Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2007, 21:08
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard sollicitatie parkeercontroleur. Graag feedback.

ik ben al enkele jaren uit het sollicitatie proces (21 jaar om precies te zijn), maar dreigende krimp bij mijn huidige werkgever heeft mij doen nadenken over mijn toekomst.

Graag uw commentaar op onderstaande brief....

Oh ja, ik heb een zinnetje uit de brief van Nibbits (sollicitatie politie) gebruikt. Ik vond dit een fantastische zin! Nibbits; dank!!

Alvast bedankt,

Betreft: vacature parkeercontroleur voor 36 uur per week.


Geachte Burgemeester en Wethouders,

Ik las op de internetpagina van xxxxxxxxxxx de vacature van parkeercontroleur en dacht meteen; dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Ik heb enkele jaren voor de plaatselijke v.v. gevoetbald en in die periode heeft de stad xxxxxxxxxx en haar inwoners een speciale plaats bij mij.

Op dit moment ben ik werkzaam als beslisser Claim Werkloosheidswet bij UWV maar ben toe aan een nieuwe functie die beter aansluit bij mijn interesses.
Ik wil mijn kennis verbreden in een baan met veel impact op de maatschappij.
Ik ben zelfstandig, maar zeker ook een teamplayer. Het werken in een team, het afwisselend en uitdagende werk onder wisselende omstandigheden, het werken in en voor de samenleving en het bijdragen aan rust, orde en veiligheid in Nederland, spreken mij enorm aan.

Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde opleidingen en cursussen te volgen.

Aangezien bij UWV sprake is van dreigende boventalligheid biedt het UWV de medewerkers een mogelijkheid om in de vorm van een detacheringsovereenkomst een “ snuffelperiode” aan te gaan.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten. Voor verdere informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik naar mijn curriculum vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2007, 19:19
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie parkeercontroleur. Graag feedback.

Hoi starter, hieronder heb ik in het rood wat opmerkingen aangegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starter Bekijk bericht
Betreft: vacature parkeercontroleur voor 36 uur per week. (dit kun je eventueel weglaten)


Geachte Burgemeester en Wethouders (kun je misschien de naam achterhalen van degene waar je brief naartoe moet?),

Ik las op de internetpagina van xxxxxxxxxxx de vacature van parkeercontroleur en dacht meteen; moet : zijn dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Ik heb enkele jaren voor de plaatselijke v.v. (je kunt beter voluit voetbalvereniging schrijven) gevoetbald en in die periode heeft de stad xxxxxxxxxx en haar inwoners een speciale plaats bij mij gekregen.

Op dit moment ben ik werkzaam als beslisser Claim Werkloosheidswet bij het UWV maar ik ben toe aan een nieuwe functie die beter aansluit bij mijn interesses.
Ik wil mijn kennis verbreden in een baan met veel impact op de maatschappij.
Ik ben zelfstandig, maar zeker ook een teamplayer. Het werken in een team, het afwisselende en uitdagende werk onder wisselende omstandigheden, het werken in en voor de samenleving en het bijdragen aan rust, orde en veiligheid in Nederland, spreken (moet zijn spreekt) mij enorm aan.

Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde opleidingen en cursussen te volgen.

Aangezien bij UWV sprake is van dreigende boventalligheid biedt het UWV de medewerkers een mogelijkheid om in de vorm van een detacheringsovereenkomst een “ snuffelperiode” aan te gaan.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten. Voor verdere informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.
- Wat wil je precies zeggen met de alinea over de mogelijkheid een snuffelperiode aan te gaan? Dat je tijdelijk kunt komen werken om eens te kijken of het werk je wat lijkt?

- Misschien kun je nog nader toelichten wat je uitdagend vindt aan deze baan? Daar vertel je nu nog weinig over.

- Je zou ook nog meer kunnen schrijven over je kwaliteiten: waarom moeten ze jou aannemen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2007, 21:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie parkeercontroleur. Graag feedback.

Hartelijk dank voor de feedback. Heb de brief aangepast adhv de aanbevelingen.....

Is vandaag per mail aan personeelszaken verzonden.
Afwachten maar.......

starter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Sollicitatie pedagogisch gezinsbegeleider, graag commentaar marlous Sollicitatiebrief en cv 2 13 juni 2007 23:03
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Sollicitatiebrief kinderdagverblijf, graag feedback yvonnejoziasse Sollicitatiebrief en cv 1 12 oktober 2006 18:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon