Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2008, 14:40
Jessica Jessica is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2008
Berichten: 2
Jessica is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief kwalitietscontroleur is aangepast, alle commentaar is welkom

Hallo,

Kan er iemand naar mijn sollicitatie kijken er er graag commentaar bij geven.
Ik heb het op een aantal puntjes aangepast. Alle hulp is welkom.

groetjes


(dit is het orgineel)

Naam bedrijf
Adres
plaats

Betreft: sollicitatie kwaliteitscontroleur


Plaats , 20 februari 2008


Geachte heer/ mevrouw,

Langs deze weg wil ik u op de hoogte stellen van de belangstelling voor de functie van kwaliteitscontroleur, waarvan ik de vacature aantrof via de website van www.fashionunited.nl

Na mijn opleiding in de mode detailhandel, ben ik een aantal jaar werkzaam geweest bij een grote winkelketen ….. daar heb ik de functie van assistent filiaal met plezier vervuld. . Mijn werkzaamheden waren o.a. de administratie van de winkel, leiding geven, controleren van de kwaliteit van de kleding, klachten afhandelen en visual merchandise.
Na even als parttime medewerker werkzaam te zijn geweest bij …. heb ik de stap genomen om het in een andere sector te gaan proberen. Het blijkt nu dat ik de mode mis en terug wil in de modebranche.

De vacature spreekt mij zo aan, omdat ik de kwaliteit van kleding erg belangrijk vind.
Het inzicht voor kwaliteit en onderhandelen heb ik gekregen door mijn ervaring in de winkel.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam

handtekening


( deze is aangepast)

Naam bedrijf
Adres


Betreft: sollicitatie kwaliteitscontroleur


Breda, 21 februari 2008


Geachte heer…,

Langs deze weg wil ik u op de hoogte stellen voor mijn belangstelling voor de functie van kwaliteitscontroleur, waarvan ik de vacature aantrof op de website van www.fashionunited.nl

Na mijn opleiding in de mode detailhandel, ben ik een aantal jaar werkzaam geweest bij een grote winkelketen …. daar heb ik de functie van assistent filiaalmanager met plezier vervuld. Mijn werkzaamheden waren o.a. het doen van de administratie van de winkel, leiding geven, controleren van de kwaliteit van de kleding, het controleren van de binnengekomen goederen, klachten afhandelen en visual merchandising
Na een periode als medewerkster werkzaam te zijn geweest bij … heb ik de stap genomen om het in de zorgsector te gaan proberen. Het blijkt nu dat ik de mode mis en terug wil in de modebranche.

De vacature spreekt mij aan, omdat ik de kwaliteit van producten belangrijk vind en op deze manier mijn eigen kwaliteiten kan bewerkstelligen.
Het inzicht voor kwaliteit en onderhandelen heb ik gekregen door mijn ervaring in de winkel.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.


Met vriendelijke groet,


Naam

Bijlage: Curriculum Vitea

Laatst gewijzigd door Jessica; 21 februari 2008 om 17:18 Reden: ik heb het op een aantal punten aangepast
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2008, 08:35
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Post Re: Sollicitatiebrief kwaliteitscontroleur

Hoi Jessica,

Wel wat foutjes, ik zou een volgende keer willen aanraden om de brief een dag te laten liggen en deze dan nog eens over te kijken voordat je hem elders plaatst. Toch enkele opmerkingen van mijn kant:

Citaat:
Langs deze weg wil ik u op de hoogte stellen van de belangstelling voor de functie
De belangstelling? Het gaat toch om jouw belangstelling?

Citaat:
waarvan ik de vacature aantrof via
Het is niet "via", maar op

Citaat:
functie van assistent filiaal met plezier
Ben je assistent filiaalschoonmaker geweest? Of assisitent filiaalmanager?

Citaat:
Mijn werkzaamheden waren o.a. de administratie van de winkel
"Administratie" is geen werkzaamheid. Het doen van de administratie wel.

Citaat:
De vacature spreekt mij zo aan
Ik zou "zo" hier weglaten, omdat ik toen ik deze zin ging lezen dacht dat er iets aankwam van "dat ik het van de daken zou willen schreeuwen".

Citaat:
Naam

handtekening
Deze moeten andersom geplaatst worden, dus eerst de handtekening en dan de naam. Vergeet ook niet onder je brief te vermelden dat je een CV als bijlage bij de brief gedaan hebt. Vergeet ook niet je eigen adres helemaal bovenaan de brief neer te zetten.

Succes met het solliciteren!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2008, 11:42
m81 m81 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 5
m81 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief kwaliteitscontroleur

Hallo,

bovenstaande tips sluit ik me bij aan.

Na even als parttime medewerker werkzaam te zijn geweest bij …. heb ik de stap genomen om het in een andere sector te gaan proberen. Het blijkt nu dat ik de mode mis en terug wil in de modebranche.

"na even als" zou ik niet schrijven. Dat komt op mij over alsof je dat een week hebt gedaan. En wat bedoel je precies? Heb je nog even in de mode gewerkt, daarna in een andere sector en wil je nu toch weer terug in de mode, of bedoel je dat je even een medewerker in een andere sector bent geweest en dat je nu weer terug in de mode wil??
Probeer de zin zo te formuleren dat dat duidelijk is.

Verder kun je misschien nog kort aangeven waarom je juist voor dit bedrijf kiest om te solliciteren, behalve dat je terug wil in de modebranch. Waarom heb je hun gekozen, wat trekt je aan in dat bedrijf?

vergeet verder niet onder in de brief je bijlage (CV) te vermelden

ik hoop dat je er iets aan hebt!
heel veel succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief Assistant Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 4 18 januari 2007 22:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon