Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 december 2006, 14:35
Wennepen Wennepen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2006
Berichten: 1
Wennepen is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage

Hoi mensen,
Ik was van plan vandaag een aantal sollicitatiebrieven al de deur uit te doen, maar wil toch wel eerst zeker weten dat het er goed uitziet. Aan jullie de vraag..willen jullie mijn brief even bekijken en zo nodig tips en tops plaatsen? Met name de aanleiding tot de interesse naar het bedrijf toe, kan dat op deze eerlijke manier of is het verkeerd?
Mvg.
Wendy

<Bedrijfsnaam + info>


<Wendy>

Betreft: sollicitatie stageplaats

<Plaats>, 25 december 2006

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij stuur ik u mijn sollicitatie betreffende een stageplaats binnen <>.

Tijdens mijn vorige studie heb ik diverse stages al doorlopen, onder andere bij een accountant/belastingadviseur. Daar was ik voornamelijk bezig met het backoffice (jaarrekeningen corrigeren etc.) en front office (ontvangst klanten, telefoon en correspondentie onderhoud). Nu ik bijna mijn HBO studie International Office Management heb afgerond vind ik het interessant om meer direct met bedrijven bezig te zijn qua verbeteringen in strategieën en werkzaamheden en al de dingen hierom heen. Mijn studie kan hier dan ook goed bij aansluiten, veel aspecten zijn ook behandeld tijdens mijn studie, management, economie, marketing en zo vele onderdelen meer.

Door een vriend van mij werd ik getipt over het bedrijf <> en hij vertelde mij dat dat nog weleens een bedrijf zou kunnen zijn dat goed bij mij zou passen om mijn stage te volbrengen. Aangezien ikzelf niet erg op de hoogte was van de activiteiten van <> heb ik mij dan ook erg verdiept in jullie bedrijf waarna deze sollicitatiebrief resulteerde. Met name de verhalen van de medewerkers spraken mij erg aan, de zeer goede persoonlijke begeleiding en de activiteiten rondom <>.

Het lijkt mij een enorme uitdaging om mijn meeloopstage bij jullie te mogen doorlopen. Met name het consultancy boeit mij enorm, bij bedrijven, zowel groot als klein, te gaan kijken waar verbeteringen mogelijk zijn hoe breed dit ook kan zijn. Naar mijn weten kunnen dingen vaak efficiënter en effectiever dan het management zou denken. Een heldere, objectieve blik van een consultant kan daarbij naar mijn weten een betere blik op geven.

Bijgesloten vind u mijn CV waar ik een en ander verder heb toegelicht. Ik hoop dat mijn CV en deze brief aanleiding zijn mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groet,


<>
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2006, 14:57
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage

Tips voor het verbeteren van je brief:

-Begin je brief met waarom je stage wilt/moet lopen, hoeveel uren je stage wilt lopen, per wanneer en hoelang en wat je voor werkzaamheden zou willen doen.
-Vertel dan waarom je voor dit bedrijf gekozen hebt. Doe dit kort en duidelijk.
-Vervolgens vertel je dat jij het bedrijf te bieden hebt, door bijvoorbeeld je eerdere stages en/of werkervaring.
-Geef dan vervolgens aan dat je graag uitgenodigd wordt voor een oriënterend gesprek.

Succes.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 december 2006, 16:52
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage

Hey Wennepen,

Je zegt dat je via medewerkers van het bedrijf een positieve indruk van het bedrijf hebt gekregen. Dit mag je best concreet maken, dat horen ze zelfs heel graag en het laat zien dat je echt geďnteresseerd bent.

Ook heb ik het idee dat je de match tussen jou en het bedrijf en andersom sterker kunt formuleren. Je geeft aan dat je in je studie al enkele raakvlakken hebt. Het komt op mij over dat je een beetje voor de weg van de minste weerstand kiest omdat je nu op heel bekend terrein wilt gaan acteren. Geef meer aan waar je de uitdaging ziet en wat jij specifiek voor het bedrijf kunt betekenen.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief voor stage MargrietN Sollicitatiebrief en cv 6 12 maart 2007 16:42
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
3de poging, sollicitatiebrief gemeente voor stage saartje Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 12:25
Sollicitatiebrief stage Hanneke Sollicitatiebrief en cv 1 12 februari 2006 13:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon