Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2007, 15:00
Barry464
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement?

Goedemiddag,

Ik ben sinds vorige week werkzaam als IT Consultant bij Tempo Team. Hiervoor heb ik 7 jaar als IT'er gewerkt maar nu dus een carriereswitch gemaakt.

Voorwaarde vanuit Tempo Team was wel dat ik een HBO-opleiding moet gaan volgen. Nu twijfel ik tussen de opleidingen:
- HBO Personeel & Arbeid aan de hogeschool Utrecht
- HBO Personeelsmanagement via het NCOI

De vragen die ik heb:
1. Hoe staat de opleiding P&A aangeschreven? Wie heeft hier ervaringen mee?
2. Hoe staat het NCOI aangeschreven?
3. Is voor het NCOI gerichte werkervaring noodzakelijk?
4. Voor het NCOI staat 7-10 uur studiebelasting per week, voor P&A 20-25 uur, ik vind dit een wel erg groot verschil, heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik hoop dat iemand mij hier wat antwoorden op kan geven, tips of ervaringen met deze opleidingen hoor ik sowiezo ook graag!

Alvast bedankt!

gr
Barry
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2007, 15:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement?

mmm gezien het aantal reacties zijn mijn vragen blijkbaar te lastig.

Als iemand mij kan vertellen hoe het NCOI staat aangeschreven, er ervaring mee heeft etc. zou ik er ook al veel aan hebben.

Inmiddels heb ik zelf een beter gevoel bij het NCOI omdat ik het idee heb dat het beter bij de praktijk aansluit. Docenten zijn werkzaam in het vakgebied en er wordt met kleinere groepen gewerkt ipv klassen van 20-25 personen. Verder vind ik het positief dat de opleiding maar 3 jaar duur ipv 4. Dit komt doordat je de algemene vakken mist, gezien het ontbreken van een propedeuse kan ik niet voor de verkorte opleiding kiezen in Utrecht (hogeschool).

Tips zijn welkom!!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juni 2007, 11:17
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement?

Barry,

Ik kan nog niet uit ervaring over het NCOI praten, ik zit nog in de voorbereidingsfase (heb net toestemming gekregen om daar een opleiding te volgen). Over de opleiding Personeelsmanagement kan ik dus inhoudelijk niets zeggen.

In onze organisatie kwam de vraag naar boven of het een gerenomeerd instituut is en daar moest dus naar gekeken worden. En het volgende kwam daar uit:

Het is een erkende HBO opleiding en het instituut is aangesloten bij de CEDEO. Betekenis van deze erkenning staat hieronder vermeld.
Kijkend naar deze twee factoren mag je aannemen dat het een kwalitatief goede opleiding is.

Er zijn naar schatting 8.500 bedrijven in Nederland die zich hebben geregistreerd bij de Kamer van Koophandel en die als hoofdactiviteit het verzorgen van bedrijfsopleidingen hebben. CEDEO heeft uit dit aanbod circa 300 instituten CEDEO-Erkend voor Maatwerk Bedrijfsopleidingen en voor Open Bedrijfsopleidingen. Beide erkenningen zijn gebaseerd op klanttevredenheidsonderzoeken.
Een CEDEO-erkenning betekent dat meer dan 80% van de professionele klanten - de inkopers van bedrijfsopleidingen - tevreden is over de kwaliteit van de opleidingen en over performance als opleidingsaanbieder. De CEDEO-erkenning biedt zo een onderscheidend vermogen ten opzichte van de niet-erkende instituten.


Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes,

Lina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 juni 2007, 19:42
Barry464
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement?

Hallo Lina,

Bedankt voor de informatie, klinkt goed.
Ik denk dat ik alleen toch voor de opleiding P&A van de hogeschool van Utrecht ga kiezen. De lesdagen (dinsdagmiddag en avond) komen mij namelijk wel goed uit en mn werkgever vindt de kosten van het NCOI aan de hoge kant.

Gisteren naar de open avond geweest van P&A en daar heb ik ook een goede indruk van de opleiding gekregen.

gr
Barry
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 november 2010, 23:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hi Barry,

Ik heb precies dezelfde vraag als die jij een paar jaar geleden had. Ik ben erg benieuwd of je tevreden bent met je studie bij de HU. Of had je achteraf liever voor NCOI gekozen?

Groetjes Bianca
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 november 2010, 12:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard keuze op basis van diverse criteria

Hi Barry,
Ik heb zelf Personeel en Arbeid aan de Haagse Hogeschool gedaan.
Daar heb je 2 avonden per week les en de lessen zijn zeer praktijkgericht. Ik werkte toen al in het werkgebied en kon alles direct toepassen. Hierdoor vond ik het niveau niet erg moeilijk. Het leuke hiervan is ook dat je goed kunt sparren met je mede studenten.
Voordeel het is goedkoop vergeleken met het NCOI.


Zelf geen HBO NCOI gedaan maar vanuit mijn werk was ik verantwoordelijk voor de NCOI account. Hier werken we nu niet meer samen door de hoeveelheid klachten. Deze klachten over het HBO waren iets minder maar nog wel aanwezig.
Twee lessen op hetzelfde uur, ineens naar een andere stad moeten voor de lessen, niet uitgenodigd worden voor een vak, geen studiemateriaal hebben.
In verhouding erg duur vooral gezien de administratieve en kwalitatieve fouten.
Als ik de opdrachten van de studenten zie vind ik het kwalitatief ook niet heel goed om de kosten te verantwoorden.

Oftewel, succes met je keuze
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 december 2010, 17:40
urnfiller urnfiller is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 35
urnfiller is on a distinguished road
Standaard

Ik vraag me af waarom je Personeel & Arbeid moet gaan volgen als je in de IT werkt? Lijkt me logischer dat je dat een IT-opleiding zou gaan volgen.
__________________
Sue me.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 december 2010, 20:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down kies niet voor het NCOI

Beste Barry,

Laat je niet misleiden door het NCOI!
Ik dacht ook dat mijn studie 3 jaar zou duren, in de planning stond ook dat ik in september 2010 klaar zou zijn. In september 2010 had ik pas uitleg over de eindscriptie waar je 6 maanden de tijd voor heb en dan pas mag je beginnen, dus als nog 4 jaar studie!
Mijn ervaring met het NCOI is niet zo best, het geeft je idd het gevoel dat je les krijgt van mensen uit de praktijk en dat is ook zo (waarschijnlijk het enige goede aan het NCOI).
maar verder is het een giga rommeltje en heb na 3,5 jaar super spijt dat ik voor het NCOI heb gekozen!.
Er was mij gegarandeert dat ik 3 jaar lang s'avonds les zou hebben in zwolle, na 1 jaar werd de planning aangepast en kon ik 1,5 jaar 1 dag in de maand naar Utrecht. Ik betaal mijn opleiding zelf en de werkgever kon mij eigenlijk ook niet missen op de dag die NCOI bedacht had.!! dit koste mij dus mijn vrije dagen en kon ook nog extra benzine om elke maand naar Utrecht te rijden! nog niet eens over de extra lunch kosten + parkeergeld die het NCOI hier voor in rekening brengt!!
na flink boos worden en dreigen dat ik de rekening niet zou betalen kon ik dan toch in zwolle naar school inmiddels al 1,5 jaar met 14 eigen vrije dagen verder
NCOI vraagt echt overal geld voor en heb ook het idee dat je om de lulligste dingen laten zakken waardoor je een herkansing moet aanvragen van 150 euro!!
voor een opleiding van 15000 euro moet je zelf je readers/ moduulboeken en opdrachten lijsten uitprinten dit kan oplopen tot over de honderd pagina's. (deze had ik netje uitgeprint en 2 weken later een berichtje dat ze de verkeerde erop hadden geplaatst, nog een keer 100 pagina's). parkeergelden, lunchen en koffie ed komen hier nog over heen!!
veel geld voor een hele hoop gezeur, en je nog alles zelf moet uitprinten en betalen en achteraan moet gaan!

Mijn tip zoek een goede opleiding bij je in de buurt of als je het echt bij het NCOI wil doen laat alles zwart op wit zetten maar ook dan hebben ze wel weer een reden om er onderuit te komen!

Veel succes bij het vinden van een passende opleiding
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 maart 2011, 10:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ncoi

Mijn ervaring is wel goed met NCOI. Alles is goed geregeld en mijn studiemateriaal heb ik altijd op tijd ontvangen. NCOI werkt met zogenaamde ZZP'ers en het is een particuliere opleider. Het is ook dan ook geen wonder dat je voor alles moet betalen wat niet in het lespakket standaard is. De lessen zijn kwalitatief goed en het niveau goed afgestemd op de opleiding.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 november 2011, 21:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard positieve ervaringen met NCOI

Hallo,

Ik ben nu met het 2e jaar bezig van de opleiding HBO Bachelor Personeelsmanagement bij de NCOI. Ik ben tevreden over de lessen. Zeer praktijkgericht met vakkundige docenten. Ik volg de dagopleiding in Utrecht op zaterdag. Nooit problemen dat ik moet uitwijken naar een andere dag of locatie. Zit (bijna) altijd op dezelfde locatie in Utrecht. Hier geen parkeerkosten. Studieboeken zijn altijd op tijd en e-connect (de site voor cursisten) werkt prima.

Wat ik niet wist is dat de studie eigenlijk 3,5 jaar duurt, omdat het afstuderen nog een half jaar duurt en dat is er niet bijgerekend door het NCOI. Het is een dure opleiding, maar er is een mogelijkheid om een groot gedeelte terug te krijgen via de belastingdienst. Ik heb het voordeel dat mijn werkgever betaald.

Een ding vraag ik me wel af. Stel dat ik ga solliciteren bij een andere werkgever en de werkgever kan kiezen tussen een afgestudeerde bij de Hogeschool personeel en arbeid en tussen een cursist van de NCOI HBO personeelsmanagement. Gaat zijn voorkeur dan misschien toch uit naar een student van de Hogeschool?

Groeten, 2e jaars cursist NCOI
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
human resource management

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 15:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon