Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juli 2008, 10:00
prolin prolin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2008
Berichten: 1
prolin is on a distinguished road
Standaard Droombaan maar slechtere arbeidsvoorwaarden

In mijn huidige baan ben ik goed ingewerkt en krijg een prima salaris en heb goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar ik voel me daar gewoon niet op mijn plek, werk en bedrijfscultuur passen niet bij mij. Ik ben dus niet gelukkig. Nu komt mijn droombaan op mijn pad. Helemaal geweldig en precies wat ik wil! Spannende projecten en leuke mensen (zover ik nu kan beoordelen). Maar ik zal flink achteruit gaan in mijn salaris en mijn secundaire arbeidsvoorwaarden.

De keuze is eigenlijk al gemaakt, ik zou me nooit vergeven deze kans niet te grijpen. Financieel kan het wel, maar het heeft natuurlijk wel invloed.

Ik vroeg me nu af of er misschien meer mensen zijn die zo een keuze gemaakt hebben en ervaring met zo een situatie hebben. Natuurlijk zal ook de nieuwe baan zijn minpuntjes hebben, en ik wil voorkomen, dat ik dan zit met gedachten als "was ik maar gebleven".
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2008, 13:28
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: droombaan maar slechtere arbeidsvoorwaarden

Beste prolin,

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, in 1992.
Voelde me al een poos niet mijn op mijn plek en op mijn gemak in mijn toenmalige baan, terwijl ik eigenlijk niets te klagen had.

Ik ben zelf bewust gaan zoeken naar iets anders en kreeg de mogelijkheid om over te stappen naar dezelfde werkgever als mijn echtgenoot toen had. Ik wist dus bij wat voor bedrijf ik terecht zou komen.
Qua secundaire arbeidsvoorwaarden ben ik er niet op achteruit gegaan. Mijn inkomen ging wel achteruit, mede doordat ik een dag per week minder ging werken. Maar, nu na 16 jaar, zeg ik nog steeds "dit is de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb" en ben nog steeds bij dezelfde werkgever en ben heel gelukkig in mijn werk. Al was het alleen maar omdat ik hier enorm gegroeid ben (moet je natuurlijk wel de kans toe krijgen).

Het vergt inderdaad even goed nadenken over wat je zelf belangrijk vind, maar ik zou in een soortgelijke situatie weer dezelfde stap nemen.

groetjes,
Lina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2008, 12:11
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Droombaan maar slechtere arbeidsvoorwaarden

Altijd doen!!!

Ik heb het 2 verschillende kanten op meegemaakt.

Eerst heb ik 7 jaar geleden een baan aangenomen die ik eigenlijk niet zo leuk vond, met name omdat het niet klikte met de directe manager en de cultuur mij eigenlijk niet lag. Maar zij waren enthousiast over mij en toen heb ik zo'n idiote salariseis (in mijn ogen) op tafel gelegd dat ik dacht dat ze wel zouden terugschrikken. In plaats daarvan kwamen zij terug met een aanbod dat nog 200 euri hoger lag. Ik kreeg gelijk Eurotekens in mijn ogen en heb de baan aangenomen tegen beter weten in. Tjaa, beter dan in de WW.... dus ruim 3 jaar heerlijk verdiend maar ik was er verder doodongelukkig en ben er uiteindelijk bijna burnout vertrokken.

Daarna heb ik het besluit genomen om voortaan parttime te werken en daarnaast voor mezelf te beginnen als sollicitatiecoach. Omdat ik toen inmiddels samenwoonde kon ik het met iets minder wel redden.
De afgelopen 4 jaar hebben we het aan het einde van de maand soms echt moeilijk gehad. Geen geld meer voor benzine (luxeprobleempje ) en ik heb ook eens een keer bij de supermarkt mijn boodschappen terug moeten zetten omdat mijn pin niet meer wilde....
Maar ik doe nu alleen nog maar dingen die ik leuk vind en ik heb me in de afgelopen periode nooit zo goed gevoeld, ook al is mijn broodbeleg momenteel nogal basic !!

Maar inmiddels begint het voor me te werken: ik straal zoveel energie en passie uit dat opdrachten en clienten als vanzelf naar mij toe komen en ik daardoor dus weer leuker beleg op mijn boterham kan kopen.

Je moet even een knop omdraaien als je minder gaat verdienen. Ik doe geen hele luxe dingen meer. Niet meer zoals voorheen iedere 6 weken een daagje kuren in het Elysium ofzo en iedere maand nieuwe merkschoenen of kleding.
Maar des te leuker is het nu als ik mezelf eindelijk weer eens een keer kan verwennen met iets "materieels".....

Succes met je droombaan, ik hoop dat je er net zoveel energie en passie voor terugkrijgt als ik!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juli 2008, 12:20
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Droombaan maar slechtere arbeidsvoorwaarden

Iedereen heeft wel eens een frictiemoment waarbij je iets anders wilt gaan doen. Ik had dit moment in 2006. Ik heb er toen toch van afgezien omdat ik al heel veel had geinvesteerd in mijn beroep en ik circa EUR 1.000 minder zou gaan verdienen per maand plus heel veel file-uren in de lease-auto op de koop toe zou hebben moeten nemen. Ik probeer nu in mijn beroep meer variatie en ook in mijn privesfeer andere dingen erbij te doen. En daarmee heb ik ook een goede balans bereikt.

Er zijn natuurlijk mensen die gelukkig zijn zonder geld maar zelf hecht ik erg aan een comfortabele levenswijze en geloof ik niet zo in een perfect leven. Je zult je altijd aan moeten passen en er bestaan geen garanties op geluk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil ander werk, maar wat? Thijs Loopbaanvragen 4 2 juni 2011 00:28
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Deze baan is het niet, maar wat dan wel? Amber9 Loopbaanvragen 7 19 mei 2008 14:57
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon