Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 november 2008, 09:53
brains brains is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Berichten: 1
brains is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Pedagogisch medewerker B op een leefgroep

Hallo,

Zou iemand voor mij onderstaande sollicitatiebrief willen bekijken. Het gaat om een vacature van Pedagogisch medewerker B op een leefgroep. Aan de brief wil ik nog toevoegen dat ik vanaf oktober een werkervaringsplek heb binnen bureau jeugdzorg en dat ik per februari 2009 ga beginnen met de SPH. Ik weet alleen niet zo goed waar ik dit moet plaatsen...


Betreft: vacaturenummer xxxx

Geachte heer/mevrouw, (naam moet ik nog over bellen)

Toen ik jullie internetsite bekeek en de informatie las over jullie stichting werd ik meteen enthousiast. Ik las dat er een vacature was voor de functie Pedagogisch medewerker B en reageer daarom ook graag op deze vacature. In deze brief zal ik mij kort aan u voorstellen, in de hoop dat dit kan leiden tot een nadere kennismaking.

Ik ben ****** ****** en circa 11 jaar werkzaam in de assurantiewereld, eerst als administratief medewerker en vanaf 2000 in de automatisering. Voor verdere informatie aangaande mijn loopbaan verwijs ik graag naar bijgaande CV.

Tot circa 2 jaar geleden heb ik mijn functies met plezier vervuld. Geleidelijk is er een proces op gekomen dat ik als het ware uit mijn functie ben gegroeid. In toenemende mate ben ik mij gaan realiseren dat ik gemotiveerd wordt door het, bij voorkeur ontwikkelingsgericht, werken met mensen, gekoppeld aan resultaatverantwoordelijkheid. E.e.a heeft in goed overleg met mijn werkgever geresulteerd in een loopbaanadviestraject. In dit traject heb ik mijn ontwikkeling vorm en inhoud kunnen geven en heeft geleid tot een gemotiveerde keuze voor de jeugdzorg. Mijn keuze is mede gebaseerd op een aantal gesprekken die ik met medewerkers uit dit werkveld heb gevoerd. Mijn echtgenote is werkzaam in de jeugdzorg en ook met haar heb ik indringende gesprekken gevoerd. Naar mijn mening heb ik een realistische kijk op de jeugdzorg en ben mij er van bewust dat succes en teleurstelling dicht bij elkaar liggen. Het individuele contact met de mensen in problematische situaties in combinatie met methodisch werken en de eigen verantwoordelijkheid hierin, spreken mij bijzonder aan. Ik wil dan ook graag mijn bakens verzetten en ben mij ervan bewust dat ik als het ware opnieuw moet beginnen. Om deze keuze kracht bij te zetten ben vanaf oktober werkzaam bij Bureau Jeugdzorg, afdeling Centrale Toegang. Overigens begin ik ook vanaf februari 2009 met de opleiding SPH deeltijd.

In al mijn functies heb ik mij gemanifesteerd als een resultaatgerichte werker met oog voor menselijke verhoudingen. Ik richt mij vol energie op mijn functie en ben graag betrokken bij ontwikkelingen. Mijn omgeving ervaart mij als iemand die graag met mensen werkt, met overleg te werk gaat en relevante aspecten voldoende afweegt. Tevens ben ik besluitvaardig, neemt mijn verantwoordelijkheid, sta voor mijn beslissingen en schroom niet mijn mening te geven. Wanneer ik zie dat door een ander ingebracht idee beter is, dan ben ik rationeel en sportief genoeg om dat toe te geven.

Het is uiteraard onmogelijk in een korte brief als deze mijn motivatie volledig te beschrijven. Ik kom daarom graag naar u toe voor een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,



****** ******

Bijlage: CV

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 4 juni 2009 om 13:07 Reden: Op verzoek geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2008, 18:35
mstevens mstevens is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 november 2008
Berichten: 3
mstevens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Pedagogisch medewerker B op een leefgroep

Hi brains,

Ik heb wat kleine aanvullingen weergegeven. Misschien kan je er iets mee. De plaats waar je over je werkervaringsplek en studie vertelt lijkt mij prima toch?

Ik ben geen professional hoor dus het zijn alleen maar mijn ideeën die ik heb toegevoegd. Verder vind ik het een hele goede brief.

Groetjes!



Geachte heer/mevrouw, (naam moet ik nog over bellen)

Toen ik jullie internetsite bekeek en de informatie las over jullie stichting werd ik meteen enthousiast. (omdat?) Ik las dat er een vacature was voor de functie Pedagogisch medewerker B en reageer daarom ook graag op deze vacature. In deze brief zal ik mij kort aan u voorstellen, in de hoop dat dit kan leiden tot een nadere kennismaking.

Ik ben ****** ****** en circa 11 jaar werkzaam in de assurantiewereld, eerst als administratief medewerker en vanaf 2000 in de automatisering. Voor verdere informatie aangaande mijn loopbaan verwijs ik graag naar bijgaande CV. (Deze laatste zin zou ik aan het einde van de brief zetten)
Tot circa 2 jaar geleden heb ik mijn functies met plezier vervuld. Geleidelijk is er een proces op gekomen dat ik als het ware uit mijn functie ben gegroeid. In toenemende mate ben ik mij gaan realiseren dat ik gemotiveerd wordt door het, bij voorkeur ontwikkelingsgericht, werken met mensen, gekoppeld aan resultaatverantwoordelijkheid. E.e.a (Dit?)heeft in goed overleg met mijn werkgever geresulteerd in een loopbaanadviestraject. In dit traject heb ik mijn ontwikkeling vorm en inhoud kunnen geven en heeft geleid tot een gemotiveerde keuze voor de jeugdzorg. Mijn keuze is mede gebaseerd op een aantal gesprekken die ik met medewerkers uit dit werkveld heb gevoerd. Mijn echtgenote is werkzaam in de jeugdzorg en ook met haar heb ik indringende gesprekken gevoerd. Naar mijn mening heb ik een realistische kijk op de jeugdzorg en ben mij er van bewust dat succes en teleurstelling dicht bij elkaar liggen. Het individuele contact met de mensen in problematische situaties in combinatie met methodisch werken en de eigen verantwoordelijkheid hierin, spreken mij bijzonder aan. Ik wil dan ook graag mijn bakens verzetten en ben mij ervan bewust dat ik als het ware opnieuw moet beginnen. Om deze keuze kracht bij te zetten ben vanaf oktober werkzaam bij Bureau Jeugdzorg, afdeling Centrale Toegang. Overigens (Daarnaast) begin ik ook vanaf februari 2009 met de opleiding SPH deeltijd.

In al mijn functies heb ik mij gemanifesteerd als een resultaatgerichte werker met oog voor menselijke verhoudingen. Ik richt mij vol energie op mijn functie en ben graag betrokken bij ontwikkelingen. Mijn omgeving ervaart mij als iemand die graag met mensen werkt, met overleg te werk gaat en relevante aspecten voldoende afweegt. Tevens ben ik besluitvaardig, neemt mijn verantwoordelijkheid, sta voor mijn beslissingen en schroom niet mijn mening te geven. Wanneer ik zie dat door een ander ingebracht idee beter is, dan ben ik rationeel en sportief genoeg om dat toe te geven.

Het is uiteraard onmogelijk in een korte brief als deze mijn motivatie volledig te beschrijven. Ik kom daarom graag naar u toe voor een oriënterend gesprek.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 4 juni 2009 om 13:08 Reden: Op verzoek van betrokkene zijn echte voornaam in de aanhef vervangen door zijn forumnaam
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2008, 20:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Pedagogisch medewerker B op een leefgroep

Werd ik meteen enthousiast  Probeer met iets anders te beginnen... bijna iedereen begint met dit soort ongeloofwaardige zinnen. Ze nou eens zelf geloof jij zelf in deze zin?

Vacature open staat (je gebruikt was maar vacature staat nog steeds open.

Naar mijn mening kom je met in de hoop dat.....niet zelf verzekerd over.

Voorstellen; in principe nooit doen. Organisaties zijn geďntereseerd in sterke eigenschappen van mensen. Je naam en leeftijd komen in je cv naar voren.

Vervuld = ingevuld

Getallen onder 10 altijd voluit schrijven.
Zakelijke brief; nooit afkortingen gebruiken

Brains, vaak lees je in sollicitatiebrieven dat men resultaatgericht, teamspelers etc etc. Echter lees je (bijna) nooit dat iemand niet zo goed is in iets.
Mocht je bijvoorbeeld in je brief vertellen dat je bijvoorbeeld besluitvaardig bent, refereer dan ook naar iets. Schrijf dan dat je dit ook kan bewijzen.

Niks is onmogelijk. “Schrijven zegt meer”.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Check de brief nog op spelfouten voordat je gaat sturen.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 4 juni 2009 om 13:09 Reden: Op verzoek van betrokkene zijn echte voornaam vervangen door zijn forumnaam
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 december 2008, 22:12
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Pedagogisch medewerker B op een leefgroep

Hoi Brains,

Bij de aanwijzingen van de andere forumeleden, sluit ik mij aan. Ik heb nog een enkele toevoeging:

De zin : Ik ben ***** *****...... zou ik zo niet beginnen, het staat namelijk al bovenaan de brief dat jij het bent. Je kunt beter schrijven: Ik ben circa 11 jaar werkzaam in..... enz.

Ik dacht eerst dat de tweede alinea veel te lang was, maar ik vind hem bij nader inzien wel relevant.

Heel veel succes.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 4 juni 2009 om 13:09 Reden: Op verzoek van betrokkene zijn echte naam verwijderd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon