Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 april 2016, 09:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Nu ga ik even advocaat van de duivel spelen :-):

Citaat:
Wat mij juist aanspreekt is, met financiële cijfers werken, berekeningen etc.
Waarom wil je met cijfers werken? Hoe weet je dat je dit wilt? Heb je hier al ervaring mee? Heb je een opleiding gedaan in die richting of volg je momenteel een opleiding om je hier verder in te bekwamen?

Citaat:
Waardering van klanten als ze je goed helpen.
Ik neem aan dat je bedoelt dat jij ze goed geholpen hebt ...
Maar hoe doe je dat dan? Hoe zorg JIJ ervoor dat een klant tevreden is over jouw hulp en wat levert dit de organisatie waarvoor jij werkt op?

Citaat:
En als bijzaak, vind het mooi als iedereen netjes gekleed is binnen een bedrijf.
Nu begrijp ik wat je bedoelt met een formele sfeer. Maar dat is iets anders dan een net pak aan hebben. Bij een formele sfeer is er sprake van een duidelijke hiërarchie, spreek je je meerdere met 'u' aan en ga je niet zo losjes met elkaar om.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 april 2016, 11:45
Bastiaan1989 Bastiaan1989 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2016
Berichten: 8
Bastiaan1989 is on a distinguished road
Standaard

Haha.

"Waarom wil je met cijfers werken? Hoe weet je dat je dit wilt? Heb je hier al ervaring mee? Heb je een opleiding gedaan in die richting of volg je momenteel een opleiding om je hier verder in te bekwamen?"


Wiskunde heeft mij altijd al aangesproken, dat was mijn beste vak op school omdat ik mij daar echt voor interesseerde dus ook mijn best voor deed.
Ik vind het leuk om berekeningen te maken. Cijfers te vergelijken, analyseren, waar je b.v. het beste een hypotheek kan afsluiten en onderbouwen. Het beste er uit willen halen.

Ik heb MBO-4 Ondernemermanager gedaan, daar kwam aardig wat rekenwerk in voor.

Begin dit jaar ben ik met Wet Financieel Toezicht-Basis begonnen.




"Ik neem aan dat je bedoelt dat jij ze goed geholpen hebt ...
Maar hoe doe je dat dan? Hoe zorg JIJ ervoor dat een klant tevreden is over jouw hulp en wat levert dit de organisatie waarvoor jij werkt op?"


Ik ben iemand die eerlijk is en met de klant meedenkt, ik wil de beste oplossing voor hem. Ik probeer hem niet iets aan te smeren maar heb echt het beste met hem/haar voor. IK verkoop liever iets niet dan dat de klant het gevoel krijgt niet tevreden over het product te zijn.

Doordat ik zo eerlijk en mee denk met de klant komt die bij mij terug.
Als de klant terugkomt bij mij, levert het bedrijf dat meer omzet op en wat vooral ook belangrijk is, positieve reclame naar andere potentiële klanten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 april 2016, 11:51
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hoppa! Kijk nu nog eens naar je pitch. Hoe zou je 'm scherper kunnen formuleren met deze brokjes tekst?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 april 2016, 17:45
Bastiaan1989 Bastiaan1989 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2016
Berichten: 8
Bastiaan1989 is on a distinguished road
Standaard

Goedemiddag, ik ben Bastiaan .....

Ik maak van mensen met 2 linkerhanden, 2 rechterhanden.
Dan vraagt u zich vast af, hoe doe ik dat? Bij ...(bouwmarkt) adviseer ik klanten hoe ze het beste een klus kunnen aanpakken. Daarnaast geef ik leiding, doe ik administratie en los klachten op.

Ik ben iemand die eerlijk is en met de klant meedenkt, ik wil de beste oplossing voor hem. Daardoor komt de klant terug bij mij, levert het bedrijf meer omzet op en wat vooral ook belangrijk is, positieve reclame naar andere potentiële klanten.

Cijfers en klanten adviseren zitten in mijn genen.
ik vind het leuk om berekeningen te maken. Cijfers te vergelijken, analyseren, waar je b.v. het beste een verzekering kan afsluiten en onderbouwen.

Ik wil niet dat een klant goed geholpen wordt, ik wil dat de klant als beste geholpen wordt. Wie wil dat nou niet?


Vind u deze versie beter? Kom ongeveer op 50sec. uit.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 april 2016, 10:54
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Vind u deze versie beter? Kom ongeveer op 50sec. uit.
Zeg maar jij

Ik vind hem beter, maar ik ben er nog steeds niet tevreden over. Ik vind je pitch nog steeds te algemeen en je toegevoegde waarde komt nog steeds niet duidelijk genoeg naar voren komt. Wat maakt jou nu uniek en waarom ben jij geschikt voor de bank- en verzekeringsbranche? Ik weet het: het is superlastig, maar jij moet jezelf zien te verkopen. Ik vind de laatste zin niet echt een uitsmijter. Je opening begin je best origineel en die zou ik er in houden. Kun je op het einde niet iets soortgelijks doen? Dan is het cirkeltje mooi rond ...
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een goede pitch is de beste eerste indruk Meel Sollicitatiegesprek 1 7 september 2015 17:51
De elevator pitch Primago advies Alle andere carričreonderwerpen 0 7 mei 2013 17:50
Tips voor elevator pitch? Wil klantadviseur worden bij grote bank 1Wendy Alle andere carričreonderwerpen 4 13 november 2012 09:08
Feedback op mijn elevator pitch? dorine Sollicitatiegesprek 12 19 oktober 2010 13:17
Open sollicitatiebrief naar andere bank Kuijper Sollicitatiebrief en cv 4 7 september 2007 15:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon