Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2013, 01:35
Din Din is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2013
Berichten: 2
Din is on a distinguished road
Standaard Ik vind mijn werk niet leuk en nu?

Ik ben 23 jaar en ik heb geen doel voor ogen. Wat wil ik worden? Wanneer weet je of je de juiste keus maakt. In 2009 heb ik mijn Diploma MBO (4) Ondernemer Manager gehaald.

Daarna heb ik een half jaar gewerkt in de horeca (van bijbaan naar fulltime) Vervolgens ben ik een half jaar naar Australië (2009 – 2010) gegaan rondreizen en nadenken.

Bij terugkomst had ik besloten weer een opleiding te volgen HBO Communicatie en multi media design (2010 – 2011). Ik behaalde mooie cijfers en was goed in wat ik deed maar het paste niet bij mij. Het was veel achter de computer en ik miste de omgang met mensen zoals in de horeca.
Op 0.2 punten heb ik mijn Propedeuse niet gehaald en ben gestopt met de opleiding.

Door met mijn zoektocht naar wat ik wil en leuk vindt ben ik gaan werken als reisleider (2011). De ervaring als reisleider was geweldig! Net als Australië neemt niemand mij die ervaring meer af.

Bij terugkomst was het weer de vraag en nu? Weer ben ik in de horeca beland (2011 – 2012) Tijdens dit jaar heb ik mijn Sociale Hygiene Horeca behaald. De horeca doe ik met plezier maar het werk voelt soms ook minderwaardig.

Daarom heb ik besloten in 2012 – heden in de detailhandel te gaan werken. Het bedrijf heeft mij een mooie kans geboden om door te groeien (binnen 3 maanden al) als Assistent Filiaalmanager. Helaas doe ik dit werk niet met plezier maar het geeft me wel zekerheid (38 uur) en toekomstperspectief.

De kriebels voor een eigen huisje beginnen ook steeds sterker te worden. Blijf ik daarom werken in de Detailhandel en werk mezelf op, ga ik op mezelf wonen? Of ga ik weer verder zoeken?

Misschien nog voor een laatste keer werken in het buitenland en bij terugkomst weer verder met mijn zoektocht naar wat ik wil? Of ben ik daar te oud voor? En stel ik mijn kriebels voor een eigen huisje en het echte leven nog even uit? En ga ik lekker een zomer achter een bar staan. Wat moet ik doen. Wat is verstandig Tips? Alles is welkom..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2013, 15:18
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij weet je heel goed wat je leuk vindt. Waarom kriebelt het "echte leven" zo? Druk vanuit de omgeving of wil je het zelf echt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 januari 2013, 18:29
Din Din is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2013
Berichten: 2
Din is on a distinguished road
Standaard

Het voelt als of ik het niet weet. En iedereen verwacht dat je op je 23ste wel moet beginnen aan het echte leven. Liever stel ik het nog even uit. Maar de arbeidsmarkt gaat slecht en het werk ligt niet voor oprapen. Straks heb ik op mijn 24/25 ste geen werk en heb ik niet bereikt. Vandaar wat te doen..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2013, 15:26
Musje Musje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2013
Berichten: 9
Musje is on a distinguished road
Standaard

Wat heb je dan precies niet bereikt?

Als ik het zo lees, ligt jouw hart in de reissector. Zoek hier je heil. Er zijn banen te bedenken waarbij je kunt reizen en werken tegelijk. Veel mensen vinden dat juist een nadeel!

Laat je niet leiden door wat 'men' vindt. Waarom moet je op je 23e je leven 'beginnen'? En wat is dat 'leven' dan wel? Vooruitkijken is prima en zeker noodzakelijk in deze tijd, maar je leeft ook nu. En nu lukraak allerlei opleidingen beginnen (zo komt het op mij over) en werk doen wat je niet leuk vindt, lijkt me een slechter plan dan goed nadenken en een plek zoeken waar jij je wel thuisvoelt.

Misschien is een loopbaanadviseur/coach ook geen slecht idee voor je. Ik zou zoeken naar mogelijkheden die je de kans geven te reizen en met mensen in omgang te zijn, en die zijn er volgens mij meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon