Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 november 2012, 00:35
marco700 marco700 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 1
marco700 is on a distinguished road
Standaard Vast in een baan waar ik niet geschikt voor ben

Ten eerste ik ben niet hoog opgeleid, ik heb na lange tijd in een compleet andere sector gewerkt te hebben mijn huidige baan gekregen. Ik werk nu op kantoor, maar merk dat ik geen "feeling" voor dit werk heb.

Mijn leidinggevenden heeft ook al meermaals zijn twijfels over mij uitgesproken, hierdoor ben ik ook erg gestressed wat betreft mijn baan aan zich, ookal probeer ik dit zoveel mogelijk naast me te liggen.

Toch merk ik dat zijn twijfels wel ergens op berust zijn, ik merk zelf ook dat ik de dingen die ik doe me niet snel eigen maak.

Nu ongeveer 1 jaar verder, begin ik toch te twijfelen over mijn huidige werkzaamheden.

Het probleem is dat de banen niet voor het oprapen liggen, en door mijn gebrek aan degelijke opleiding en of werkervaring kan ik eigenlijk voor mijn gevoel geen kant op..Inmiddels ben ik 26, wil ik ook zeker zijn van een inkomen en een leven voor mezelf opbouwen. Nu lukraak ontslag nemen en dan maar hopen op het beste is me iets te risicovol. En wat ik anders wil/kan zou ik ook niet weten.

Mijn vraag?, advies wat betreft ik nu het beste kan doen, wat mijn mogelijkheden zijn. Misschien mensen die ongeveer in het zelfde scheutje zitten?

Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2012, 16:26
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn advies: met een loopbaanadviseur op zoek naar de juiste combinatie van leren en werken (MBO3/MBO4). Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2012, 18:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco700 Bekijk bericht
En wat ik anders wil/kan zou ik ook niet weten.
Wat denk je van: naast je baan een opleiding volgen voor wérk dat je wel goed ligt?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 november 2012, 01:55
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste Marco,

Een lastig pakket waarin je zit. Volgens mij is het belangrijkste al genoemd: Ga uitzoeken wat je wel wil in de toekomst. Als je dit weet kan je vervolgens een traject uitzetten om daar te komen. Een loopbaanconsulent kan je daarbij helpen.

Een andere mogelijkheid is om contact op te nemen met je leidinggevende. Hij weet hoe je functioneert en wanneer jij open kaart met hem speelt door aan te geven dat jijzelf ook wel in de gaten hebt dat het niet gaat zoals jullie beide graag zouden zien dat het gaat kan er een constructief gesprek ontstaan.

Wellicht zijn er andere functies binnen het bedrijf waar jij wel op je plek bent? Of willen ze bijdrage in verdere scholing? Misschien zelf in omscholing.

Kortom, maak het bespreekbaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 november 2012, 13:21
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco700 Bekijk bericht
Mijn vraag?, advies wat betreft ik nu het beste kan doen, wat mijn mogelijkheden zijn. Misschien mensen die ongeveer in het zelfde scheutje zitten?
Dit is echt maatwerk, dit ligt echt per persoon anders.

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Maarten_W.
1) Wat wil je?
2) Wat zijn (andere) mogelijkheden binnen je huidige organisatie?
Probeer luchtiger over de situatie te denken en geef jezelf dan eens de ruimte om antwoord te vinden op bovenstaande vragen.

Er zijn mensen/ondernemingen die je hierbij kunnen ondersteunen.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
32 en vind maar niet de baan die ik wil edwin nieuwenhuis Loopbaanvragen 9 6 oktober 2009 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon