Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2016, 14:25
romeo-020 romeo-020 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2016
Berichten: 3
romeo-020 is on a distinguished road
Standaard Welk salaris kan ik volgens jullie vragen?

Ik werk momenteel 2 jaar bij een bedrijf dat electrische autotjes(soort golfcars) maakt. Ik ben opgeklomen van werkplaatsmedewerker (minimumloon), naar wekplaats manager(chef)E1900 bruto. ik geef leiding aan ongerveer 3 monteurs. Er is mij gevraagt met een voorstel te komen voor een salaris omdat over een paar maanden mijn contract afloopt en ik een vaste aanstelling krijg.

huidige functie: werkplaats manager(chef) E1900 BRUTO per maand

pensioen regeling: GEEN
rijskosten: GEEN
auto van de zaak: NEE
eindejaarsuitkering bonus of 13e maand: NEE

aantal uren: Voltijd 40uur( zo nu en dan werk ik wat langer door)


welk salaris aanbod is naar jullie mening rieeel?

zelf denk ik rond de E2800 bruto per maand aangezien ik geen pensioen opbouw en geen reiskosten etc ontvang.

Ik zit met nog iets er zijn een x aantal maanden geleden flex monteurs met weinig sleutel ervaring aangenomen, deze werken 3 tot 4 dagen per week en hun uurloon is E12,50 (bij dit contract blijft je bruto salaris het zelfde of bijna het zelfde als netto en verdienen dus meer is ik "de werkplaats manager met iets meer als E11 per uur"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 oktober 2016, 22:42
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Beste Romeo,

Beetje vreemd, ik lees nergens over een CAO waar jij onder valt of zou kunnnen vallen. Is dit de reden dat jij geen afdracht pensioenpremie hebt?

Ook vreemd dat na 2 jaar met goede werkresultaten de werkgever vraagt aan de werknemer wat wil jij verdienen.

Ik mis jouw leeftijd.

Tip: Bekijk eens bruto-netto programma op internet
Bekijk eens loonwijzer.nl

€ 2.800 bruto kaal MET pensioenpremie is netto meestal tussen € 1.750 - € 1.850


Ben jij niet bang dat jij wordt uitgespeeld? Voorbeeld: Als jij € 2.800 zegt, draait wellicht jouw werkgever met de ogen en roept "te duur". Vervolgens mag jij blijven werken op jouw huidige loon en een van jouw collega's doet het voor € 2.400.....

Waarom koppel jij de vraag niet terug naar jouw werkgever met "doet u eens een voorstel" (met bruto-netto berekening) "Ik ben een kei in het repareren van golfkarretjes en werk met plezier en heb minder verstand van bruto-netto zaken" !

Laatst gewijzigd door Werkenisleuk; 19 oktober 2016 om 22:59 Reden: vraag vergeten "Ik mis jouw leeftijd"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2016, 11:07
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Te duur!

Hallo Romeo,

Een sprong van 1900 naar 2800 in één keer is nogal fors. De reactie "te duur" kun je dan wel verwachten. Wat misschien wel afgesproken kan worden is een stappenplan dat je na verloop van tijd op dat salarisniveau brengt. In dat stappenplan kunnen voorwaarden afgesproken worden (doelen in het werk waar jij invloed op hebt, opleidingen). Misschien dat je hierover alvast na kunt denken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2016, 14:34
romeo-020 romeo-020 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2016
Berichten: 3
romeo-020 is on a distinguished road
Standaard

ik ben momenteel 26 jaar en hier 2 jaar werkzaam. ik ben begonnen met een minimuloon vandaar dat ik deze grote sprong wil maken. naar mijn mening had mijn instapsalaris al hoger moeten zijn. niemand bij ons in het bedrijf bouwd een pensioen op via werk, sommige collegas hebben zelf een pensioen fons waar ze maandelijks een bedrag naar over maken. werkervaring heb ik genoeg ik sleutel al zo een 10 jaar aan autos en andere motorvoertuigen.

als ik wat vacaturen opzoek van werkplaats manager zijn de salarisen tussen de 2400 en 3000euro

mvg
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 november 2016, 14:18
romeo-020 romeo-020 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2016
Berichten: 3
romeo-020 is on a distinguished road
Standaard

nog iemand een idee?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 november 2016, 21:55
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Die tip heb ik jou al op 19 oktober gegeven.

"Waarom koppel jij de vraag niet terug naar jouw werkgever met "doet u eens een voorstel" (met bruto-netto berekening) "Ik ben een kei in het repareren van golfkarretjes en werk met plezier en heb minder verstand van bruto-netto zaken" !"

Ofwel: laat je werkgever met een voorstel komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
Welk salaris is redelijk? AMN1983 Sollicitatiegesprek 4 31 januari 2010 22:02
Loopt deze zin een beetje volgens jullie? HelloTweety Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 16:50
Dilemma: nieuwe functie, maar lager salaris volgens CAO chnny10 Salaris 1 2 oktober 2007 12:46
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon