Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2007, 01:45
B&H B&H is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2007
Berichten: 1
B&H is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leraar automechanica

hallo

Ik heb dus nog nooit een sollicitatiebrief moeten schrijven, maar ga het nu toch eens moeten doen.

ik werk dus als automonteur en wil als leraar aan de slag in een technische school.

Dit is een open solicitatiebrief

Graag uw mening en eventuele correctie

Citaat:
school
H. xxxx
adres xxxxxx
xxxxxxx

Betreft : sollicitatie als technisch leraar automechanica

Geachte Heer xxxxxx

Ik ben nu reeds elf jaar aan het werk , maar ben nu op een punt gekomen dat ik mijn kennis wil over dragen aan anderen, daarom wil ik graag mijn steentje bijdragen aan een belangrijk leerproces, want onze kinderen zijn de toekomst. Zij moeten daarom zo goed mogelijk op weg worden geholpen.

Tijdens mijn studie automechanica en elektriciteit in het Technicum van xxxxxxxx heb ik veel kennis opgedaan omdat ik er begeleid werd door goede leerkrachten . Na mijn studie ben ik dadelijk kunnen beginnen als automonteur in een garage, maar door een verhuis ben ik na een jaar pendellen ook van werk veranderd, ik ben dan gaan werken bij een elektricien in xxxxxxxxxx, maar dit werk was niet wat ik zocht . Na een jaar daar gewerkt te hebben ben ik gaan werken bij xxx ( xxx garage te xxxxxxx,dit is ook mijn huidige werkgever ). In deze firma klom ik vlug naar de top als automonteur daar ik een goede kennis had van automechanica en elektriciteit, en electronica was een grote hobby, wat heden niet meer weg te denken is in de auto wereld.

Ik loop al van na mijn studie met de gedachten dat ik leraar wil worden, maar wat mij een beetje tegen hield is dat je de stof volledig onder de knie moet hebben . Ik ben nu op het moment gekomen dat ik zeker ben over mijn kennis van de automechanica en de bijhorende elektronica. De laatste 9 jaar heb ik steeds bijscholing gehad over de laatste snufjes om up-to-date te blijven. Ik heb ook leren software schrijven voor in de chip’s , om te kunnen begrijpen hoe een computer in een auto denkt . De voorbije 5 jaar heb ik mij een beetje als monteur gestort in de race wereld, waar ik een hele andere kijk kreeg op het doen en laten van een motor. Wij zijn ons gaan verdiepen in het bereken van luchtsnelheden en wervelingen in een motor enz . Op deze manier kun je pas begrijpen waarom elke afstelling in een motor zo belangrijk is. Ik zit nu hier met zoveel kennis en ervaring dat ik deze wil overbrengen naar de automonteurs van de toekomst. Wat ik ook geleerd heb in de race wereld is dat niet de piloot is die wint , maar het hele TEAM .

In september 2007 start ik bij mijn GPB opleiding gedurende de 2 jaar , Als de mogelijkheid zich voordoet dat ik in deze 2 jaar kan beginnen als leraar zal ik de kans met open armen ontvangen

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,
xxxxxx

Bijlage : curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2007, 23:05
dba dba is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 5
dba is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leraar automechanica

Hallo,

In de opening schrijf je
Ik ben nu reeds elf jaar aan het werk , maar ben nu op een punt gekomen dat ik mijn kennis wil over dragen aan anderen, daarom wil ik graag mijn steentje bijdragen aan een belangrijk leerproces, want onze kinderen zijn de toekomst. Zij moeten daarom zo goed mogelijk op weg worden geholpen.

Zou je dat niet beter zo kunnen schrijven
Ik ben nu reeds elf jaar aan het werk als automonteur, maar ben nu op een punt gekomen dat ik mijn kennis wil over dragen aan anderen, en daardoor mijn steentje wil bijdragen aan een belangrijk leerproces, want onze kinderen zijn de toekomst. Zij moeten daarom zo goed mogelijk op weg worden geholpen.

De 2e alinea zou ik in het CV zetten.

Succes met alles
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2007, 00:04
Justme75 Justme75 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 10
Justme75 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief leraar automechanica

Ik heb geen idee of de regel tegenwoordig anders is, maar ik heb geleerd een sollicitatie nooit met "ik" te beginnen.........
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18
Sollicitatiebrief Media- Adviseur Simply Sollicitatiebrief en cv 2 13 november 2005 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon