Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2008, 17:04
Neverlight Neverlight is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 4
Neverlight is on a distinguished road
Standaard Bedrijfseconomie Universitair, twijfel..

Hallo allemaal!

Ik had gehoopt dat dit niet bij mij zou voorkomen, maar blijkbaar toch wel..de twijfel slaat toe.
Lange tijd heb ik gedacht dat dit echt de studie was waar ik voor wilde gaan.

Het is net begonnen, maar we krijgen enorm veel Wiskunde, en in combinatie met Microeconomie (waar ook veel wiskunde in terug komt) lukt het mij nauwelijks om bij te blijven en alles te snappen. Ik had dit totaal niet verwacht. Natuurlijk is dit erg vroeg om over de studie te oordelen, maar mocht dit toch niet de studie voor mij zijn, dan wil ik dat graag zo snel mogelijk weten.
Ik heb het gevoel dat deze Wiskunde een enorm knelpunt voor mij gaat worden, en ik wil dus geen jaar vergooien.
Nou schijnt het zo te zijn dat later in het jaar (misschien ook later in de studie?) deze wiskunde minder veel zal terugkomen zoals ik nu in het begin krijg.
Ik heb eens gekeken in de boeken van Macro-Economie en Financial accounting, deze zal ik later in het jaar krijgen, en dit leek mij allemaal wel mee te vallen en meer in mijn interessegebied liggen.
Ik twijfel aan mijn studie, misschien ga ik eens een kijkje nemen bij bedrijfswetenschappen colleges..

Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van zaken?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2008, 17:08
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Bedrijfseconomie Universitair, twijfel..

In dat geval kun je het beste contact opnemen met een decaan op school en bespreken wat er voor opties zijn, wat betreft bijvoorbeel het wisselen van studie, hoe dat met de kosten moet en als je dat wilt, hoe je eventueel nog meer hulp kunt krijgen voor je huidige studie.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2008, 17:11
Neverlight Neverlight is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 4
Neverlight is on a distinguished road
Standaard Re: Bedrijfseconomie Universitair, twijfel..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Zijn er geen medestudenten die je kunnen helpen met je wiskunde en dat je in het begin samen kunt studeren? Misschien kun je hen later weer met een ander vak helpen of samen werkstukken maken.

Kun je hier iets mee?
Dat ben ik misschien even vergeten te vertellen! Ik wordt continue geholpen door medestudenten, en dan nog is het vaak moeilijk te snappen...
Daarnaast kan ik niet continue aan andere personen blijven hangen denk ik..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 september 2008, 17:19
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Bedrijfseconomie Universitair, twijfel..

Ik heb per ongeluk over mijn andere bericht heengeschreven, maar dat had je al gelezen. Zie mijn schrijven boven jouw schrijven
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 september 2008, 20:43
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Bedrijfseconomie Universitair, twijfel..

Hallo,

Vervelend dat je studie nu zo tegenvalt.

Ik zou met een decaan overleggen (evt. ook met studenten die al verder zijn in studie) of wiskunde een groot onderdeel blijft van studie. Zo niet, dan proberen hier doorheen te komen met bijvoorbeeld bijles. Dan hoef je voor je gevoel ook niet zo te leunen op andere studenten.

Mocht wiskunde een groot onderdeel blijven, dan zou ik zou gauw mogelijk switchen inderdaad.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bedrijfseconomie of Accountancy? Excellance Opleiding kiezen en volgen 5 18 mei 2014 19:17
Twijfel over studiekeuze ivrh Opleiding kiezen en volgen 0 7 september 2008 11:13
Twijfel erg over sollicitatiebrief Consulent WMO dwirp Sollicitatiebrief en cv 1 12 maart 2008 10:13
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
LOI bedrijfseconomie goede basis voor masteropleiding universiteit? Lynn Opleiding kiezen en volgen 1 19 september 2006 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon