Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2007, 16:17
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Medewerker Dwangtraject/Incasso

Hoi hoi,

ik probeer al meerdere malen te solliciteren en dat doe ik ook maar wordt iedere keer afgewezen omdat ze een betere kandidaat hebben gevonden
nu heb ik weer een sollicitatiebrief opgesteld. deze keer is het anders omdat ik eigenlijk al bijna opgeef. ik weet dat ik het juist niet moet doen, maar het wordt moeilijk erin te geloven dat ik aangenomen wordt bij de instelling waar ik graag werkzaam wil zijn (gemeente).

graag is mijn verzoek mijn sol. brief na te kijken en commentaar erop te geven. mochten er fouten in zitten, graag corrigeren.

Hartelijk dank.

PS: ik solliciteer direct online, dus ga ik ervan uit dat ik geen adres, datum etc dergelijke hoeft te schrijven. Mocht t anders zijn, dan hoor ik het graag.

Geachte mevrouw X,

Graag solliciteer ik naar de functie Medewerker Dwangtraject/Incasso.

In mijn huidige werk heb ik regelmatig te maken met de stukken van een deurwaarderkantoor met het verzoek contact op te nemen met desbetreffende personen die een schuld hebben. Het is o.a. mijn taak contacten te onderhouden met zowel de klanten als met instanties. Het gaat zowel schriftelijk, telefonisch als in de spreekkamer.

Tijdens mijn studie van Management, Economie en Recht heb ik veel adviesbrieven gemaakt en adviezen moeten geven. Het verschilt natuurlijk per geval, maar het blijft in de grote lijnen hetzelfde.

Naast mijn werkervaring, een uitgebreide opleiding en mijn persoonlijke instelling beschik ik over een aantal belangrijke capaciteiten, waaronder het begeleiden van mensen, inzicht hebben in zowel cijfermatige als juridische aspecten. Dit pakket maakt het cirkel van mijn kennis en kunde rond.

Daarnaast beschik ik over de sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat zowel zelfstandig als in teamverband te werken. De nieuwe werkzaamheden heb ik ook snel onder de knie.

Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakinggesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
X
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2007, 17:22
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Medewerker Dwangtraject/Incasso

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lala Bekijk bericht
PS: ik solliciteer direct online, dus ga ik ervan uit dat ik geen adres, datum etc dergelijke hoeft te schrijven. Mocht t anders zijn, dan hoor ik het graag.
Bij een gemeente zou ik altijd klassiek solliciteren. Dat kan per e-mail, maar schrijf het als een brief.

Citaat:
Graag solliciteer ik naar de functie Medewerker Dwangtraject/Incasso.
Verzin iets originelers!

Citaat:
In mijn huidige werk heb ik regelmatig te maken met de stukken van een deurwaarderkantoor met het verzoek contact op te nemen met desbetreffende personen die een schuld hebben. Het is o.a. mijn taak contacten te onderhouden met zowel de klanten als met instanties. Het gaat zowel schriftelijk, telefonisch als in de spreekkamer.
Hieruit kan ik nog niet opmaken waar je werkt en wat jouw functie is. Bedoel je dat je bij een deurwaarderskantoor hebt gewerkt, of bij een organisatie die telkens rekeningen onbetaald liet?

Citaat:
Tijdens mijn studie van Management, Economie en Recht heb ik veel adviesbrieven geschreven en adviezen moeten geven.
Citaat:
Naast mijn werkervaring, een uitgebreide opleiding en mijn persoonlijke instelling beschik ik over een aantal belangrijke capaciteiten, waaronder het begeleiden van mensen, inzicht hebben in zowel cijfermatige als juridische aspecten.
Dit soort eigenschappen en vaardigheden zou ik beter proberen te onderbouwen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2007, 19:05
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Medewerker Dwangtraject/Incasso

Hoi Rene,
dank je voor je reactie. Ik had al 4 brieven geschreven met originele openingszinnen, maar volgens mij letten daar er niet op. een aantal voobeelden van de zinnen die ik gebruikt heb:
- Klantmanager Schuldhulpverlening! Mensen begeleiden en motiveren tot gedragsverandering. Dat is dé functie die me heel erg aanspreekt. In de door u vermelde hoofdtaken zie ik al mezelf aan het werk zijn.
- Een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Dat zijn eigenschappen die voor mij van toepassing zijn. Daarom solliciteer ik naar de functie preventiemedewerker schuldhulpverlening.
- Ik ben een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Daarom solliciteer ik naar de functie medewerker burgerzaken.

ik ga nog de door je aangeraden link raadplegen.
Heel erg bedankt.
groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon