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2008, 08:40
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stewardess

Hoi,

In mijn ogen een goede brief.

E'en ding zou ik weglaten, of anders verwoorden: Je zegt dat je als oproepkracht zelf bepaald welke vluchten je doet. In tegenstelling tot je hele brief komt dit heel gedecideerd over en biedt weinig ruimte voor de werkgever. Je hebt wel gelijk dat dit zo is, maar je kunt ook zeggen dat je in goed overleg samen uitzoekt wleke vluchten voor jou het meest geschikt zijn.

Snap je wat ik bedoel?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2008, 18:12
Twinkle Twinkle is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2006
Berichten: 13
Twinkle is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stewardess

Goede brief! Op het eind staat er een paar keer 'echter'. Dit zou ik eruit halen, overbodig en de zinnen lopen niet lekker.

Veel succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2008, 15:41
Maarten W Maarten W is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2007
Berichten: 4
Maarten W is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie stewardess

Hoi Laura,

Ik vind het een prettige brief om te lezen!

Een ding viel me echter meteen op: De datering, die staat op 23 augustus 2007 terwijl je op 19 januari 2008 je brief hier op het forum plaatst.

Verder ben ik het met Rens eens dat het feit dat jij je eigen vluchten uitkiest niet positief overkomt bij de sollicitatiecommissie. Ik weet niet of het voor jou belangrijk is om dit je brief te melden of dat het enkel gebruikt als opmaat om aan te kunnen geven dat je de kortere vluchten interessanter vindt omdat deze voor een dynamische werkomgeving zorgen. Wanneer het laatste het geval is kan je overwegen het deel over het zelf kiezen van je vluchten volledig weg te laten.
Ik heb zelf lang gewerkt als coördinator / planner en weet uit ervaring dat het heel prettig is om samen te werken met mensen die flexibel zijn. In jou geval zou dat kunnen betekenen dat je ook eventueel wel eens een lange vlucht wil doen, mocht dat noodzakelijk zijn. Dit doet niks af aan je uitgesproken voorkeur voor korte vluchten maar komt wel positief over.

Succes in elk geval!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 11:58
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon