Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2006, 17:49
mikeypikey mikeypikey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2006
Berichten: 3
mikeypikey is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief bediening

Brief zonder adrssering etc.:

hallo iedereen ik ben een beginner met sollicitatiebrieven want heb er nog niet veel geschreven zouden jullie even mijn brief en cv kunnnen nakijken en zowaar mogelijk commentaar leveren?!?!

Tot mijn vreugde las ik uw site waarin u aankondigt dat u nieuwe collega’s zoekt als medewerker in de bediening. Vandaar dat ik hierbij solliciteer naar de parttime functie als medewerker in de bediening.

Dit jaar zit ik in het examenjaar van 5 Havo. Nadat ik mijn Havo-diploma heb behaald ga ik de opleiding hoge hotelschool volgen (waarschijnlijk in Den Haag). Daarom zou ik graag ervaring opdoen in uw organisatie zodat ik de werksfeer in de Horeca kan beproeven. Omdat de Gulden Tulip over een restaurant met beschikt met een mooie uitstraling lijkt het me leuk om er te werken.

Het is de baan die ik altijd al had willen hebben. Mijn stressbestendigheid, collegiale inzet, spontaniteit en de liefde voor mijn werk komen hier goed van pas. Daarnaast vind ik het leuk om in een team samen te werken en houd ik ervan om onder de mensen te zijn.

Verder heb ik nog niet veel werkervaring maar doordat ik bij de AH heb gewerkt weet ik wel wat snel maar tegelijkertijd ook zorgvuldig en klantvriendelijk werken is.

Zoals u ziet ben ik heel gemotiveerd. Ik verheug me op uw reactie.

Cv zonder persoonlijke gegevens:

Opleidingen heb ik niet maar momenteel zit ik in het examenjaar van de Havo en wil ik zoals eerder gezegd de het Hogere hotelonderwijs gaan volgen.

Ik ben in mijn leven begonnen met een folderwijk en heb daarna toen ik 15 werd heb ik 1 jaar de ochtendkrant gelopen.
Toen ik 16 werd wilde ik snel een beter bijbaantje hebben en ben ik bij Albert Hein als vakkenvuller gaan werken. Maar nog in de proefperiode had ik het niet naar mijn zin en besloot ik iets te gaan zoeken in de horeca en belandde ik bij uw organisatie praktijkervaring op te doen voor mijn toekomstige opleiding.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2006, 20:28
Haai's schermafbeelding
Haai Haai is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2006
Berichten: 7
Haai is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief bediening

ehm... heb je deze brief zelf alweer eens teruggelezen?

Voor Havo 5 is deze brief toch echt ver onder de maat - veel onlogische zinscontructies.
Opbouw ook niet echt spannend.

Dit kan jij toch veel beter?

Denk dat een bedrijf graag iemand in dienst wil nemen die een zekere trots heeft op de eigen presentatie - je brief mag meer zelfverzekerdheid hebben.

Tip: probeer in elke zin maar 50% van de woorden te gebruiken die je nu gebruikt, je nijgt naar lange zinnen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2006, 19:00
mikeypikey mikeypikey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2006
Berichten: 3
mikeypikey is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief bediening

en nu:

Betreft: sollicitatie bediening. Alphen aan den Rijn, 22-11-06.



Geachte heer J-P. de Mol.

Tot mijn vreugde las ik uw site waarin u aankondigt dat u nieuwe collega’s zoekt als medewerker in de bediening. Vandaar dat ik hierbij solliciteer naar de parttime functie als medewerker in de bediening.

Dit jaar zit ik in het examenjaar van 5 Havo. Nadat ik mijn Havo-diploma heb behaald ga ik de opleiding hoge hotelschool volgen (in Den Haag). Daarom zou ik graag ervaring opdoen in uw organisatie zodat ik de werksfeer in de Horeca kan beproeven. Het lijkt me leuk om bij de Gulden Tulp te werken omdat de Gulden Tulp over een zeer goed restaurant beschikt met een mooie uitstraling.

Het is de baan die ik altijd al had willen hebben. Mijn stressbestendigheid, collegiale inzet, spontaniteit en de liefde voor mijn werk komen hier goed van pas. Daarnaast vind ik het leuk om in een team samen te werken en houd ik ervan om onder de mensen te zijn.

Verder heb ik nog niet veel werkervaring. Maar doordat ik bij de AH heb gewerkt weet ik wel wat snel, zorgvuldig en klantvriendelijk werken is.

Zoals u ziet ben ik heel gemotiveerd. Ik verheug me op uw reactie.

Met vriendelijke groeten,





Mike Verheul

Bijlage: CV.







CV.

Ik heb geen opleidingen maar momenteel zit ik in het examenjaar van de Havo en wil ik zoals eerder gezegd het Hogere hotelonderwijs volgen.

Ik ben in mijn leven begonnen met een folderwijk en heb daarna toen ik 15 werd 1 jaar AD ochtendkrant gelopen.


Persoonlijke gegevens.
Naam:
Adres:
Geboortedatum:
Telefoonnummer

Opleidingen.
Ik zit momenteel in het examenjaar van 5Havo.
Hierna wil ik de opleiding Hogere Hotelschool van Den Haag gaan volgen.

Werkervaring.
Ik ben begonnen met mijn 1e bijbaan als folders lopen en daarna heb ik een jaar de ochtendkrant gelopen.
Dit jaar heb ik bij het NLR bij 2 opendagen gewerkt. Er waren 4500 bezoekers en ik heb daar meegewerkt met de lunchpakketten verzorging.
Toen ik 16 werd wilde ik al snel een beter bijbaantje hebben en ben ik als vakkenvuller bij Albert Hein gaan werken. Na 8 weken ben ik hiermee gestopt. Ik wil iets doen wat echt met horeca te maken heeft om praktijkervaring op te doen voor mijn toekomstige opleiding.
Omdat ik nog maar 3 maandjes 16 ben heb ik nog niet zoveel werk ervaring en wil ik nu graag een wat relevantere baan voor mijn toekomstige opleiding.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 november 2006, 19:22
Haai's schermafbeelding
Haai Haai is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 november 2006
Berichten: 7
Haai is on a distinguished road
Thumbs up Re: sollicitatiebrief bediening

Beter - maar eh.. je hebt niet bij 'de AH' gewerkt, maar bij 'Albert Heijn'.

De zin met je competenties mag je best beginnen met "Ik ben stressbestendig, collegiaal en spontaan en heb veel liefde voor het horeca-vak'.

Denk dat de zin waarom je nu juist bij Golden Tulip wil werken, best iets sterker mag. Iets van: ik wil bij Golden Tulip werken omdat het een uitstekend restaurant biedt met een professionele organisatie waar ik veel kan leren. Zoiets, en dan wat meer in je eigen schrijfstijl natuurlijk

Eindig niet met "zoals u ziet". Dat is meer spreektaal.
Ik eindig mijn brieven vaak met iets in de trant van "Heel graag kom ik binnenkort langs voor een persoonlijke kennismaking".

Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 november 2006, 17:28
mikeypikey mikeypikey is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2006
Berichten: 3
mikeypikey is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief bediening

oke heel erg bedankt voor de moeite.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon