Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2012, 18:28
m.houssein m.houssein is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Berichten: 4
m.houssein is on a distinguished road
Standaard Is mijn CV zakelijk genoeg? Ik hoor het graag

Beste forumgenoten,

Graag hoor ik wat jullie van mijn CV vinden en hoe het overkomt op een potentiële werkgever.

met vriendelijke groet,

Houssein
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Curriculum Vitae test test.pdf‎ (65,3 KB, 348x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2012, 11:10
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hallo Houssein,

Ik heb even gekeken. Je hebt een duidelijke opsomming gemaakt en ook kan ik zien dat je veel ervaring hebt, maar toch zijn er nog wel wat verbeterpunten.

1. Je begint met je profiel, ik zou dat als laatste noemen, en dan de eigenschappen niet met hoofdletters schrijven.

2. Je noemt bij je items steeds jaartal en maand. De maand zou ik weglaten, je maakt daar de linkerkolom erg breed mee, terwijl het juist gaat om de inhoud van de rechterkolom.

3. Ook maak je wat taalfouten. Het meest opvallend zijn de samenstellingen die jij niet als één, maar als twee woorden schrijft. Ook gebruik je het woord "accusatie". Ik neem aan dat je "acquisitie" bedoelt?

Ik zou de taalfoutjes er wel uit willen halen, maar dat is niet goed mogelijk nu het document in .pdf staat. Zou je het nogmaals willen posten, en dan in .doc? Ik denk dat ik er deze week wel aan toe zal komen, en wie weet zijn er nog wel anderen die er zich ook wel op willen storten.

Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2012, 11:31
Kiek Kiek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 16
Kiek is on a distinguished road
Standaard

Beste Houssein,

Zelf heb ik veel moeite met het schrijven van mijn eigen cv maar toch een kleine opmerking.
Let erop dat je tussen alle kopjes dezelfde regelafstand gebruikt.
Dus tussen Personalia en naam dezelfde afstand als tussen Profiel en resultaatgericht. En houdt dat (of een andere afstand) ook aan tussen het laatste woord van een "paragraaf" en het nieuwe kopje.
Dus tussen "target gerelateerde producten" en Vrijwilligerswerk hetzelfde als tussen "Lid Studentencomite HBO Nederland" en Stages.

Het klinkt van mij een beetje zeurderig maar het staat net iets netter!

Groetjes, Kiek
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2012, 13:00
m.houssein m.houssein is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Berichten: 4
m.houssein is on a distinguished road
Standaard

@ Beewee,

Hierbij mijn word bestand. Ik zal zeker je tips mee nemen. Hoop snel van je te horen.

@ Kiek

Dank je wel. Daar heb je gelijk in.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV_mehdi_houssein test.doc‎ (55,0 KB, 51x gelezen)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 november 2012, 15:43
gauke gauke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 5
gauke is on a distinguished road
Standaard

Beste Houssein,

Aangezien iedereen weet dat het om een CV gaat kun je i.p.v. met 'curriculum vitae' te beginnen je eigen naam daar plaatsen.
Op deze manier blijft jou naam bij de lezer beter 'hangen' zonder dat er, naar mijn mening, onduidelijkheid onstaat bij de lezer om wat voor document het zou gaan.

met vriendelijke groet,

Gauke
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 november 2012, 10:39
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Houssein,

Ik heb even wat kleine dingetjes verbeterd aan je cv. Uiteraard geldt hier ook weer dat je zelf kijkt wat je wilt veranderen. Een speciaal punt is de uitlijning, Kiek wees hier ook al heel terecht op. Deze moet helemaal kloppen. Je zult zien dat mijn commentaar ook niet goed is uitgelijnd in jouw cv- het zou me teveel tijd kosten om dat aan te passen, daarom heb ik dat maar zo gelaten. Belangrijkste punt vind ik dat je in de rechterkolom alleen de jaartallen plaatst en dan liefst de meest recente eerst, dus je huidige opleiding en werkervaring bovenaan en dan terug in de tijd. (2012 eerst, dan 2011, 2010 en zo verder). Dit lijkt me het verstandigst omdat jij al vrij veel ervaring hebt opgebouwd en dan is het voor de werkgever het interessantst om te zien waar je nu bent.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je succes!

Vriendelijke groeten van
Beewee
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV_mehdi_houssein test.doc‎ (56,5 KB, 124x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is mijn CV wel interessant genoeg? Alathariel Sollicitatiebrief en cv 14 13 juli 2012 15:01
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Graag reacties ter verbetering van mijn sollicitatiebrief & CV Ferry Jansen Sollicitatiebrief en cv 2 11 juni 2009 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon