Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 november 2007, 00:07
jaap jaap is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 2
jaap is on a distinguished road
Standaard uitgelekte solicitatie

Beste mensen,

Ik heb een vraag stel je soliciteerd bij een bedrijf waar je huidige werkgever ook de nodige contact mee onderhoud. De baan waarna je solliciteerde heb je niet gekregen en 2 maanden later hoor je van je collega dat hij de vraag gekregen had of jij nog wel werkzaam bent bij je huidige werkgever.......

Mag het bedrijf waar je gesolliciteerd hebt zomaar gaan kletsen daarover ?

hebben zij geen geheimhoudingsplicht

en wat kun je in dit geval het beste doen en waar en bij welke instanties kun je dit als klacht neerleggen.

..........


bij voorbaat dank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 november 2007, 02:17
Isis Isis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 10
Isis is on a distinguished road
Standaard Re: uitgelekte solicitatie

Hoi Jaap,

De vraag "of je nog werkzaam bent bij je huidige werkgever" is op zich niets mis mee. Jij relateert dat zelf natuurlijk aan je sollicitatie, hoogstwaarschijnlijk is er ook wel gekletst maar zoek maar eens uit door wie.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is. Ik weet niet of er officiële regels zijn voor bedrijven maar in principe ben jij degene die je sollicitatie kenbaar maakt of niet. Dat is niet aan het bedrijf waar je gesolliciteerd hebt. Uit ervaring weet ik wel dat er maar 1 persoon lucht van hoeft te krijgen en het nieuwtje verspreidt zichzelf. En niemand die weet hoe of wat..... natuurlijk.
Heb je ook een gesprek gehad of heb je alleen een brief gestuurd? Anders zou je contact op kunnen nemen met de persoon waar je mee gesproken hebt.
Verder lijkt me contact met P&O van dat bedrijf logisch.
Een klacht neerleggen zal dan bij de klachtenfunctionaris van dat bedrijf moeten, maar of je dat echt wilt aanhalen allemaal.. :S
Wat vond je collega er eigenlijk van en van wie kreeg hij/zij die vraag?

Isis
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 november 2007, 19:28
jaap jaap is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 2
jaap is on a distinguished road
Standaard Re: uitgelekte solicitatie

Hallo Isis en anderen,
Bij het bedrijf waar ik gesolliciteerd had had ik een 2 uur durend gesprek gehad. En de vraag daar is op zich niets mis mee maar ik weet niet of mijn collega wel alles tegen mij verteld heeft mischien weet ie veel meer. Hij zal dat niet tegen mij zeggen en het wellicht voor zich houden. De kans dat iedereen er lucht van krijgt is natuurlijk veel realistischer. Maar wat een feit is, is dat mijn sollicitatie is uitgelekt en er kunnen maar 2 mensen van geweten hebben en een ervan onderhoudt contacten met een collega van ons. Punt is dat je niets kunt bewijzen en al zou je dat kunnen. Dan is het inderdaad nog de vraag of je er iets mee opschiet door dit hoog op te nemen.

Wat wel is is dat mijn huidige positie hierdoor verzwakt zeker als de baas hier lucht van krijgt. Dus vandaar dat ik gisteren heb lopen zoeken en ik kwam de volgende handige sites tegen:

http://www.cbpweb.nl/vv/vv_bet_wofu_...e&theme=purple

NVP-sollicitatiecode

Vooral die laatste protocol voor sollicitaties zegt bijuitgangspunten: de van sollicitanten verkregen informatie wordt vertrouwelijk en zorgvuldig behandeld; ook in andere opzichten wordt de privacy van de sollicitant gerespecteerd;


Nu heb ik de desbetreffende persoon met wie ik het gesprek gehad heb gebeld. In eerste instantie deed hij alsof hij mij niet meer kon daarna was hij zeer defensief door te zeggen dat hij niet gelooft dat dat kan en dat ie zich beschuldigd voelde en dat ik dat dan maar eens moest onderzoeken en bewijzen........

Ik zei luister meneer ik heb er niets aan dit te onderzoeken ik weet dat het een en ander over mijn sollicitatie bij u is uitgelekt en als u zelf zegt dat niemand binnen u bedrijf dat weet behalve u en een personeelsfunctionars dan kan het niet anders dat er bij U een lek heeft plaatsgevonden. Waarbij ik zei ik zeg dit puur ter info want u verwacht toch niet dat ik dit intern op mijn werk hoor en er dan niets mee doe....?

de betreffende meneer vroeg mij met bewijzen te komen en ik heb toen gezegd dat doe ik niet en ik laat het hier bij.

Ik moet zeggen dat ik wel erg erover denk een brief te schrijven naar die gast en naar de directie van dat bedrijf, want ik heb bijna een andere baan.

In feite zou ik er domweg schijt aan hebben gehad maar ik vind het een principiele fout! En ik heb het gevoel dat die kletskous eens op zijn vingers getikt mag worden door zijn baas! Dus ik overweeg een klachtbrief maar ook weer niet ..... ?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Hoi Jaap,

De vraag "of je nog werkzaam bent bij je huidige werkgever" is op zich niets mis mee. Jij relateert dat zelf natuurlijk aan je sollicitatie, hoogstwaarschijnlijk is er ook wel gekletst maar zoek maar eens uit door wie.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is. Ik weet niet of er officiële regels zijn voor bedrijven maar in principe ben jij degene die je sollicitatie kenbaar maakt of niet. Dat is niet aan het bedrijf waar je gesolliciteerd hebt. Uit ervaring weet ik wel dat er maar 1 persoon lucht van hoeft te krijgen en het nieuwtje verspreidt zichzelf. En niemand die weet hoe of wat..... natuurlijk.
Heb je ook een gesprek gehad of heb je alleen een brief gestuurd? Anders zou je contact op kunnen nemen met de persoon waar je mee gesproken hebt.
Verder lijkt me contact met P&O van dat bedrijf logisch.
Een klacht neerleggen zal dan bij de klachtenfunctionaris van dat bedrijf moeten, maar of je dat echt wilt aanhalen allemaal.. :S
Wat vond je collega er eigenlijk van en van wie kreeg hij/zij die vraag?

Isis
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 november 2007, 23:06
Isis Isis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 10
Isis is on a distinguished road
Standaard Re: uitgelekte solicitatie

Tja, hij weet ook dat het lastig is om bewijzen te vinden en uit zichzelf eerlijk toegeven dat er een fout gemaakt is... dat komt helaas weinig voor.
Jij bent de enige die voor jezelf kunt uitmaken wat het je waard is. Een klachtenbrief leidt misschien tot een brief met vage excuses. Misschien zelfs tot niets. Ga bij jezelf na wat je wilt bereiken: wil je gewoon alleen je frustraties uiten of wil je genoegdoening? En hoe groot is de kans dat je die krijgt?

Isis
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open solicitatie, graag commentaar noscito Sollicitatiebrief en cv 7 4 april 2008 06:52
Mijn eerste solicitatie Miriam Sollicitatiebrief en cv 7 12 juli 2007 20:03
Open solicitatie bloembinders (Kraak maar af!) Monica35 Sollicitatiebrief en cv 4 19 juni 2007 22:21
open solicitatie leerkracht, graag tips Tom120343 Sollicitatiebrief en cv 5 5 juni 2007 12:35
Solicitatie stage in het Engels Tijgertje Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2005 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon