Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 mei 2017, 16:10
Florine Florine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2017
Berichten: 5
Florine is on a distinguished road
Standaard Totaal vastgelopen

Eind 2007 voltooide ik de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen. Tijdens mijn studie koos ik voor de richting Tekst en Communicatie. Schrijven is mijn passie en ik hoopte een leuke baan te vinden als tektschrijver of redacteur.

Helaas bleek het na mijn afstuderen niet gemakkelijk om een baan te vinden in mijn richting. Ik besloot fulltime te gaan werken bij de zorgverzekeraar waar ik als student al een bijbaan had en in de tussentijd te solliciteren op leuke functies.

In 2008 brak de kredietcrisis uit en werd het mij duidelijk dat ik veel creatiever moest worden in mijn zoektocht naar voldoenend werk. Daarom besloot ik mij op freelance- en projectbasis te manifesteren als tekstschrijver. Dit leverde mij uiteindelijk een baan op als tekstschrijver bij een marketingbureau, waar ik 2,5 jaar met veel plezier werkte totdat belangrijke klanten vertrokken (niet mijn schuld ) en mijn werkgever moest saneren.

Om een lang verhaal kort te maken: na een aantal maanden als freelancer te hebben gewerkt vanuit huis verlangde ik naar meer vastigheid en besloot ik terug te keren naar de financiële dienstverlening. Ik kon voor een jaar aan de slag bij een grote bank en maakte vervolgens de overstap naar een kleinere investeerder, waar ik nu alweer 2 jaar werk.

Over de sfeer op mijn werk heb ik niets te klagen. Mijn collega's zijn aardig en mijn leidinggevenden hebben professionaliteit hoog in het vaandel staan. Het grote probleem is mijn takenpaket. Ik voel me niet uitgedaagd en haal nul voldoening in mijn werk. Het cijfermatige aspect van mijn functie is niet waar ik goed in ben en ik weet dan ook zeker dat een promotie in mijn huidige baan er niet inzit.

Mijn beoordelingen zijn desalnietemin ok maar ik moet echt mijn best doen om het hoofd boven water te houden, mentaal gezien dan. Ik heb vaak last van huilbuien en moet iedere ochtend moed verzamelen om naar mijn werk te gaan. Als gevolg hiervan meld ik mij vaker ziek dan ik ooit eerder heb gedaan. Ook in het weekend blijf ik vaak thuis omdat ik geen fut meer heb om iets te ondernemen.

Uiteraard heb ik bij mijn manager aangekaart dat ik mij graag verder wil ontwikkelen bij op communicatie-gebied, maar dit heeft niets opgeleverd. Daarom ben ik sinds anderhalf jaar volop aan het solliciteren maar dit levert helemaal niets op. Steeds word ik afgewezen omdat ik te weinig specifieke ervaring heb ten opzichte van mensen die al jaren op een grote communicatieafdeling werken. 'Waarom probeer je niet een functie te vinden die aansluit bij je huidige' hoor ik regelmatig, maar dat is dus precies wat ik niet wil.

Inmiddels ben ik 32 en zit ik vast. Het salaris behorende bij mijn huidige baan is matig (ook een grote bron van frustratie) en ik heb helaas niet de middelen om een nieuwe studie te gaan volgen. Bovendien zou ik niet weten wat ik zou willen doen. Het enige wat ik wil is een kans om werkelijk iets te doen met mijn communicatie-achtergrond en mij verder ontwikkelen in een richting die ik leuk vind.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die vanuit een soortgelijke situatie het roer hebben omgegooid? Alvast bedankt voor jullie tips
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2017, 11:28
Springmuis Springmuis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2017
Berichten: 4
Springmuis is on a distinguished road
Standaard Herkenbaar

Hoi Florine,

Herkenbaar. Ik zit in een soortgelijke situatie helaas. Heel kort samengevat heb ik een agrarische Hbo lerarenopleiding gedaan en daarna nog een WO-opleiding waar ik beiden 'niets mee kan'. Ja je 'hebt er altijd iets van geleerd' zeggen ze dan, maar ja, wat heb ik daaraan als ik er niet mee aan de bak kom?

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet en hoop via dit forum ook een gouden tip te krijgen. Ik heb afgelopen twee jaar een MBO-niveau 4 opleiding gedaan (via LOI, dan is het betaalbaar) maar loop nu stage (alle vakken al afgerond) en heb nu al geen zin meer (te weinig uitdaging, om niet te spreken van het slechte salaris).

Ik overweeg voor mezelf te beginnen maar ben eigenlijk niet zo'n risiconemer (en al helemaal geen netwerker), dus ik vind het een beetje 'eng'. Misschien dat het voor jou wel een optie is?

Veel succes (en sterkte), ik leef met je mee!

Springmuis
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 mei 2017, 12:43
Florine Florine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2017
Berichten: 5
Florine is on a distinguished road
Standaard

Hoi Springmuis,

Bedankt voor je reactie. 'Maar het is toch nooit voor niets geweest' is inderdaad wat ik ook te horen krijg als ik laat vallen dat mijn studie eigenlijk gewoon weggegooid geld was. Dooddoener eerste klas. Daarom spreek ik er nog maar weinig over met vrienden/familie. Ik denk dat het lastig te begrijpen is als je niet in dezelfde situatie zit.

Ik heb een poosje als freelancer gewerkt maar zoals je zegt is het risico nogal groot, vandaar dat ik weer terug in vaste dienst ben gegaan. Het lijkt me niets om mij iedereen maand maar te moeten afvragen of ik de huur wel kan betalen (ik woon alleen dus kan de vaste lasten met niemand delen).

Als ik jouw verhaal zo lees...zou het misschien mogelijk zijn voor jou om je didactische vaardigheden binnen een ander kader in te zetten? Als docent op een middelbare school bijvoorbeeld? Of lijkt je dat niets?

Ik heb gisteren weer twee sollicitatiebrieven de deur uitgedaan. Laat de afwijzingen maar komen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 mei 2017, 13:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florine Bekijk bericht
Daarom ben ik sinds anderhalf jaar volop aan het solliciteren maar dit levert helemaal niets op. Steeds word ik afgewezen omdat ik te weinig specifieke ervaring heb ten opzichte van mensen die al jaren op een grote communicatieafdeling werken.
Ik heb niet echt een oplossing in jouw situatie, maar wil je wel aanmoedigen om vol te houden. Het gaat steeds beter met de economie en er ontstaan nieuwe mogelijkheden op de arbeidsmarkt.

Citaat:
'Waarom probeer je niet een functie te vinden die aansluit bij je huidige' hoor ik regelmatig, maar dat is dus precies wat ik niet wil.
Kun je iets creatiefs bedenken met dat 'aansluit bij'? Dus niet een vervolg op je huidige werk, want dat wil je kennelijk niet. Maar bijvoorbeeld een functie die met je opleiding én je huidige werk te maken heeft. Een combiprofiel. Schrijven over financiële zaken bijvoorbeeld. Of financieel adviseren of trainen van tekstschrijvers/communicatiemedewerkers. Ik verzin maar even wat.

Hoe sta je qua ict-kennis en -vaardigheden op je cv?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 juni 2017, 14:02
Florine Florine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2017
Berichten: 5
Florine is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Ik heb niet echt een oplossing in jouw situatie, maar wil je wel aanmoedigen om vol te houden. Het gaat steeds beter met de economie en er ontstaan nieuwe mogelijkheden op de arbeidsmarkt.



Kun je iets creatiefs bedenken met dat 'aansluit bij'? Dus niet een vervolg op je huidige werk, want dat wil je kennelijk niet. Maar bijvoorbeeld een functie die met je opleiding én je huidige werk te maken heeft. Een combiprofiel. Schrijven over financiële zaken bijvoorbeeld. Of financieel adviseren of trainen van tekstschrijvers/communicatiemedewerkers. Ik verzin maar even wat.

Hoe sta je qua ict-kennis en -vaardigheden op je cv?
Bedankt voor je aanmoediging. Ik hoor de laatste tijd inderdaad vaker dat de arbeidsmarkt weer aantrekt dus ik hoop daar voor mijn pensioen nog van te profiteren

Mijn meest recente sollicitaties hebben voornamelijk betrekking op communicatiefuncties binnen de financiële dienstverlening. Ik ben een aantal keren op gesprek geweest voor een dergelijke functie maar het probleem is steeds dat mijn concurrentie echt exact de ervaring heeft die ze zoeken. Dat is wat ik vaak terugkrijg als feedback: 'je zou uitstekend in het team passen maar andere sollicitanten hebben meer specifieke ervaring'. Misschien doe ik dan toch iets fout in het beschrijven van mijn ervaring? Ik zal de informatie over het combiprofiel eens goed doorlezen.

Mijn IT skills zijn geloof ik wel redelijk. Werk veel met Office (net als vrijwel iedereen hehe) en in content management systemen. Ik heb ook basiskennis HTML.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 juni 2017, 07:34
Mendy91 Mendy91 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2017
Berichten: 2
Mendy91 is on a distinguished road
Standaard

Ik volg dit bericht even. Ik ben 25 en ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Het is alleen bij mij zo dat ik geen vast contract heb en dat ik steeds mijn baan kwijt raak.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 juni 2017, 12:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florine Bekijk bericht
Misschien doe ik dan toch iets fout in het beschrijven van mijn ervaring?
Misschien kun je er een draai aan geven. Je hebt als ik het goed begrijp zo'n 9 jaar werkervaring. Dat moet toch ergens relevant zijn?

Citaat:
Mijn IT skills zijn geloof ik wel redelijk. Werk veel met Office (net als vrijwel iedereen hehe) en in content management systemen. Ik heb ook basiskennis HTML.
Okay, niks mis mee. Ik dacht aan de schaarste aan ICT-deskundigen, maar dit is denk ik een te smalle basis om jezelf ICT-deskundige te noemen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 juni 2017, 11:44
Florine Florine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2017
Berichten: 5
Florine is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mendy91 Bekijk bericht
Ik volg dit bericht even. Ik ben 25 en ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Het is alleen bij mij zo dat ik geen vast contract heb en dat ik steeds mijn baan kwijt raak.
Wat vervelend om te horen! De vrijheid van werken op projectbasis klinkt goed maar ik snap dat die onzekerheid killing kan zijn, dat heb ik zelf ook ondervonden. In welke sector werk je?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 5 juni 2017, 11:49
Florine Florine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2017
Berichten: 5
Florine is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Misschien kun je er een draai aan geven. Je hebt als ik het goed begrijp zo'n 9 jaar werkervaring. Dat moet toch ergens relevant zijn?
Ja dat lijkt mij ook, maar potentiële werkgevers denken daar toch anders over. Een deel van het probleem is dat ik voornamelijk aan de uitvoerende kant heb gewerkt. Ik zou graag meer willen meedenken over strategie maar dan moet ik daar wel eens een keer de kans voor krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Okay, niks mis mee. Ik dacht aan de schaarste aan ICT-deskundigen, maar dit is denk ik een te smalle basis om jezelf ICT-deskundige te noemen.
Ah, bedoelde je het op die manier. Nee, ik denk dat je gelijk hebt. Heb geen ervaring op het gebied van applicatiebeheer etc.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik loop totaal vast op de arbeidsmarkt.. advies gevraagd! Dutchboy33 Loopbaanvragen 8 16 juni 2016 11:37
Werkervaring totaal verschillend van opleiding JudithK Loopbaanvragen 1 5 mei 2014 10:59
Brief in e-mail: Lay out totaal veranderd! TimdeRoos Sollicitatiebrief en cv 2 18 mei 2010 23:18
Totaal verkeerde keuze gemaakt! thor2002 Loopbaanvragen 6 5 december 2008 13:36
Begeleiding van medewerkers uit de gezondheidszorg die zijn vastgelopen in hun werk wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 1 februari 2008 13:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon