Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2011, 19:43
wilma1 wilma1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2011
Berichten: 3
wilma1 is on a distinguished road
Standaard Briefje geheugensteun meenemen?

Ik heb woensdag mijn sollicitatiegesprek.
Is het handig een briefje met steekwoorden over de vragen die gesteld worden, mee te nemen? Er zijn namelijk 5 onderwerpen waar vragen over gesteld worden. Er wordt gewerkt met het STAR model. Dus ik moet met voorbeelden komen. Ik heb nu de vrees dat ik op het moment supreme voorbeelden vergeet. Komt dit niet knullig over?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2011, 20:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Ik zou het een beetje raar vinden ja, om een sollicitant tegenover me te zien die voor het beantwoorden van een vraag op een spiekbriefje kijkt. Die STAR-verhalen zou ik vooraf goed voorbereiden en proberen te onthouden.

Bij de afsluiting van het gesprek ("Heeft u nog vragen?") even je lijstje checken, of tijdens rustmomenten, zou niet zo gek zijn.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 maart 2011, 21:02
wilma1 wilma1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2011
Berichten: 3
wilma1 is on a distinguished road
Standaard

bedankt Rene voor je antwoord.

Ik merk aan mijzelf dat ik het te goed wil doen en dat ik dingen vergeet. Ik zal het briefje achterwege laten.

Wat betreft het kopje Heb je nog vragen" Vind ik ook zo'n lastige. Ik solliciteer intern dus weet al zo'n beetje hoe het reilt en zeilt bij ons. Hoe belangrijk is het om een vraag te bedenken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2011, 22:17
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilma1 Bekijk bericht
Hoe belangrijk is het om een vraag te bedenken?
Dat wordt in het algemeen als vrij belangrijk gezien, om het gesprek een beetje gelijkwaardig te houden en een positieve geïnteresseerde houding te laten zien. Tips in het artikel: Zelf vragen stellen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 maart 2011, 22:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

bedankt voor het antwoord.

Ik denk dat ik nu maar geen vragen ga bedenken die ik dan kan gaan stellen. Ik laat het gesprek over mij heen komen en probeer daar vragen uit te formuleren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 maart 2011, 14:40
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ik zou voor willen stellen om juist een aantal vragen vooraf te bedenken die niet direct met de functie te maken hebben. Denk b.v. toekomstige mogelijkheden, sfeer op de afdeling, ruimte voor initiatief, etc. Je zegt dat je zo'n beetje weet hoe het reilt en zeilt, dan kun je juist daarop ingaan.

P.s.: wat ik overigens zelf niet raar zou vinden is dat je een notitieblok meeneemt om tijdens het gesprek zaken te noteren. Ik weet niet of dat gebruikelijk is bij werknemers sollicitaties, maar voor gedetacheerden is het niet raar om een intake gesprek bij een klant op die manier te voeren.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 maart 2011, 12:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
P.s.: wat ik overigens zelf niet raar zou vinden is dat je een notitieblok meeneemt om tijdens het gesprek zaken te noteren. Ik weet niet of dat gebruikelijk is bij werknemers sollicitaties, maar voor gedetacheerden is het niet raar om een intake gesprek bij een klant op die manier te voeren.
Dat is ook bij 'gewone' sollicitaties helemaal niet zo raar hoor. Als je maar niet continu aan het schrijven bent .
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mag ik iemand meenemen naar het beoordelingsgesprek? bonfoks Je rechten en plichten als werknemer 5 5 februari 2011 00:27
Salarisstrook meenemen bij salarisonderhandelingen frits Salaris 2 24 november 2008 22:34
en nog een briefje, ik hou ook van jullie nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2006 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon