Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2005, 15:19
jeroen jeroen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2005
Berichten: 1
jeroen is on a distinguished road
Standaard wat vinden jullie?

ik heb zo juist een open sollicitatiebrief geschreven die ik wil versturen naar diverse woningbouw corporaties. heeft er iemand nog tips en/of op en aanmerkingen? alvast bedankt voor jullie hulp!

groeten jeroen




Betreft: Open sollicitatie

Didam, 17 oktober 2005

Geachte heer/mevrouw,

Jong, enthousiast, dienstverlenend en commercieel werkend. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom stuur ik deze open sollicitatiebrief.

Na mijn afstuderen van de opleiding facility management, ben ik 4 weken gaan werken in Amerika, omdat dit een van mijn wensen was voordat ik fulltime de arbeidsmarkt ga betreden. Nu ik deze wens van mij in vervulling heb laten gaan ben ik zoekende naar een passende baan.

In het verleden ben ik hoofdzakelijk werkzaam geweest in de horeca en heb ik gedurende mijn stage en afstuderen diverse takken van facility management mogen uitoefenen. Graag zou ik mijn kennis en ervaringen die ik heb opgedaan tijdens mijn studie en werkverleden willen uitbouwen in een functie met betrekking tot woningbouw omdat deze sector mijn interesse heeft gewekt gedurende mijn opleiding facility management.

In mijn werk is gebleken dat ik beschik over zeer goede communicatieve vaardigheden, in Engels en Nederlands zowel in woord en geschrift. Daarnaast beschrijft men mij als een zorgvuldig persoon die beschikt over een hoge mate van zelfstandigheid. Gedurende mijn opleiding en werk heb ik altijd het motto gehad "een probleem is er om opgelost te worden" dit motto hanteer ik nog steeds, samen met een hoge dosis zelfinitiatief en een pragmatische werkhouding.

Ik ben mij ervan bewust dat ik nog weinig werkervaring heb, maar ik ben erg enthousiast, gedreven en leergierig en ben er daarom van overtuigd dat ik met mijn opleidingen en mijn opgedane ervaringen uitstekend zal functioneren op diverse departementen binnen uw organisatie.

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om een en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop dat ik daarna nog net zo enthousiast kan zijn als dat ik nu ben!

In afwachting tot uw reactie teken ik.

Met vriendelijke groet,







Jeroen Kloos

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2005, 02:25
Erni
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat vinden jullie?

Hierbij wat opmerkingen en suggesties:

Geachte heer/mevrouw,

--- Probeer gerichte brieven te sturen. Bel de woningbouwvereniging op en vraag bijvoorbeeld wie Hoofd P&O is, of aan wie je open sollicitaties kunt richten. Dan heb je ook meteen een aanleiding om meer informatie te vragen.

Jong, enthousiast, dienstverlenend en commercieel werkend. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom stuur ik deze open sollicitatiebrief.

---- Stuur je deze brief omdat je jong etc. bent? Nee, je stuurt je brief omdat je op zoek bent naar een facilitaire baan bij een woningbouwbedrijf. Op zich heb je een pakkende intro, alleen niet in de goede context. Probeer aan te sluiten bij het woningbouwbedrijf waar je solliciteert. Kijk op hun website, aan wie verhuren ze, wat is hun visie, missie etc.? Zeg daar iets enthousiasts over.

Na mijn afstuderen van de opleiding facility management, ben ik 4 weken gaan werken in Amerika, omdat dit een van mijn wensen was voordat ik fulltime de arbeidsmarkt ga betreden. Nu ik deze wens van mij in vervulling heb laten gaan ben ik zoekende naar een passende baan.

--- Deze zin is wat mij betreft overbodig. Deze werkervaring zet je in je CV. Had het met facility management in Nederland te maken? Het gaat maar over 4 weken, vanaf een half jaar of meer zou ik het relevant vinden.

In het verleden ben ik hoofdzakelijk werkzaam geweest in de horeca en heb ik gedurende mijn stage en afstuderen diverse takken van facility management mogen uitoefenen. Graag zou ik mijn kennis en ervaringen die ik heb opgedaan tijdens mijn studie en werkverleden willen uitbouwen in een functie met betrekking tot woningbouw omdat deze sector mijn interesse heeft gewekt gedurende mijn opleiding facility management.

---- Probeer lijdende zinnen te voorkomen. Dus niet ....werkzaam geweest maar: werkte ik. Bijvoorbeeld: In mijn studententijd werkte ik veel in de horeca. Tijdens mijn stage en afstuderen leerde ik over veel facetten van facility management. De woningbouw wekte in die tijd mijn interesse omdat.... Graag wil ik die kennis en ervaring verder uitbouwen als (welke functie(s) had je voor jezelf in gedachten?).

In mijn werk is gebleken dat ik beschik over zeer goede communicatieve vaardigheden, in Engels en Nederlands zowel in woord en geschrift. Daarnaast beschrijft men mij als een zorgvuldig persoon die beschikt over een hoge mate van zelfstandigheid. Gedurende mijn opleiding en werk heb ik altijd het motto gehad "een probleem is er om opgelost te worden" dit motto hanteer ik nog steeds, samen met een hoge dosis zelfinitiatief en een pragmatische werkhouding.

--- Hoe is gebleken dat je die communicatieve vaardigheden hebt? Bij een Nederlandse woningbouwvereniging zul je geen Engels nodig hebben. Probeer iets over jezelf te vertellen dat aansluit bij wat de woningbouwvereniging zoekt. Je werk verwijst denk ik voornamelijk naar je horeca ervaring. Probeer voorbeelden te geven van situaties waaruit blijkt dat je pragmatisch, initiatiefrijk en accuraat werkt.

Ik ben mij ervan bewust dat ik nog weinig werkervaring heb, maar ik ben erg enthousiast, gedreven en leergierig en ben er daarom van overtuigd dat ik met mijn opleidingen en mijn opgedane ervaringen uitstekend zal functioneren op diverse departementen binnen uw organisatie.

-----Eerst refereer je uitgebreid naar je werk en je persoonlijke eigenschappen die je daar inzette, nu heb je het opeens over weinig werkervaring. Waarschijnlijk bedoel je gerichte werkervaring. Ik ken je CV niet, maar kun je zaken als organiseren, regelen, overzicht houden etc. uit je horecatijd 'vertalen' naar facility management?

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om een en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop dat ik daarna nog net zo enthousiast kan zijn als dat ik nu ben!

--- Hoop je dat je nog steeds zo enthousiast kunt zijn omdat het bedrijf je niet tegen gaat vallen? Dit is een ambigue en overbodige zin. Maak het niet ingewikkeld en schrijf dat je hoopt dat deze brief reden zal zijn voor een nadere kennismaking.

In afwachting tot uw reactie teken ik.

Met vriendelijke groet,







Jeroen Kloos
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2005, 13:16
BAS BAS is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 17
BAS is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie?

Ik denk dat je genoeg kunt verbeteren. Als je meer info. wilt post dan de verbeterde versie.

gr
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan???? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 21 april 2006 15:10
Sollicitatiebrief projectleider ICT. Wat vinden jullie ervan? Joris van de Wijngaard Sollicitatiebrief en cv 4 12 april 2006 15:53
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon