Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2013, 04:08
NotSoMe NotSoMe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2013
Berichten: 1
NotSoMe is on a distinguished road
Standaard Ik vind het moeilijk, ben ik gek?

Hallo,

Ik zit met een hele grote dilemma.
Ik werk al 3 jaar, maar al 2 en een half jaar ben ik op zoek naar een andere baan, maar het einige wat ik te horen krijg is dat ik geen ervaring heb.

Iedereen heeft slechte dagen, maar al jaren ga ik met zo een tegenzin naar mijn werk. Onderweg daar naar toe scheld ik van alles uit van binnen. De reden hiervoor is dat ik al heel lang uitdaging zoek. Ik werk in een organisatie waar ik niet kan doorgroeien. Uit het werk zelf haal ik niks meer uit. Ik sta naar mijn gevoel al 3 jaar stil in mijn kennen en kunnen, ontwikkeling en groei en ook hoe je het went of keert financieel. Ik loop al heel lang met hoofdpijn, slaap probleem en lichamelijke klachten.
Ik heb te horen gekregen dat ik depressief ben en dat het door mijn werk kom. Ook heb ik 3 keer aangegeven dat ik uitdaging wil dus meer "verantwoordelijkheden" zou willen hebben. De 3de keer dat het dit had gevraagd werd bijna geirriteerd tegen mij verteld dat er niks is het is maar zo. Terwijl ik wel zie dat een andere collega wel bepaalde dingen mag doen. En mocht ik een coachingspositie niet krijgen omdat ik niet 4 dagen werk maar 3.
Ik heb wel aangegeven dat ik ander werk zoek.

Ik kreeg vervolgens te horen van een deskundige dat omdat ik depressief ben moet ik ziek melden. En dit ook aangeven aan mijn leidingevende. Dit vind ik echt zo moeilijk. Ik ga altijd werken ongeacht ik migraine heb of niet heb geslapen of wat dan ook. Als ik mijn bed uit kan ga ik werken. Als ik ziek meld voel ik mij schuldig en denk ik dat ik mijn collega's in de steek heb gelaten.

Het ziekmelden en aangeven heb ik dus toen niet gedaan. Ik ging gewoon.
Onlangs heb ik te horen gekregen dat ik overgeplaatst wordt. Ik nam het bericht goed aan met een paar traantjes en dacht ja het is maar zo al moet ik meer dan een uur gaan reizen.
Naarmate de dagen vliegen merk ik dat dit echt moeilijk is voor mij omdat het ook een soort stapje terug is. Het werd mij te veel dat ik echt hele nachten blijf huilen en toch weer opsta en ga werken.

Binnenkort moet ik naar het andere locatie, maar ik word nu dringend geadviseerd om ziek te melden en rust te nemen, omdat mijn klachten erger worden en ik word om de halve klap emotioneel.

Ik vind dit echt moeilijk omdat ik denk dat mijn leidinggevende gaat denken dat dit met opzet wordt gedaan. Dat ik niet wil werken enz.

Wat moet ik doen?

En kan iemand mij helpen met links waar ik kan solliciteren of waar er vacature is voor HBO Pedagoog??

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2013, 23:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Het lijkt mij verstandig dat je rust en de tijd neemt om alles voor jezelf op een rijtje te zetten.

Meld je ziek en voel je niet schuldig, want als je op deze manier verder gaat dan krijg je waarschijnlijk nog meer lichamelijke en psychische klachten.

Dit is het moment om aan jezelf te werken en te kijken waar je kracht en mogelijkheden liggen. Door deze ervaring word je sterker en kun je straks een voorbeeld zijn voor anderen. Je bent dan een krachtig persoon die niet is blijven hangen in een vervelende situatie, maar de keuze heeft gemaakt om het anders aan te pakken.

Ik wens je veel sterkte en kracht.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bang om ziek te melden.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft iemand nog tips of opmerkingen voor mijn sollicitatiebrief? Mark van der Linden Sollicitatiebrief en cv 6 30 april 2014 19:45
Wil iemand dit voor mij checken of het een goede brief is? Shadowz Sollicitatiebrief en cv 4 4 maart 2012 22:10
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Is dit wat ik wil..?! LindaT Loopbaanvragen 5 16 maart 2010 12:31
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon