Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2010, 15:18
Leni Leni is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 12
Leni is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief herintreedster

Graag ontvang ik jullie commentar en correcties (Nederlands is niet mijn moedertaal !)




Sollicitatie Administratief medewerkster / telefoniste


Geachte heer ....,

Werken als administratief medewerkster bij een bloembollenexporteur lijkt mij geweldig !

Dit omdat ik zelf bloembollen in de tuin onmisbaar vind en mijn Duitse achtergrond goed bij deze functie past.

Ik heb in Duitsland een brede commerciële en administratieve opleiding op MBO niveau afgerond. Daarna heb ik vooral in de inkoop veel werkervaring opgedaan. Omdat ik flexibel ben en graag nieuwe dingen leer werden mijn taken vaak uitgebreid of werd ik voor vervangingstaken ingezet. De afgelopen jaren heb ik voor mijn gezin gezorgd en als vrijwilligster bij ouderen in de tuin geholpen. Op de school van mijn kinderen werk ik in de bibliotheek en verzorg ik een deel van de financiële administratie. Af en toe vertaal ik teksten voor een website uit het Nederlands naar het Duits.

Met de computer kan ik goed omgaan, natuurlijk ook met Word en Excel.

Ik ben klantvriendelijk en praktisch ingesteld en richt me eerst op de belangrijkste zaken. Zelfstandig werken kan ik prima maar ik hecht ook grote waarde aan een goed op elkaar ingespeeld team en een prettige werksfeer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een parttime werkweek van ca. 20 uur.

In mijn CV vind u verdere informatie die ik graag in een persoonlijk gesprek nader toelicht.

Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 september 2010, 18:42
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je brief heel duidelijk. Ik heb wel wat commentaar.
De tweede zin is niet mooi. "Dit omdat..." is geen mooie zinsconstructie en ik begrijp niet wat je met "Duitse achtergrond" bedoelt: het feit dat je in Duitsland bent geboren of het feit dat je jouw opleiding daar hebt gevolgd?
Misschien beter een zin als: Deze functie combineert mijn liefde voor tuinieren met mijn opleiding en werkervaringen.
Misschien kun je schrijven bij wat voor een soort bedrijf je de inkoop hebt gedaan en wat voor soort werk tot je 'uitbreidingspakket' behoorde.
Verder:
De spatie vóór het uitroepteken in de eerste zin moet weg!
`MBO niveau` moet `mbo-niveau` zijn
Het is niet mooi om een zin met `omdat` te beginnen
`In mijn CV vind u... ` moet zijn `In mijn cv vindt u ...`

Veel succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2010, 14:28
Leni Leni is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 12
Leni is on a distinguished road
Standaard

Hallo Dorine,

dank je voor je reactie. Ik heb de brief een beetje aangepast. In de advertentie schrijven ze overigens "MBO niveau".

Hier dus de nieuwe versie:

Sollicitatie Administratief medewerkster / telefoniste


Geachte heer van Eeden,

Werken als administratief medewerkster bij een bloembollenexporteur lijkt mij geweldig!

Ik hou van tuinieren en plant elk jaar weer bloembollen in mijn tuin. De passie voor bloemen en planten zou ik graag combineren met een veelzijdige baan die goed aansluit bij mijn opleiding, werkervaring en Duitse taalbeheersing.

Ik heb een brede commerciële en administratieve opleiding op mbo-niveau afgerond. Daarna heb ik vooral in de inkoop bij een groot elektronicaconcern veel werkervaring opgedaan. Mijn taken werden steeds uitgebreider omdat ik flexibel ben en snel nieuwe dingen leer. Zo mocht ik er uiteindelijk niet alleen de administratie verzorgen maar ook zelfstandig verschillende productgroepen inkopen. De nodige product- en marktkennis heb ik steeds snel verworven. Ik kan dus goed in een dynamische onderneming functioneren.
De afgelopen jaren heb ik voor mijn gezin gezorgd en als vrijwilligster bij ouderen in de tuin geholpen. Op de school van mijn kinderen werk ik in de bibliotheek en verzorg ik een deel van de financiële administratie. Af en toe vertaal ik teksten voor een website uit het Nederlands naar het Duits.

Met de computer kan ik goed omgaan, natuurlijk ook met Word en Excel. Verder beschik ik over een rijbewijs.

Ik ben klantvriendelijk en praktisch ingesteld en richt me eerst op de belangrijkste zaken. Zelfstandig werken kan ik prima maar ik hecht ook grote waarde aan een goed op elkaar ingespeeld team en een prettige werksfeer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een parttime werkweek van ca. 20 uur.

In mijn CV vindt U verdere informatie die ik graag in een persoonlijk gesprek nader toelicht.

Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon