Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 januari 2011, 14:31
Floortje1980 Floortje1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 1
Floortje1980 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie receptioniste

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag een sollicitatie de deur uit doen voor receptioniste, maar ik ben jaren werkzaam geweest als administratief medewerkster.
Wie wil de brief even voor mij lezen en daar zijn/haar commentaar op geven?

Op uw website zag ik de vacature staan voor een receptioniste. Bij deze wil ik graag reageren op deze baan en ik zal u vertellen waarom.

Ik ben (naam)jaar oud en heb 11 jaar gewerkt als administratief medewerkster. Mijn dagelijkse taken hielden o.a. in: receptiebeheer, inkomend telefoonverkeer, in- en uitgaande post, diverse administratieve werkzaamheden.
Doordat dit een klein informeel bedrijf was, heb ik met alle voorkomende kantoorwerkzaamheden ervaring.


Verder kan ik over mezelf vertellen dat ik ervaring heb met geautomatiseerde gegevensverwerking, verschillende centrales en uitstekend overweg kan met Word, Excel en Outlook. Ik heb een goede typevaardigheid, ben servicegericht, enthousiast, stressbestendig, communicatief sterk en heb ook gevoel voor humor. Ik ben goed in staat te relativeren, in een werkomgeving het overzicht te bewaren en de juiste prioriteiten te stellen. Verder ben ik hardwerkend, heel netjes, eerlijk en bereid mijn handen uit de mouw te steken indien ik denk dat het ergens nodig is.

Gezien mijn ervaring ben ik ervan overtuigd dat ik een bijdrage kan leveren aan uw bedrijf. In de hoop op een uitnodiging om het een en ander persoonlijk toe te lichten, verblijf ik,


Alvast bedankt,

Floor
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2011, 14:59
ML1 ML1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 3
ML1 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Floor,

Ik vind je stuk over je werkervaring goed!

Wat ik zou veranderen is de eerste regel:
Citaat:
en ik zal u vertellen waarom
Bij deze wil ik graag reageren op de functie voor receptioniste, omdat.... (motivatie waarom je graag voor dit bedrijf zou willen werken)

Daarnaast som je een groot aantal van je kwaliteiten en vaardigheden op, waardoor het op mij een beetje onoverzichtelijk overkomt.

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: Ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie, omdat ik servicegericht, communicatief en stressbestendig ben. Deze kwaliteiten komen tot uiting in bijvoorbeeld het prioriteiten stellen en het in staat zijn om overzicht bewaren in stressvolle situaties. Daarnaast ben ik van mening dat mijn ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking en mijn kennis van Word, Excel en Outlook goed van pas zullen komen bij het uitoefenen van de functie.

Ik de afsluiting iets veranderen, bijvoorbeeld:

Ik zou mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek. Mocht u nog vragen hebben, schroom dan niet om contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,


Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Gr, Marleen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2011, 15:32
Debby Debby is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 5
Debby is on a distinguished road
Standaard

Hallo Floor,

ik ben geen expert, maar ik mis je persoonlijkheid. Als ik deze brief lees heb ik het gevoel dat iedereen dit geschreven kan hebben.
En ik ben het gedeeltelijk met mijn voorganger eens, je maakt er een beetje een opsomming van. Maar mijn voorganger schrijft ook:
Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: Ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie
Maar ik heb altijd geleerd dat dit je onzeker laat overkomen. Jij denkt niet dat je geschikt bent, je weet dat je geschikt bent!!
Zo zie je maar weer, iedereen leest en ervaart een brief anders.
Succes!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 januari 2011, 17:07
Daffiezz Daffiezz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 januari 2011
Berichten: 1
Daffiezz is on a distinguished road
Standaard

Hallo Floor,

Ik ben het eens met Debby. Sommige stukken komen onzeker over. Je gaat er voor, je wilt de baan en dat moet ook duidelijk zijn in je brief.

Succes !!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie telefoniste / receptioniste; Graag commentaar... Bogey Sollicitatiebrief en cv 8 2 december 2010 22:59
Sollicitatie als receptioniste elbers123 Sollicitatiebrief en cv 3 11 februari 2010 12:59
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Open sollicitatie receptioniste telefoniste Mieke30 Sollicitatiebrief en cv 2 10 januari 2007 18:40
sollicitatie receptioniste, telefoniste Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 1 juni 2006 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon