Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2013, 23:43
n76 n76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2013
Berichten: 2
n76 is on a distinguished road
Standaard Ik zit bijna vastgeroest..

Hallo,

Ik ben 12 jaar werkzaam in het bankwezen en nog steeds bij dezelfde werkgever waar ik 12 jaar geleden begonnen ben. Ik heb inmiddels 3 verschillende functies gehad en deze functies sluiten redelijk op elkaar aan en heb dus veel geleerd en veel ervaring met name op controlling en rapportage gebied.
Ik ben eigenlijk al een jaar of 5 op zoek naar iets anders in hetzelfde werkveld en heb al diverse keren gesolliciteerd maar altijd in de laatste ronde uitgeschakeld.. echt om gek van te worden. De reden om te solliciteren voor mij is om in een andere omgeving met andere mensen te werken, andere bedrijfscultuur etc. Volgens mij is dit een geldige motivatie om te solliciteren toch? De gesprekken die ik heb gehad verliepen altijd goed en ook in de laatste rondes altijd goede gesprekken gehad.. Ik ben ook sinds een jaar of 2 aan een universitaire opleiding aan de OU begonnen om meer onderlegd te zijn want deze basis miste ik in het begin van mijn carriere, wel hoogopgeleid HBO maar een andere richting.. Kortom ik heb aan veel dingen gewerkt om mijn kansen te vergroten op een andere baan maar het lukt steeds niet. Het lijkt erop dat ik wel aantrekkelijk genoeg ben om uitgenodigd te worden en zelfs de laatste ronde te halen maar ben nooit de uitverkorene. Is het de factor geluk die om de hoek komt kijken? of is het iets anders? Heeft iemand tips of aanwijzingen? Oja ik ben 36 jaar en volgens mij zit ik nog in de bloei van mijn carriere of ben ik al te oud??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2013, 09:44
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

In deze periode moet je soms lang volhouden om een baan te vinden en naar mijn idee geldt de geluksfactor daarbij zeker. Net die goede match vinden tussen bedrijf en jij met je ervaring, kennis en leeftijd.

Vervelend dat je steeds op het laatst wordt afgewezen. Heb je na zo'n afwijzing ook om de reden gevraagd?

Mijn advies is doorgaan met solliciteren en vooral gaan netwerken. Probeer via een open sollicitatie of via contacten ergens te solliciteren. Dan omzeil je vaak al de concurrentie met andere sollicitanten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2013, 23:36
n76 n76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2013
Berichten: 2
n76 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie
Meestal krijg ik te horen dat ik niet pas in het profiel of dat een andere kandidaat een beter aansluiting heeft. Op zich geen probleem dat ze dat vinden maar met deze conclusie kan ik niks, er is niks waar ik aan kan werken.. Een betere presentatie misschien of overtuigender overkomen van mijn kwaliteiten maar ik ben geen persoon om te overdrijven of met een grote mond en veel praatjes ergens binnen te komen ..soms denk ik dat je met zo'n instelling wel al de halve wereld heb.
Ik ga gewoon door en waarschijnlijk is het een keer raak maar de frustratie groeit moet ik eerlijk zeggen. Ik ga sowieso analyseren waar het fout gaat en op welke punten ik verbeteringen kan aanbrengen individueel (tips altijd welkom) en idd probeer ik meer te gaan netwerken
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2013, 10:09
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Een betere presentatie misschien of overtuigender overkomen van mijn kwaliteiten maar ik ben geen persoon om te overdrijven of met een grote mond en veel praatjes ergens binnen te komen ..soms denk ik dat je met zo'n instelling wel al de halve wereld heb.
Geloof me: overtuigender overkomen doe je echt niet door harder te gaan schreeuwen of door jezelf heel hard op de borst te kloppen. Hoe dan wel?
Door concrete voorbeelden te geven waarin je aantoont over bepaalde kennis en vaardigheden te beschikken. De STAR-methode is hierbij een heel handig hulpmiddel. Zo laat je op een hele integere manier zien wat je te bieden hebt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2013, 09:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n76 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie
Meestal krijg ik te horen dat ik niet pas in het profiel of dat een andere kandidaat een beter aansluiting heeft. Op zich geen probleem dat ze dat vinden maar met deze conclusie kan ik niks, er is niks waar ik aan kan werken.. Een betere presentatie misschien of overtuigender overkomen van mijn kwaliteiten maar ik ben geen persoon om te overdrijven of met een grote mond en veel praatjes ergens binnen te komen ..soms denk ik dat je met zo'n instelling wel al de halve wereld heb.
Ik ga gewoon door en waarschijnlijk is het een keer raak maar de frustratie groeit moet ik eerlijk zeggen. Ik ga sowieso analyseren waar het fout gaat en op welke punten ik verbeteringen kan aanbrengen individueel (tips altijd welkom) en idd probeer ik meer te gaan netwerken
Als je de opmerking krijgt "een andere kandidaat heeft beter aansluiting" of "je past niet in het profiel", vraag dan eens om tips voor een volgende sollicitatiegesprek. Natuurlijk is het goed om zelf te reflecteren en te analyseren, maar het vragen om concrete tips ter verbetering aan degene die jou afwijst dwingt diegene om beter aan te geven waar het aan lag, in plaats van algemeenheden. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit muurvast - na 10 jaar baan opgeven? proxstepz Loopbaanvragen 4 9 februari 2012 19:57
Zit compleet vast Enigma Loopbaanvragen 2 21 november 2011 14:58
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 15:53
Bijna klaar, LOI of toch Voltijd opleiding? Mehk Opleiding kiezen en volgen 2 16 januari 2011 10:29
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 09:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon