Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2009, 10:19
jive jive is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 3
jive is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor opleidingsplaats, graag feedback!

Hallo,

Ik ben aan het solliciteren op een GZ-opleidingsplaats (vervolgopleiding GZ-psycholoog). Normaal zou dat niet zo probleem zijn, maar de situatie is nu wat vreemd. De opleidingsplaats wordt aangeboden door mijn huidige werkgever (dus deels interne soll.) in samenwerking met een eerstelijnspraktijk. Momenteel doet mijn collega de opleiding. De bedoeling is dat ik volgend jaar begin. Mijn leidinggevende heeft me gevraagd 'toch maar even een officiële brief' te schrijven en deze dan te richten aan de eerstelijnspraktijk. Er is dus geen vacaturetekst o.i.d. De psycholoog van de eerstelijnspraktijk ken ik ook (nog) niet persoonlijk.

Hierbij mijn eerste opzet voor de brief. Waar ik vooral moeite mee heb is mijn enthousiastme voor de opleiding en het werken in een eerstelijnspraktijk over te brengen. Feesback is van harte welkom!!

[B
Drs. XX
adres

Plaats, datum

eerstelijnspraktijk XX
T.a.v. Mw. Drs. XX
Adres

Betreft: sollicitatie GZ-opleidingsplaats sep. 2010-2012


Geachte Mw. XX,

Naar aanleiding van een gesprek met Dhr. XX wil ik langs deze weg graag solliciteren naar de GZ-opleidingsplaats voor het jaar 2010-2012.

In 2005 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg met als major ‘klinische gezondheidspsychologie’. Na mijn studie ben ik in verschillende verpleeghuizen aan de slag gegaan als (basis)psycholoog. Sinds 2006 werk ik bij St. XX te XX. Mijn werkzaamheden bestaan onder andere uit het verrichten van diagnostiek, coachen van teams, begeleiden van cliënten en hun systeem en het geven van scholing over diverse onderwerpen. Door het werken bij verschillende instellingen voor ouderenzorg heb ik ervaring kunnen opdoen met enerzijds het werken in een multidisciplinair team, en anderzijds met zelfstandig functioneren.

Na enige jaren werkervaring te hebben opgedaan in de ouderenzorg ben ik nu klaar voor een volgende stap. Graag wil ik mij verder ontwikkelen. Mijn enthousiasme voor deze opleidingsplaats komt voort uit de combinatie van eerstelijnspraktijk en verpleeghuis. Het lijkt me zeer prettig om deels bij mijn huidige werkgever te kunnen blijven werken en daarnaast ervaring te kunnen opdoen in de eerstelijnspraktijk. Zo is het mogelijk met meerdere doelgroepen in aanraking te komen en mijn kennis en vaardigheden te verdiepen en verbreden.

Ik ben enthousiast, leergierig en heb doorzettingsvermogen en zie er naar uit met de GZ-opleiding te kunnen beginnen.

Vanzelfsprekend kom ik mijn sollicatatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten,

XX

Bijlage: curriculum vitae en LOGO verklaring
[/B]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2009, 19:03
Marian11
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor opleidingsplaats, graag feedback!

Hallo,

Ik zit even je brief te lezen en ik denk dat je even het stukje forum zou kunnen lezen
over "enthousiast" schrijven / maar niet letterlijk er neer zetten.
Het is verder een nette brief, maar deze brief is niet doorslaggevend / want je mag de opleiding al doen lees ik? Of begrijp ik dat verkeerd...
Verder geef je een nette beschrijving van wat je al gedaan hebt.. maar misschien kan dat korter (daar is een c.v. voor).
En even op het eind je karaktereigenschappen opnoemen is wel erg makkelijk... dit zou je beter in een behaald succes kunnen verwoorden.

Maar wat ik maar wil zeggen.. prima brief als het toch niet echt doorslaggevend is voor de baan anders.. zou ik toch hem even wat persoonlijker en ambitieuzer maken.

Groetjes Marian
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 augustus 2009, 09:36
jive jive is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 3
jive is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor opleidingsplaats, graag feedback!

Dag Marian,

Bedankt voor je feedback. Ik ga het stukje over 'enthousiastme' eens bekijken. Het is inderdaad zo dat ik al weet dat ik ben toegelaten, maar een goede brief is m.i. toch een belangrijke eerste indruk.
Ik ga ermee aan de slag!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief agogisch medewerker. Graag feedback! Mireille Sollicitatiebrief en cv 0 18 juni 2009 03:18
Graag jullie feedback op mijn sollicitatiebrief Senseo Sollicitatiebrief en cv 1 10 april 2009 01:11
Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback Abigail_Virginia Sollicitatiebrief en cv 2 14 december 2008 13:17
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon