Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2010, 22:33
Workinggirl Workinggirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2010
Berichten: 4
Workinggirl is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief beleidsmedewerker kinderopvang, graag advies

[Gegevens van mijzelf]


[Gegevens bedrijf]


Dordrecht, 14 oktober 2010


Betreft: Sollicitatie vacature van beleids of stafmedewerker


Geachte heer/ mevrouw,

Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om voor uw organisatie te komen werken. Naar aanleiding van de vacature op werkinkinderopvang.nl, solliciteer ik naar de functie van Projectcoördinator Pedagogiek en Zorg.

[Naam bedrijf] bepaalt mede de kwaliteit van de opvang door de kwaliteit van de relaties tussen de verschillende opvoeders, namelijk tussen ouders en pedagogisch medewerker. En heeft als pedagogisch doel dat kinderen zich ontwikkelen tot evenwichtige mensen die de eigen talenten onderkennen en benutten. Beide punten vormen voor mij een aantrekkelijke werkomgeving.

Tijdens mijn opleiding HBO Pedagogiek heb ik in mijn 3e en 4e jaar achtereenvolgens op een kindercentrum (kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, vakantieopvang) en openbare basisschool gewerkt. Op het kinderdagverblijf heb ik taken verricht als het voorbereiden / organiseren en leiden van een ouderavond en van kindbesprekingen. Maar ook het opzetten van een VVE (Voor - en Vroegschoolse Educatie) groep, het begeleiden van kinderen 1 op 1 en/of groepsgewijs en het observeren van individuele leerlingen / het groepsproces behoorden tot mijn taken. Wat ik vooral tijdens deze stage geleerd heb, is dat het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling, een duidelijke structuur en veel herhaling erg belangrijk is.

Direct na de afronding van de opleiding HBO pedagogiek in 2007 begon ik bij mijn huidige werkgever. Ik heb daar nu bijna 3 jaar werkervaring opgebouwd als leidinggevende van het kinderdagverblijf. Bij dit kinderdagverblijf ben ik o.a. verantwoordelijk voor het implementeren en bewaken van het beleid, maken van het personeelsrooster, aansturen van medewerkers, voeren van functioneringsgesprekken, als aanspreekpunt van de organisatie fungeren en het voeren van intakegesprekken met ouders/verzorgers.
De functieomschrijving sluit dan ook aan bij mijn werk – en leerervaring.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn Curriculum Vitae in een persoonlijk gesprek toe.
Ik hoop dat mijn enthousiasme en motivatie voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

[Voorletters en Achternaam]

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2010, 13:05
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

In je brief staat een hele opsomming wat je allemaal hebt gedaan. Het geeft aan dat je gekwalificeerd bent voor de vacature, maar het leest misschien iets minder vloeiend. Misschien is het een idee om veel van wat in de 3e alinea staat te verplaatsen naar je curriculum vitae (met kleine letters!) en in je brief alleen de belangrijkste op te noemen. Je kunt dan kiezen voor wat jou het belangrijkste lijkt voor de vacature of voor waar jij het meest trots op bent of waarin je echt hebt uitgeblonken. De laatste zin van de 3e alinea vind ik juist hartstikke goed en sterk.
Misschien zou je ook kunnen aangeven waarom je naar de vacature solliciteert. Dat staat een beetje in de 2e alinea, maar die vind ik eerlijk gezegd niet erg sterk. Hoe hun organisatie in elkaar zit weten ze zelf natuurlijk het beste. Bovendien: het doel en de kwaliteit van de organisatie vormen een aantrekkelijke werkomgeving? Een doel kan nooit een werkomgeving zijn. Misschien kun je wel schrijven dat je achter hun doelstelling staat en overtuigd bent van hun organisatiekwaliteit, of zo iets.
Dat lijkt me wel belangrijk als je solliciteert naar beleidsmedewerker.

Ik wens je veel succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2010, 13:56
Workinggirl Workinggirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2010
Berichten: 4
Workinggirl is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie.
Ik was het helemaal met je feedback eens, vandaar dat ik m vanmorgen zelf heb aangepast

Nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beleidsmedewerker, kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 12:05
Sollicitatiebrief concurrentie onderzoek Webshop, Graag Feedback en advies Arrie65 Sollicitatiebrief en cv 1 8 december 2008 15:08
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon