Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juni 2007, 17:17
mandy.stefan mandy.stefan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2007
Berichten: 1
mandy.stefan is on a distinguished road
Standaard Graag commentaar op sollicitatiebrief docent psychologie

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van een advertentie op .... maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie als tutor psychologie aan de .....

Momenteel ben ik in de aflsuitende fase van mijn studie psychologie aan de .... Tijdens deze periode ben ik een jaar werkzaam geweest als student assistent binnen het departement Methoden en Technieken van Onderzoek. Deze functie was gericht op het onderwijzen van studenten in het werken met SPSS. In deze periode heb ik niet alleen de kans gehad didactische vaardigheden te ontwikkelen, maar ben ik me ook bewust geworden van mijn affiniteit met het verzorgen van onderwijs. Dit is dan ook de voornaamste reden dat mijn oog op deze functie is gevallen. Daarnaast spreekt het probleemgestuurd onderwijs mij erg aan. Het helpt studenten bij de ontwikkeling van communicatieve en probleemoplossende vaardigheden. Naar mijn mening word hier in een reguliere opleiding psychologie onvoldoende nadruk op gelegd. Het is in elk geval iets wat ik in mijn opleiding psychologie erg gemist heb. Ten slotte zou ik willen aangeven dat ik een sterk voorstander ben van de voortgangstoets die vier maal per jaar wordt aangeboden. Kortom, ik denk dat de ..... competente studenten aflevert wiens kennis niet slechts beperkt is tot de theoretische aspecten van de psychologie. Ik wil hier graag een bijdrage in leveren.

Ik ben ervan overtuigd dat ik een goede invulling kan geven aan de functie, niet alleen vanwege mijn ervaring met het begeleiden van studenten, maar ook vanwege mijn enthousiasme voor het vak. Ik ben in staat studenten te motiveren het beste in zichzelf naar boven te halen en alle kanten van een probleem te belichten. Bovendien geeft mijn flexibiliteit mij enerzijds de mogelijkheid in te springen waar nodig en anderzijds mij op te stellen als stille observant van het groepsproces. Ondanks dat ik geen directe ervaring heb met het probleemgericht onderwijs, ben ik ertoe gemotieerd mij hierin verder te verdiepen en deel te nemen aan trainingen.


Ik hoop dat deze brief voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,


Wat vinden jullie hiervan? Ik heb nog niet veel ervaring met het opstellen van sollicitaties en vind het toch wel lastig.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2007, 21:04
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op sollicitatiebrief docent psychologie

geen slechte brief.

Ik mis nog de voorbeelden hiervan van de positieve eigenschappen.
Bij voorbeeldbrief op deze site zie je ook een lay out die wat lekkerder leest, wat meer blokken.
bij probleem gestuurd onderwijs zou je een nieuwe alinea kunnen maken.

gemotiveerd en afsluitende zijn nog verkeerd getypt.

ik weet niet wat ik nog mis, maar heb het gevoel dat ik nog iets vergeten bent, lees de star en aidamethodes eens door, deze zijn erg fijn.

succes ermee

groetjes nicky
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juni 2007, 18:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag commentaar op sollicitatiebrief docent psychologie

Ik zit je brief met interesse te lezen. Misschien heb je hem al lang verstuurd, maar dat geeft niet.

Het valt me op dat je je eigen opvattingen erg sterk naar voren laat komen. Bij voorbeed: "Naar mijn mening word hier in een reguliere opleiding psychologie onvoldoende nadruk op gelegd.". Maar ook: "Ik ben ervan overtuigd dat ik een goede invulling kan geven aan de functie". Ik denk dat dat niet nodig is. Vertel bij voorbeeld wat jouw aanspreekt in probleemgestuurd onderwijs. Dan heb je je interesse getoond en het is duidelijk genoeg dat je er een mening over hebt.

Dit schreef ik ook altijd: "Ik hoop dat deze brief voor u aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.". Tot iemand mij er op wees dat dat wel weer wat beslister kan: "... maak ik graag een afspraak voor een nadere kennismaking".

Groet. Oscar
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon