Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 maart 2008, 22:45
yoshi yoshi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2008
Berichten: 3
yoshi is on a distinguished road
Standaard HBO opleidingen

Hallo allemaal,
Op dit moment doe ik Havo en moet ik m'n profielkeuze gaan maken. Daarvoor moet ik natuurlijk eerst een beetje weten welke richting ik op wil en wat voor soort opleiding. Ik wil graag wat doen in de richting van webdesign (daar ben ik nu als hobby ook al veel mee bezig) maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar een opleiding op het gebied van webdesign is heel lastig te vinden op hbo niveau, maar alleen op mbo niveau . En wat ik daaruit begrijp, is dat die opleidingen zich het meest richten op de vormgeving en niet op de techniek die erachter zit (programmeertalen enzo). Wie weet meer over dit soort opleidingen en kan mij daar wat over vertellen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2008, 00:14
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: HBO opleidingen

Kijk eens bij de opleidingsbeschrijvingen in de categorie Taal en communicatie > Media > ICT
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2008, 16:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO opleidingen

ik heb Communicatiesystemen gedaan aan de hanzehogeschool groningen.
Dit is precies wat je zoekt denk ik. Er wordt inderdaad veel aandacht besteed aan vormgeving (van websites, film, foto, enz.) maar je leert ook PHP, javascript, html strict, ajax, mysql, enz.
Je kunt je gaan specialiceren in het scripten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 april 2008, 22:39
yoshi yoshi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2008
Berichten: 3
yoshi is on a distinguished road
Standaard Re: HBO opleidingen

Bedankt voor de reacties (sorry, hele late reactie van mij! )

Maar als ik dan aan een MBO opleiding ga denken... Zijn er opleidingen die jullie aanraden? Ik zou graag een opleiding willen die zich echt grotendeels op webdesign richt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 april 2008, 07:57
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO opleidingen

HBO Communicatie en multimediadesign: dit is een HBO opleiding die geschikt is. Zeker omdat je er ook relevante certificaten bij kunt behalen. Als je nu al handig bent zou je bij een webdesign bureau als junior medewerker kunnen beginnen en zo bijvoorbeeld 3 of 4 dagen kunnen werken en 1 of 2 dagen zelfstandig kunnen studeren. Dat is een goede manier om het vak te leren. Het is erg belangrijk hier dagelijks mee te werken omdat de methoden, technieken en trends binnen webdesign razendsnel veranderen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 april 2008, 13:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO opleidingen

In vervolg op reactie van Henk m.b.t. HBO Communicatie en multimediadesign, HBO Communicatie en multimediadesign.

Is er iemand die deze opleiding via LOI volgt? Ik ben namelijk van plan om deze opleiding in deeltijd te gaan doen, juíst omdat ik dan mijn eigen tijdsindeling kan maken en niet afhankelijk ben van vaste lesdagen. Ik heb thans nog geen HBO-opleiding gedaan.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze LOI-opleiding, alvorens ik hiermee ga starten. Verder ben ik momenteel niet werkzaam in deze branche, maar heb ik thans wel een functie op HBO-niveau (ben namelijk al 30+). Waar ik ook benieuwd naar ben is of er bedrijven zijn die nog studerenden aan nemen (fulltime). Ik wil namelijk een carrière switch maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2008, 18:33
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: HBO opleidingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Is er iemand die deze opleiding via LOI volgt? Ik ben namelijk van plan om deze opleiding in deeltijd te gaan doen, juíst omdat ik dan mijn eigen tijdsindeling kan maken en niet afhankelijk ben van vaste lesdagen. Ik heb thans nog geen HBO-opleiding gedaan.

[...]

Waar ik ook benieuwd naar ben is of er bedrijven zijn die nog studerenden aan nemen (fulltime). Ik wil namelijk een carrière switch maken.
Er zijn ook reguliere hbo-instellingen die Communicatie-opleidingen aanbieden in deeltijd. Ik denk dat die te verkiezen zijn boven een LOI-opleiding, zeker vanwege het karakter van de studie en omdat je nog geen hbo gevolgd hebt.

Of je tijdens je studie al een baan vindt in de richting waarin je studeert, hangt van je vooropleiding en werkervaring e.d. af. Mogelijk kun je als je wat verder bent in je opleiding een passende baan vinden. Maar ik zou er niet meteen op rekenen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 juni 2008, 13:00
Quisha Quisha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2008
Berichten: 1
Quisha is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar Quisha
Standaard Re: HBO opleidingen

Nadat ik terugben gekomen van een jaar reizen in Australië ben ik op zoek naar een studie. Voltijd Communicatie lijkt mij wel wat. Is er iemand die deze studie doet en mij zou kunnen inlichten over zijn ervaringen mbt. lesuitval, vakken, lesuren, stages ed?

Groetjes
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 juni 2008, 16:37
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO opleidingen

LOI / NTI: daar heb je niets aan. Ik denk niet dat een werkgever staat te springen om iemand die daar een diploma haalt. Tenzij je er externe diploma's op aanvult.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 juni 2008, 15:11
Frank77
Gast
 
Berichten: n/a
Cool Re: HBO opleidingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
LOI / NTI: daar heb je niets aan. Ik denk niet dat een werkgever staat te springen om iemand die daar een diploma haalt. Tenzij je er externe diploma's op aanvult.
Alvast excuses voor mijn ongenuanceerde reactie (komt waarschijnlijk door het geciteerde bericht). Wat Henk waarschijnlijk niet weet is dat de HBO opleidingen bij de LOI NVAO geaccrediteerd zijn. De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) is een bij verdrag (zie rechterzijde van deze pagina) tussen Nederland en Vlaanderen opgerichte publieke binationale instelling die in beide regio's de kwaliteit van het hoger onderwijs waarborgt.

Kortom: De tijd dat LOI opgeleiden onderaan de prioriteitenlijst van een eventuele toekomstige werkgever stonden, is ruimschoots voorbij. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring de betreffende Communicatie en Multimediadesign opleiding aanbevelen. Ik volg hem ook en het is een leuke, uitdagende en variatievolle opleiding.

Groet,
Frank
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 07:54
Ik wil een hbo opleiding volgen Geert Opleiding kiezen en volgen 6 13 november 2007 01:56
Loi hbo propedeuse overstap uni cewinta Opleiding kiezen en volgen 1 31 oktober 2007 10:18
HBO Recht - Universitair Recht Mock Opleiding kiezen en volgen 4 1 september 2006 11:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon