Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 juli 2010, 17:17
Eline1 Eline1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 2
Eline1 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie clientbegeleider

Hallo,

Ik heb net mijn studie SPH afgerond en ben druk aan het solliciteren. Tot nu toe wil het niet echt lukken. Zouden jullie feedback op mijn brief willen geven? Hopen dat ik dan wat meer succes heb!

Betreft: sollicitatie cliëntbegeleider

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature op jullie website stuur ik u deze sollicitatiebrief.
Afgelopen maand heb ik mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan Hogeschool XX te XXX afgerond.
Tijdens de stages die horen bij mijn studie heb ik ervaring opgedaan als cliëntbegeleider. Ik heb vooral ervaring met mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, psychiatrische problemen en gedragsproblematiek. Naast mijn stage bij uw organisatie heb ik stage gelopen bij XXX en XXX. Ook werk ik als begeleider bij een logeerhuis voor kinderen met een verstandelijke beperking en/of gedragsproblematiek.

Het werken bij XXX is voor mij een unieke kans. Ik ben geruime tijd bekend met de organisatie en ik voel me betrokken bij de organisatie en aangetrokken tot de visie. Ook mijn afstudeeronderzoek heb ik gemaakt binnen jullie organisatie. Ik zou mijn loopbaan graag bij XXXX willen voortzetten.
Ik ben me ervan bewust dat ik geringe werkervaring heb, maar daarentegen ben ik ervan overtuigd dat ik een aanvulling kan zijn voor het team, doormiddel van mijn enthousiasme, gedrevenheid, flexibiliteit en leergierigheid. Ik ben bereid om te leren en sta overal voor open. Daarnaast heb ik veel affiniteit met de doelgroep. Het werken met deze doelgroep en de afwisseling die bij deze baan hoort, geven mij veel voldoening en de uitdaging die ik in een baan zoek.

Graag ben ik bereid om bovenstaande motivatie mondeling toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

XXX




Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2010, 11:33
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie clientbegeleider

Hallo Eline,

Een paar stijlpuntjes:
* Je mixt 'jullie' en 'u' tamelijk makkelijk. Ik zou dit niet doen. Houd de brief formeel en gebruik dus 'u' en 'uw'. Of schrijf desnoods gezellig en informeel, met veel 'je' en 'jullie'. Ik zou zelf echt voor de eerste optie kiezen, maar misschien heb je zo'n goed contact met die organisatie dat jijen en jouen vanzelfsprekend is. Maar de toon in de brief moet hetzelfde blijven; hetzij formeel, hetzij informeel.

* Niet 'de organisatie', maar 'uw organisatie'. Dat klinkt mee betrokken.

* Kies je woorden met wat meer zorg. 'Daarentegen' suggereert een tegenstelling die niet uit je zin blijkt. 'Doormiddel van' staat een beetje vreemd op de plaats waar jij het woord gebruikt (het is trouwens 'door middel van', met een extra spatie).

* Je schrijft zinnen vaak te moeilijk op. Met een beetje werk klinken ze beter, rechtstreekser en natuurlijker. Bijvoorbeeld, jij zegt:
- Ik ben me ervan bewust dat ik geringe werkervaring heb, maar daarentegen ben ik ervan overtuigd dat ik een aanvulling kan zijn voor het team, doormiddel van mijn enthousiasme, gedrevenheid, flexibiliteit en leergierigheid.
Dat kan ook zo:
- Ik ben ervan overtuigd dat ik, ondanks mijn gebrek aan werkervaring, met mijn enthousiasme, gedrevenheid, flexibiliteit en leergierigheid een aanvulling kan zijn voor het team.

* Ik zou niet in de brief opnemen waar ik allemaal stage heb gelopen; dat is voor het CV. Wel zou ik vermelden dat ik bij de betreffende organisatie heb stagegelopen, maar daar direct aan koppelen waarom je daar wilt werken. Iets als:
- Het werken bij uw organisatie is een unieke kans. Ik heb hier stage gelopen [bij de afdeling A] / [met als begeleider de heer of mevrouw B] en ik voel me betrokken bij uw organisatie en aangetrokken tot uw visie.
Wel even contact opnemen met afdeling A en de heer of mevrouw B, om te kijken of je hun kunt noemen in je sollicitatie.

* De slotzin klinkt gekunsteld. Ik zou proberen het eenvoudiger op te schrijven. "Ik zou mijn sollicitatie graag toelichten in een nader gesprek", bijvoorbeeld.

In het algemeen, lees je brief eens hardop aan jezelf voor en luister hoe dat klinkt. Dat is een goede manier om te kijken of het verhaal loopt, of zinnen niet te ingewikkeld of gekunsteld zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juli 2010, 11:42
Eline1 Eline1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 2
Eline1 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie clientbegeleider

Hoi,

Ontzettend bedankt voor de tips, daar kan ik echt iets mee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juli 2010, 11:43
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie clientbegeleider

Fijn te horen. Ik ben benieuwd naar de nieuwe versie van je brief :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon