Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 oktober 2015, 17:05
N.vandenBerg N.vandenBerg is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2015
Berichten: 1
N.vandenBerg is on a distinguished road
Standaard Promotie art director

Goedemiddag,

3 jaar geleden heb ik een opleiding tot Grafisch vormgever MBO niveau 4 behaald en ben meteen aan de slag gegaan bij een bedrijf. Het bedrijf heeft zo'n 40 medewerkers, waarvan 5 personen op een marketing afdeling (dat is waar ik me ook bevind).

Tijdens mijn opleiding kwam ik er al snel achter dat ik me flink onderscheidde t.o.v. andere leerlingen en dat is momenteel ook het geval. Mijn beroep bestaat voornamelijk uit reclame ontwerpen en ik merk dat ik velen malen beter presteer dan beroepsgenoten (HBO en MBO geschoolden). Ik word ook vaak geprezen door mijn manager en directeur, alleen heb daar naast complimenten nog nooit iets voor terug gekregen, zoals een verhoging van mijn salaris o.d.

Wat ik eigenlijk zou willen is een promotie tot art director, waarmee ik dus een HBO functie krijg. Nu is mijn vraag: hoe kan ik dat het beste aanpakken? Moet ik dit per se aankaarten tijdens een beoordelingsgesprek? Hoeveel salarisverhoging zou ik ong. kunnen eisen? Wat moet ik daarvoor voorbereiden?

Overigens voldoen al mijn werkzaamheden die ik nu verricht aan de richtlijnen van een art director.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen middels een passend antwoord en goede tips.

Alvast mijn dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2015, 19:26
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.vandenBerg Bekijk bericht
3 jaar geleden heb ik een opleiding tot Grafisch vormgever MBO niveau 4 behaald en ben meteen aan de slag gegaan bij een bedrijf. Het bedrijf heeft zo'n 40 medewerkers, waarvan 5 personen op een marketing afdeling (dat is waar ik me ook bevind).
Gefeliciteerd, je hebt het onmogelijke voor elkaar gekregen; een baan in de grafische sector

Citaat:
Mijn beroep bestaat voornamelijk uit reclame ontwerpen en ik merk dat ik velen malen beter presteer dan beroepsgenoten (HBO en MBO geschoolden).

Ik word ook vaak geprezen door mijn manager en directeur, alleen heb daar naast complimenten nog nooit iets voor terug gekregen, zoals een verhoging van mijn salaris o.d.
Ik denk dat je manager en baas vooral willen dat je zo doorgaat voor het zelfde MBO salaris en dat ze je daarom zovaak complimenteren, logisch ook, is goedkoper voor hun.

Citaat:
Overigens voldoen al mijn werkzaamheden die ik nu verricht aan de richtlijnen van een art director.
Oke, als ik je moet geloven oefen je dus een HBO functie uit met een MBO diploma en krijg je nog steeds hetzelfde MBO salaris. Vind je dat leuk om jezelf zo voor de kar te spannen? Als je zo doorgaat krijg je nooit een art-director functie omdat je baas het allemaal wel prima vindt zo; een MBO'er met MBO salaris die de functie van een HBO'er vrijwillig uitvoert.

Citaat:
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen middels een passend antwoord en goede tips.
Ja stop ermee en kom met bijde benen terug op de grond en ga een deeltijd HBO studie volgen en zoek een baan als artdirector bij een ander bedrijf, je wordt nu uitgevreten door je baas.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2015, 14:06
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shjim88 Bekijk bericht
Als je daadwerkelijk HBO niveau had, hoefde je niet op een forum te vragen wat je moet voorbereiden voor een HBO functie.
Ik vind dat een erg onvriendelijke opmerking, die begrijpelijk tot irritatie en escalatie leidt. Dit forum is o.a. bedoeld voor mensen met professionele ontwikkelingsvragen en daarbij past het niet om het niveau van iemand die je niet eens persoonlijk kent in twijfel te trekken.

Ik verwijder dit soort opmerkingen en de reactie(s) erop. Vriendelijk verzoek aan jullie beiden om de conversatie normaal en op beschaafde toon te vervolgen, of ieder je eigen weg te gaan op dit forum.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
promotie grafisch vormgever art director

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief voor promotie Povlof Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2012 23:32
Promotie, maar auto inleveren anoniem007 Je rechten en plichten als werknemer 3 26 april 2010 17:11
promotie plek Amber9 Loopbaanvragen 2 12 januari 2009 15:22
Tegenhouden interne promotie frankw Alle andere carrièreonderwerpen 4 2 november 2008 16:09
Welke is beter voor grafisch ontwerpen? Art and Design College of Kunst Akademie stephanieB Opleiding kiezen en volgen 2 6 september 2008 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon