Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2015, 00:46
Cyn Cyn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2015
Berichten: 1
Cyn is on a distinguished road
Question sollicitatiebrief werkconsulent werkintake

Hoi hoi,

Is er toevallig iemand die mij zou willen voorzien van feedback op onderstaande motivatiebrief voor de functie "Werkconsulent Werkintake" bij een gemeente.

Beschrijving vacautre: Het doen van werkintakes en een grondige probleemanalyse om te komen tot een goede diagnose. Je bent verantwoordelijk voor:
het houden van intakegesprekken;
Het stellen van een diagnose van mogelijkheden om te werken of te participeren;
maken van een professionele analyse van de afstand tot de arbeidsmarkt van de werkzoekenden;
beheren van de caseload;

Dit zijn de eisen die gesteld worden: Wij zoeken kandidaten die acteren op HBO nivo en minimaal 1 tot 3 jaar werkervaring hebben in het werkveld. Als je geen ervaring hebt met het voeren van intakegesprekken is het onnodig te reageren. Bij voorkeur heb je ervaring met Sonar of RMW.

Ik heb geen eerdere ervaring als werkconsulent en ook niet met de programma's SOnar en RMW. Alvast bedankt voor het lezen!


Met grote belangstelling las ik op de website van G.us, dat u op zoek bent naar een “Werkconsulent Werkintake” voor de gemeente Rotterdam.

Momenteel bevind ik mij in de afrondende fase van de opleiding Human Resource Management (Personeel en Arbeid) en verwacht ik in augustus mijn diploma in ontvangst te nemen. Ter afronding van de opleiding Human Resource Management (voorheen Personeel en Arbeid) heb ik onderzoek gedaan naar een specifiek verschijnsel door de inzet van Social Return. Social Return is een overheidsmaatregel en wordt ingezet bij bedrijven om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te bieden om werkervaring op te doen. Tijdens dit onderzoek heb ik veel geleerd over deze doelgroep. Vaak zijn deze mensen zelf niet bewust van de mogelijkheden om nu of na een participatietraject weer aan het werk te gaan.

Tijdens bovengenoemde studie heb ik zelfstandig een loopbaantraject ontwikkeld en hierbinnen cliënten begeleid. Daarnaast heb ik tijdens deze studie kennis opgedaan over de WWB en aanverwante wet- en regelgeving en ben ik op de hoogte van de vervangende Participatiewet. Tijdens mijn stageperiodes als arbeidsbemiddelaar, heb ik vele intakegesprekken met werkzoekenden gevoerd. In mijn huidige baan, tevens een overheidsinstantie, heb ik te maken met een veelzijdigheid aan binnenkomende meldingen en het analyseren van informatiesystemen. Per melding wordt er van mij verwacht om te komen tot een goede analyse om vervolgens input te leveren voor het vervolgtraject.

Sterke eigenschappen van mij zijn; gezonde dosis mensenkennis, communicatief sterk, een goed inlevingsvermogen, energievol en ondernemend. Daarnaast Ik ben gedreven en wil zoveel mogelijk uit mijn werkomgeving halen door met open ogen en oren om mij heen te kijken, te luisteren en mee te werken waar nodig binnen de organisatie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2015, 10:12
knibbel053@gmail.com knibbel053@gmail.com is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2015
Berichten: 21
knibbel053@gmail.com is on a distinguished road
Standaard

Hoi
Heb ook niet zoveel ervaring, maar hierbij een paar dingen die me zijn opgevallen:

Je zet achter human resource (personeel en arbeid) lijkt mij niet nodig.

De eerste zin kan pakkender, nu is het nietszeggend
Ik mis een afsluitende zin

Groeten
P
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief, werkconsulent, werkintake

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon