Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2015, 14:55
DeryaArt DeryaArt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2015
Berichten: 1
DeryaArt is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief managementassistent onderwijs

Hallo,

Jeetje wat is het inderdaad lastig om een goed spetterend sollicitatiebrief te knallen voor een baan die je heel graag zou willen. Fijn dat deze forum bestaat.
Ik heb mij zojuist ingeschreven en wil graag jullie feedback i.v.m. mijn sollicitatiebrief die ik opgezet heb voor de functie 'management assistent' in het (onderwijs/kunstsector). Zelf heb ik eerder gewerkt (wel 10jaar geleden) dat aansluit op de werkzaamheden en taken van deze functie. Niet alle verwachtte taken heb ik uitgevoerd maar ben wel bereid om mezelf hierin te ontwikkelen. Nu loop ik tegen het volgende aan: Ik vind het lastig om mijn competenties te verwerken in deze brief en mijn huidige situatie te beschrijven. Nu is het zo, dat ik in december klaar ben met een opleiding als onderwijsassistent. Daarnaast zit ik momenteel in het bestuur van een dierenweide op vrijwillige basis. In mijn vrije tijd besteed ik graag tijd aan creativiteit, vandaar mijn interesse naar deze functie in deze sector. Conclusie is dus dat ik vanuit het verleden tot vandaag mezelf heb kunnen ontwikkelen tot deze baan. Hoe krijg ik dit in een mooi kort bondig brief?

Tot nu heb ik dit geschreven, Alvast bedankt voor al jullie reacties en tijd. Ik zal ook feedback geven op jullie forums.
Groetjes, Derya

Geachte mevrouw / heer,

Uw vacature op de website van ‘...l’ voor een secretariële ondersteuning bij het '....'binnen de organisatie van '....' riep meteen de managementassistent in mij wakker. Doordat ik eerder werkzaam ben geweest als assistent opleidingsmanager en omdat beeldend creativiteit van jongs af aan voor mij een manier is van zelfreflectie, ben ik de kandidaat die zich als een vis in het water zal voelen binnen deze functie.

Kwaliteit, servicegerichtheid en vriendelijkheid staan bij mij hoog in het vaandel. Mijn ervaringen in mijn loopbaan en nevenactiviteiten heeft ervoor gezorgd dat ik mijn organisatorische en communicatieve vaardigheden sterk heb kunnen ontwikkelen.

Binnen mijn Management-ondersteunende werkzaamheden ben ik altijd gewaardeerd voor mijn betrokkenheid bij de organisatie en mijn proactieve inzet op het gebied van kwaliteitszorg.

Ik houd ervan om in alle rust solitaire dingen uit te pluizen en de resultaten van uitzoekwerk dan op een overzichtelijke manier te presenteren, zodat anderen hun voordeel mee kunnen doen. Ik ben innovatief ingesteld en vind het heerlijk om met geautomatiseerde systemen te werken en maak graag onderdeel uit van een team.

Tot slot wil ik mijzelf omschrijven als gedreven en flexibel.

Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,
......
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2015, 21:26
kirsten144 kirsten144 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 4
kirsten144 is on a distinguished road
Standaard

Je schrijft onder andere in je brief dat je je organisatorische vaardigheden hebt ontwikkeld met andere werkzaamheden. Ik denk dat dit overtuigender overkomt als je concreet maakt hoe je die vaardigheden hebt opgedaan.

Bijvoorbeeld: "Als bestuurslid van de dierenweide heb ik mijn organisatorische vaardigheden verder kunnen ontplooien. Daar ben ik namelijk verantwoordelijk voor zus en zo."

Wellicht kun je je andere vaardigheden op deze manier ook wat concreter maken. Ik geloof dat op de website bij het STAR-model een paar goede voorbeelden staan.

Ps: Ik denk dat het wakker maken is (i.p.v. wakker roepen), maar dat is een detail.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
feedback, management assistant, sollicitatie brief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief leerkracht lager onderwijs Mya Sollicitatiebrief en cv 5 29 april 2015 17:55
Sollicitatiebrief groepsleerkracht speciaal onderwijs madje88 Sollicitatiebrief en cv 8 4 augustus 2011 13:26
Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs bbb Sollicitatiebrief en cv 1 30 juli 2010 18:33
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
sollicitatiebrief voor onderwijs jufkimm Sollicitatiebrief en cv 2 8 januari 2009 15:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon